علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی
آموزش

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی چه می تواند باشد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که گاهی کاربران هنگام ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که گاهی کاربران هنگام استفاده از ماشین لباسشویی با آن مواجه می شوند. علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی به عوامل زیادی وابسته است اما کار نکردن تایمر زمانی نگران کننده است که در ابتدا و یا انتهای کار دستگاه رخ دهد. بررسی علت کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی نیاز به تخصص در زمینه تعمیر لوازم خانگی دارد به همین خاطر شاید شما به راحتی نتوانید متوجه دلیل این مشکل شوید اما اصلا نگران نباشید ما در این متن به طور کامل علت این مسئله مهم را بیان خواهیم کرد تا بتوانید در اسرع وقت آن را برطرف نمایید.

ما در این متن به موضوعات زیر خواهیم پرداخت و همچنین راه حلی برای رفع آن ارائه خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

  • علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی
  • علت کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی
  • علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی
  • تنظیم تایمر ماشین لباسشویی

از آنجایی که هدف ما از تهیه این متن راهنمایی و کمک به مخاطبان مان در زمینه تعمیر لوازم خانگی بوده علاوه بر موارد ذکر شده به دلیل پرسش های متعدد، به طور خلاصه علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی، علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی، علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی بیان خواهیم کرد.

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی چیست؟

قبل از آنکه به علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی ماشین لباسشویی بپردازیم بهتر است بدانید که علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی ال جی و تایمر ماشین لباسشویی دوو و یا کنوود در بیشتر مواقع یکسان است و تفاوتی با یکدیگر ندارند. پس تمامی مواردی که در این مطلب ذکر می شود به صورت کلی بوده و برای تمامی ماشین لباسشویی ها صدق می کند.

در این بخش به صورت کامل درباره تایمر ماشین لباسشویی و قطعاتی که تحت تاثیر آن قرار می گیرند صحبت خواهیم کرد. اگر چه موضوع اصلی این مطلب بررسی علت ثابت ماندن تایمر است اما شما را با مشکلات ناشی از خرابی تایمر ماشین لباسشویی آشنا خواهیم کرد.

از آنجایی که بیشتر ماشین لباسشویی هی امروزی از یک پلتفرم هوشمند برخوردار هستند 
می توان آن ها را از طریق نرم افزار مدیریت کرد. همچنین برخی از لوازم خانگی هوشمند 
نیز قابلیت تشخیص ایراد و مشکل دستگاه را دارد. همانند لوازم خانگی ال جی، شما 
می توانید با دانلود برنامه ماشین لباسشویی ال جی به صورت خودکار مشکل ماشین لباسشویی خود را متوجه شوید.

وظیفه تایمر ماشین لباسشویی چیست؟

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

همه ما می دانیم که اگر بخواهیم قطعه و یا دستگاهی را تعمیر نماییم ابتدا باید با عملکرد آن آشنا شویم. حال این سوال پیش می آید که وظیفه تایمر ماشین لباسشویی چیست؟ تایمر ماشین لباسشویی وظیفه دارد تا تمامی اجزاء را با یکدیگر هماهنگ کند تا هر کدام کار خود را در زمان درست آغاز نماید. پس از روشن شدن ماشین لباسشویی با توجه به حجم و برنامه شستشو انتخاب شده، تایمر زمانی کلی شستشو را محاسبه می کند در واقع تایمر زمان آب گیری، گرم کردن آب، زمان شستشو و خشک کردن را در نظر می گیرد و زمان کل را اعلام می کند. پس در واقع کنترل زمان تمامی چرخه های ماشین لباسشویی بر عهده تایمر است.

حال که با وظیفه تایمر ماشین لباسشویی آشنا شدید می توانید درک بهتری از مشکلات ناشی از خرابی این قطعه داشته باشید. ثابت ماندن تایمر بر روی یک عدد مشخص، کار نکردن مقطعی تایمر در یک بار شستشو و جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی در یک برنامه شستشوی مشخص از مسائل مربوط به تایمر است که هر کدام را باید به صورت تخصصی بررسی نمود.

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

در صورتی که مشکلات ذکر شده تنها مربوط به خود تایمر باشد با هزینه ای کم و به کمک یک تعمیر کار می توان برطرف نمود زیرا قیمت تایمر لباسشویی نسبت به دیگر قطعات ارزان تر بوده در نتیجه برای تعمیر تایمر ماشین لباسشویی نیاز به هزینه بالایی نخواهد بود، همچنین تنظیم تایمر ماشین لباسشویی به کمک یک تکنسین قیمت بالایی ندارد. اما اگر مشکل تایمر به دلیل خرابی قسمت دیگری باشد نیاز به بررسی دارد که در ادامه اصلی ترین آن ها را شرح خواهیم داد.

بررسی علت کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

حال علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی شامل موارد زیر است:

  1. خرابی میکرو سوئیچ یا سوئیچ درب ماشین لباسشویی
  2. معیوب شدن هیدروستات ماشین لباسشویی
  3. ایراد در پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی
  4. موتور تایمر معیوب
  5. خراب شدن دکمه تایمر ماشین لباسشویی
  6. مشکل شیر ورودی آب ماشین لباسشویی
اگر می خواهید درباره معنی کلامت روی ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ و... بیشتر بدانید مطلب زیر را مطالعه نمایید.

اصطلاحات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو

خرابی میکرو سوئیچ یا سوئیچ درب ماشین لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

خرابی میکرو سوئیچ یا سوئیچ درب ماشین لباسشویی یکی از علت های جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی ال جی است. سوئیچ و یا میکرو سوئیچ در ماشین لباسشویی وظیفه دارد تا درب را بسته نگه دارد، این قطعه اطلاعات بسته و یا باز بودن درب را به سوپاپ منتقل می کند و این اطلاعات از سوپاپ به تایمر می رسد. ذر صورتی که درب ماشین لباسشویی توسط میکرو سوئیچ بسته نشود تایمر کار خود را آغاز نخواهد کرد یا به اصطلاح تا زمانی که درب باز است موتور کار خود را شروع نمی کند.

برق تایمر پس از بسته شدن درب از طریق سوپاپ تامین می شود زیرا سوئیچ  و سوپاپ به یکدیگر متصل هستند و معمولا در سمت راست درب دستگاه قرار دارند. جهت تعمیر این بخش قبل از هر کاری ابتدا ماشین لباسشویی را از برق جدا نمایید و پنل را از دستگاه جدا کنید تا به دستگاه دسترسی داشته باشید. حال می توانید ببینید که چه چیزی مانع فعالیت سوئیچ شده، در صورتی که هیچ مشکلی را مشاهده نکردید باید برق این بخش را مورد بررسی قرار دهید.

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

به کمک یک مولتی متر می توانید اطمینان حاصل کنید که در این قطعه برقی جریان دارد یا خیر. اگر جریانی از این قطعه عبور نمی کند به احتمال خیلی زیاد مشکل اصلی از سوپاپ بوده اما در صورتی که برق جریان داشته باشد سوئیچ خراب است.

همچنین به سیم های متصل به میکرو سوئیچ ماشین لباسشویی توجه کنید تا قطع و یا دچار مشکل نشده باشد.

معیوب شدن هیدروستات ماشین لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

هیدروستات یا کنترل کننده سطح آب ماشین لباسشویی همانطور که از اسم آن پیداست میزان و سطح آب داخل دیگ ماشین لباسشویی را اندازه گیری می کند. معیوب شدن هیدروستات ماشین لباسشویی یکی از علت های ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی است. این قطعه وظیفه دارد به محض پر شدن دیگ و رسیدن سطح آب به میزان مشخصی به تایمر اطلاع رسانی کند همچنین کنترل باز و یا بسته نمودن شیر ورودی آب ماشین را بر عهده دارد.

علت کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی همانند علت کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی
 موضوعی بوده که برای مخاطبان اهمیت زیادی دارد پس جهت رفع این مسئله هر بخش را با دقت 
مطالعه نمایید.

پس از آب گیری کامل ماشین لباسشویی هیدروستات دستور قطع آب را به شیر ورودی آب می دهد و به تایمر اطلاع رسانی می کند. در این موقعیت تایمر باید شروع به کار کند و برنامه شستشو را آغاز نماید اما در صورتی که هیدروستات خراب باشد هیچ کدام از این اتفاقات رخ نخواهد.

جهت تعمیر هیدروستات ماشین لباسشویی بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید تا هر چه سریع تر مشکل دستگاه برطرف شود.

ایراد در پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

ایراد در پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی می تواند علت حرکت نکردن تایمر ماشین لباسشویی باشد. آخرین مرحله شستشو لباس ها در ماشین لباسشویی، تخلیه آب از داخل دیگ است که این وظیفه بر عهده پمپ تخلیه است. ایراد در پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی مشکلات زیادی را به همراه دارد یکی از این مشکلات ثابت ماندن تایمر است.

خرابی پمپ تخلیه، گیر کردن پرز و پاره شدن شلنگ تخلیه مانع تخلیه شدن آب داخل دیگ می شود در نتیجه یکی از علت های کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی، علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی و همچنین علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی به شمار می آیند.

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

زمانی که آب داخل دیگ به طور کامل خالی نشود هیچ گونه خبری به تایمر نخواهد رسید در نتیجه تایمر برنامه بعدی که خشک کن است را اجرا نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی و راه حل آن

بسیاری از ماشین لباسشویی های امروزی دارای یک صفحه نمایش کوچک برای کنترل راحت تر برنامه ها هستند. زمانی که ماشین لباسشویی با مشکلی مواجه می شود و یا اختلالی در اجرا برنامه ها به وجود می آید بر روی این صفحه نمایش کد خطایی دیده می شود. شما می توانید از طریق دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود با این کد های اخطار بیشتر آشنا شوید همچنین جهت آشنایی با نحوه کار با ماشین لباسشویی می توان از دفترچه راهنما کمک بگیرید.

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

موتور تایمر معیوب

موتور هر وسیله ای مغز آن دستگاه است و کنترل همه چیز را در دست دارد. موتور تایمر نیز کنترل تایمر ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. موتور تایمر به حرکت کردن و محاسبه زمان شستشو کمک می کند علاوه بر این، ارتباط سری الکتریکی را بین تایمر و دیگر اجزاء بر قرار می کند.  زمانی که تایمر کار نمی کند باید سه بخش مرتبط به تایمر را بررسی نمایید که شامل موتور تایمر، تایمر و سیم های متصل به این دو قطعه می شود.

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

جهت چک کردن موتور تایمر ابتدا باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید و به کمک یک مولتی متر مطمئن شوید که جریان برق قادر است از آن عبور کند در غیر این صورت باید موتور را نیز عوض کنید. برخی از موتور ها متصل به تایمر هستند لازم به ذکر است که اگر موتور این دسته از تایمر ها معیوب شده باشد به طور کامل باید تایمر هم نیز تعویض نمایید.

خراب شدن دکمه تایمر ماشین لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

به وسیله دکمه های روی ماشین لباسشویی و یا ولوم چرخشی برنامه شستشو مورد نظر انتخاب می شود. دکمه ها و یا ولوم ماشین لباسشویی به طور مستقیم به شفت تایمر متصل شده به همین دلیل زمانی که برنامه شستشو مورد نظر خود را انتخاب می کنید سریعا تایمر زمان شستن لباس ها را محاسبه می کند. دکمه و تایمر به وسیله یک دستگیره به هم وصل هستند از آنجایی که جنس این دستگیره از پلاستیک است حتمال سابیده شدن آن وجود دارد، با ساییده شدن این قسمت ارتباط تایمر و دکمه ها قطع خواهد شد. برای رفع این مشکل باید یک دستپیره نو را جایگزین کنید جهت تعویض دستگیره بهتر است از یک تعمیر کار کمک بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟