تولیدکنندگان لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

رشد ۱۲ درصدی تولید لوازم خانگی بزرگ نسبت به سال 99

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون امور صنایع وزارت صمت از رشد ۱۲ درصدی تولید لوازم خانگی بزرگ نسبت به سال ۹۹ خبر ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون امور صنایع وزارت صمت از رشد ۱۲ درصدی تولید لوازم خانگی بزرگ نسبت به سال ۹۹ خبر داد.

مهدی صادقی نیارکی در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت که با حضور وزیر صنعت، معدن تجارت برگزار شد، با اشاره به رشد ۱۲ درصدی تولید لوازم خانگی افزود: همچنین تولید لوازم خانگی نسبت به سال ۱۳۹۶ که موضوع تحریم‌ها و خروج برندهای خارجی نیز مطرح نبوده رشد ۳۰ درصدی داشته است.

افزایش عمق ساخت داخل در تولید لوازم خانگی

وی با بیان اینکه در تولید لوازم خانگی بر عمق ساخت داخل تأکید شده است، گفت: شرکت‌ها در راستای حمایتی که در زمینه ممنوعیت واردات لوازم خانگی وجود داشته است، هدفگذاری مناسبی را برای سرمایه‌گذاری و افزایش عمق ساخت داخل داشته‌اند.

ظرفیت تولید لوازم خانگی کشور ۲۴ میلیون دستگاه است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت تولید لوازم خانگی در کشور ۲۴ میلیون دستگاه می‌باشد، بیان کرد: امسال به تولید 16.5 میلیون دستگاه رسیدیم و تولید سال گذشته 15.5 میلیون دستگاه بوده است.

افزایش تراز تجاری و قطعه سازی

صادقی نیارکی با بیان اینکه در کنار تکمیل ظرفیت‌های خالی، سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز انجام شده است، ادامه داد: افزایش عمق ساخت داخل با قطعه سازی و افزایش تراز تجاری مسیر دومی است که باید به این سمت برویم.

وی همچنین تصریح کرد: مسیر سوم نیز قالب سازی است و شرکت‌هایی که در محصول نهایی فعالیت می‌کنند باید به سمت قالب‌سازی بروند.

سرمایه‌گذاری خوبی در لوازم خانگی شکل گرفته است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: سرمایه گذاری خوبی در حوزه لوازم خانگی شکل گرفته است، تحریم‌ها تبدیل به فرصت شدند و مسیر سرمایه‌گذاری را در اقصی نقاط کشور دنبال می نماییم.

کاهش 50 درصدی نسبت واردات به صادرات لوازم خانگی در سال آینده

صادقی نیارکی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ باید به اندازه ۵۰ درصد نسبت واردات به صادرات در این حوزه کاهش یابد و شاهد این تحقق این میزان ارزبری باشیم، گفت: یعنی صادرات ۸۰۰ میلیون دلار در سال آینده در قبال اجزا و قطعات باید محقق شود که یکی از مسیرهای تحقق این موضوع ساخت داخل در حوزه اجزاء و قطعات است.

سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به اطمینان خاطر نیاز دارد

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های انجام شده البته به اطمینان خاطر نیاز دارد، بیان کرد: کاهش ارزبری، افزایش صادرات، افزایش کیفیت و تنوع که متعاقب آن سبب تأمین حقوق مصرف‌کننده می‌شود را در دستور کار داریم و جزو اهداف وزارتخانه محسوب می‌شود.

وی درخصوص افزایش صادرات گفت: یکی از اهداف ما توسعه برندینگ و مارکتینگ است. در این حوزه با مزیت نسبی که در زمینه دانش فنی و توسعه پلتفرم وجود دارد باید به این سمت برویم.

در این نشست تولیدکنندگان لوازم خانگی به بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت با حضور وزیر صنعت، معدن تجارت پرداختند و مهمترین نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟