کاهش قیمت در بازار
اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی داخلی توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد با اشاره به اینکه لوازم خانگی داخلی ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد با اشاره به اینکه لوازم خانگی داخلی توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد، گفت: مشکل اصلی ما در حال حاضر عدم ثبات نرخ ارز و قیمت بالای مواد اولیه است که موجب بی‌ثباتی در بازار می‌شود.

غلامرضا رزقیان در خصوص تاثیرات ممنوعیت واردات لوازم خانگی بر تولیدات داخلی اظهار کرد: وضعیت بازار لوازم خانگی ما نسبتا آرام است اما با وجود فراهم بودن کالاهای معتبر روز دنیا در بازار، توان خرید مردم کم شده و بازار در رکود به سر می‌برد.

وی افزود: اگرچه محدودیت‌ها برای واردات از کمپانی‌های بزرگ کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و آلمان وجود دارد اما کالاهای تولید داخلی مطابق با تکنولوژی روز دنیا تهیه شده و حتی از جهت تولید بسیار پیشتاز است و توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد تصریح کرد: با وجود این که برخی شرکت‌ها تا سقف پنج تا ۶ درصد مجوز افزایش قیمت کالاهای خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته‌اند اما به دلیل رکود در بازار فروشندگان کالاها را به قیمت قبل و با سود ۲ تا سه درصد به مصرف کنندگان می‌فروشند.

رزقیان با اشاره به اینکه ۵۰۰ واحد تولیدکننده لوازم خانگی در کشور فعال است، بیان کرد: این تولیدات جوابگو نیاز کشور است و  هیچ کمبودی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: با توجه به ممنوعیت‌های موجود باید از ورود کالاهای خارجی قاچاق به کشور جلوگیری شود چرا که مصرف کنندگان از محصولات تولید داخل رضایت دارند و این کالاها چیزی از کالاهای خارجی کم ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: باید فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی را رواج بدهیم تا مردم از تولید داخلی استقبال کنند چرا که کالاهای ایرانی هم‌پای محصولات مشابه خارجی است و در برخی موارد حتی قابل تمیز نیست. پس ما باید از تولید، ترویج و مصرف کالاهای ایرانی جهت بهبود مستمر تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی حمایت کنیم.

به گزارش ایسنا، رزقیان خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت‌ ورود کالاهای خارجی مردم انتخاب دیگری جز استفاده از کالاهای خوب ایرانی ندارند. امیدواریم که این کالاها به ذائقه مردم خوش آید و اگر در آینده راه‌های واردات باز شود، آن زمان بتوانند بین کالاهای ایرانی و خارجی دست به انتخاب بزنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟