راهنمای استفاده از مایکروویو دوو
اخبار لوازم خانگی

راهنمای استفاده از مایکروویو دوو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر از مایکروویو دوو استفاده می کنید حتما این سوال برایتان پیش آمده که طرز ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر از مایکروویو دوو استفاده می کنید حتما این سوال برایتان پیش آمده که طرز استفاده از مایکروفر دوو چگونه است. آشنایی با طرز استفاده از مایکروویو دوو به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید کیک، پیتزا، انواع گوشت و هزاران غذای دیگر را در این دستگاه بپزید. به همین خاطر ما در این متن به راهنمای استفاده از مایکروویو دوو می پردازیم تا با قابلیت ها و برنامه پخت و پز مایکروویو دوو بیشتر آشنا شوید.

راهنمای استفاده از مایکروویو دوو

در این متن شما با موارد زیر آشنا خواهید شد تا بتوانید از تمامی امکانات مایکروویو دوو خود استفاده نمایید.

  • راهنمای استفاده از مایکروویو دوو
  • طرز استفاده از مایکروفر دوو برای پخت پیتزا
  • طرز استفاده از مایکروفر دوو 34 لیتری
  • طرز استفاده از مایکروویو دوو
  • دفترچه راهنمای مایکروویو دوو
  • معرفی برنامه پخت مایکروویو دوو

راهنمای فارسی مایکروفر دوو

راهنمای استفاده از مایکروویو دوو

راهنمای فارسی مایکروفر دوو کمک می کند تا با برنامه ها، دکمه ها و علامت ها ، عملکرد و نشانه های این دستگاه به زبان فارسی آشنا خواهید شد. زمانی که برنامه انتخاب شده در مایکروفر دوو به پایان می رسد دستگاه سه بوق ممتد خواهد زد و عبارت 00:00 روی صفحه نمایش ظاهر می شود. علاوه بر این، صفحه چرخان داخل محفظه ثابت می شود و چراغ داخل دستگاه خاموش خواهد شد.

مدت زمان کار کردن فن مایکروفر بعد از اتمام پخت بسته به مدت زمان پخت تغییر می کند یعنی اگر پخت شما تا 3 دقیقه انجام شود فن به مدت 30 ثانیه کار خواهد کرد اما در صورتی که پخت و پز در مایکروفر بیش از 3 دقیقه شود فن به مدت 2 دقیقه فعال است.

برخی از برنامه های پخت و پز و یا یخ زدایی بیش از چندین دقیقه طول می کشد، مایکروفر دوو به گونه ای طراحی شده که در هر دقیقه یک بوق می زند تا نگاهی به غذا بیندازید و وضعیت آن را چک نمایید. در واقع این بوق یک یادآوری برای چک کردن غذا هنگام پخت طولانی است.

راهنمای استفاده از مایکروویو دوو

برای توقف عملکرد دستگاه باید از دکمه Clear/Stop استفاده نمایید همچنین پس از تنظیم نمودن زمان و برنامه پخت مورد نظر با فشردن دکمه Cook Speedy/Start برنامه آغاز خواهد شد.

دکمه Auto Cook برای تنظیم حالت پخت خودکار مواد غذایی در نظر گرفته شده است. اگر از مایکروفر دوو استفاده می کنید به کمک دکمه Defrost می توانید عمل یخ زدایی را انجام دهید.

قابلیت کانوکشن یکی از فناوری هایی است که همه مایکروفر ها از آن برخوردار نیستند به همین دلیل دکمه Convection روی همه مایکروفر ها دیده نمی شود. اما اکثر مایکروفر های دوو دارای دکمه Convection هستند که به کمک آن می توانید از قابلیت کانوکشن استفاده نمایید.

کلید Combi و دکمه Dessert Cook به ترتیب برای پخت ترکیبی و تهیه دسر در نظر گرفته شده است.

برخی از مایکروفر های دوو امکان تمیز کردن داخل محفظه به صورت خودکار را دارند که این قابلیت کار شما را بسیار راحت می کند، شما می توانید به وسیله دکمه Steam Cleaning این قابلیت را فعال نمایید.

دکمه Clock برای تنظیم ساعت مایکروفر دوو در نظر گرفته شده همچنین با دکمه MW می توان قدرت پخت مایکروویو را تنظیم کرد. کلید Grill نیز همانطور که از اسم آن مشخص است برای فعال کردن برنامه پخت گریل است.

طرز استفاده از مایکروفر دوو

راهنمای استفاده از مایکروویو دوو

تا به اینجا با کلی ترین نکات استفاده از مایکروفر آشنا شدید اما حالا در این بخش کمی دقیق تر به این موضوع خواهیم پرداخت.به عنوان راهنمای استفاده از مایکروویو دوو قصد داریم به طرز استفاده از مایکروفر دوو بپردازیم تا با نکات مهمی که باید در حین استفاده به آن توجه داشته باشید و تمامی برنامه و دکمه های روی مایکروفر دوو آشنا شوید.

مایکروفر های دوو از قابلیت مایکروویو ، گریل، کانوکشن، پخت ترکیبی، تخمیر، انتشار دو گانه امواج، پخت اتوماتیک انواع غذا و همچنین یخ زدایی برخوردارند. البته بسته به مدل دستگاه این قابلیت ها تغییر پذیر بوده به گونه ای که برخی از مایکروفر ها از همه این حالت های پخت بهره مند نیستند.

راهنمای استفاده از مایکروویو دوو

گریل

گریل یا برشته کردن یکی از قدیمی ترین روش های پخت بوده که در حال حاضر در بیشتر مایکروفر ها و فر های برقی می توان از آن برخوردار بود. گریل غذا شما را به کمک دو المنت گرمایی که معمولا در قسمت بالا و پایین دستگاه قرار دارد طلایی و برشته می کند.

برای فعال سازی این برنامه دکمه Grill را فشار داده تا چراغ مربوط به این برنامه بر روی صفحه نمایش روشن شود و عبارت gr-H را به معنای High Grill ظاهر شود با فشردن دوباره این کلید حالت gr-L فعال خواهد شد. سپس با چرخاندن دکمه ولوم زمان مورد نظر را انتخاب کنید در انتها دکمه استارت را بفشارید.

مایکروویو

مایکروویو یکی از رایج ترین و پر کاربرد ترین برنامه های پخت و پز بوده که می تواند امکان پخت 100 درصد را فراهم می کند. برای فعال کردن این برنامه دکمه MW را بزنید تا چراغ مایکروویو روشن شود و دوباره این دکمه را بزنید تا عبارت HI-P روی دستگاه ظاهر شود. با چرخاندن دکمه ولوم می توانید سطح انرژی مورد نظرتان را انتخاب کنید در انتها با فشردن دکمه start برنامه اغاز می شود

راهنمای استفاده از مایکروویو دوو

كانوكشن 

شاید برای شما هم پیش آمده که به دنبال طرز استفاده از مایکروفر دووبرای پخت پیتزا و یا طرز پخت کیک در مایکروویو دوو باشید. اگر مایکروفر شما از کانوکشن برخوردار است به راحتی می توانید به کمک آن کیک، پیتزا، انواع نان و شیرینی پخت. البته از کانوکشن به عنوان پیش گرمایش نیز یاد می شود زیرا می توان قبل از قرار دادن غذا داخل مایکروفر برای پختن به وسیله کانوکشن محفظه را گرم نمود تا مواد غذایی به صورت یکدست پخته شود.

با فشردن کلید کانوکشن پس از روشن شدن چراغ مربوط به آن دما دستگاه را روی 180 درجه بگذارید، زمانی که دما به 180 درجه رسید دکمه استارت را بزنید در این شرایط عبارت پیش گرمایش یا PREHEAT ظاهر می شود. پس از شنیدن صدای بوق پایان زمان تنظیم دمای مایکروفر می رسد اما قبل از آن غذای مورد نظرتان را داخل محفظه قرار دهید سپس ولوم را برای تنظیم زمان بچرخانید و دکمه استارت را بزنید.

پخت تركيبی

همانطور که گفته شد دکمه Combi مربوط به پخت ترکیبی است که با فعال کردن این برنامه در واقع مایکروویو، المنت بالا و المنت پایینی فعال خواهد شد و روی صفحه نامیش عبارت C-HI را خواهید دید. این عبارت به معنای سطح انرژی 30 درصدی و عبارت C-LO به معنای 20 درصد از سطح انرژی است. بعد از انتخاب سطح انرژی دکمه کانوکشن را بزنید و دمای مورد نظر را انتخاب نمایید حالا کافیست زمان را تنظیم کنید و دکمه استارت را بزنید. توجه داشته باشید که با فعال شدن پخت ترکیبی امکان روشن شدن چراغ های مربوط به پخت کانوکشن، مایکروویو و گریل روشن شود.

یخ زدایی

یخ زدایی در مایکروفر های دوو به دو صورت انجام می شود. اولین و سریع ترین روش یخ زدایی با اندازه گیری وزن بوده یعنی بسته به وزن مواد غذایی یخ زده می توایند در سریع ترین زمان ممکن آن را آب کنید. ممکن است طی انجام این فرایند چندین بار صدای بوق را بشنوید اما جای نگرانی نیست فقط زمانی که دستگاه بوق می زند کافیست نگاهی به مواد غذایی داخل دستگاه بیندازید.

مواد غذایی یخ زده را داخل دستگاه قرار دهید و دکمه Defrost بفشارید، سپس عبارت 0.0 برای نمایش وزن بر حسب گرم ظاهر می شود که می توانید با چرخاندن کلید ولوم وزن را تعیین نماید و در انتها کلید استارت را بزنید.

در روش دوم بعد از زدن دکمه Defrost می توانید علاوه بر وزن می توانید زمان را نیز انتخاب نمایید تا در زمان مورد نظرتان عمل یخ زدایی انجام شود.

راهنمای استفاده از مایکروویو دوو

 پخت اتوماتیک

با فرایند پخت اتوماتیک می توانید به راحتی و به واسطه برنامه های پخت از پیش تعیین شده بسیاری از غذا ها را با مایکروویو دوو تهیه کنید. تنها کافیست کلید AUTO COOK را بزنید تا غذای مورد نظرتان را پیدا کنید البته از طریق جدولی که داخل دفترچه راهنما قرار دارد می توانید در تنظیمات وزن را انتخاب کنید سپس start را بفشارید.

دفترچه راهنمای مایکروویو دوو

تا به اینجا متن با عبارت ها و دکمه های مایکروفر دوو آشنا شدید، حال می توانید به آسانی از قابلیت های مختلف مایکروویو خود استفاده نمایید. از آنجایی که برخی از کاربران به دنبال دفترچه راهنمای مایکروویو دوو هستند ما فایل آن را برایتان تهیه نمودیم.

می توانید با کلیک بر روی عبارت دفترچه راهنمای مایکروویو دوو آن را مطالعه نمایید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟