اخبار لوازم خانگی

شاهد رونق خوبی در تولید لوازم خانگی هستیم/تولیدکنندگان باید قدردان فرصت به وجود آمده باشند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروز تولید داخل در حجم بسیار زیادی توسعه پیدا کرده است و این باعث شد تا ما شاهد ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروز تولید داخل در حجم بسیار زیادی توسعه پیدا کرده است و این باعث شد تا ما شاهد رونق خوبی در تولید لوازم خانگی باشیم و از این جهت یک فرصت طلایی و مغتنم برای تولیدکنندگان لوازم خانگی بود.

علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دستور مقام معظم رهبری پیرامون ممنوعیت ورود لوازم خارجی گفت: دستور ایشان دلالت بر این داشت که این ماموریتی که از قبل وجود داشته برداشته نشود و همچنان ادامه داشته باشد و از سال 1397 واردات تعداد زیادی از اقلام لوازم خانگی ممنوع شده بود و دو شرکت ال جی و سامسونگ نیز بازار ایران را ترک کردند و حتی حاضر به دادن قطعات نشدند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها باعث یک نوع توفیق اجباری شد، ادامه داد: امروز تولید داخل در حجم بسیار زیادی توسعه پیدا کرده است و این باعث شد تا ما شاهد رونق خوبی در تولید لوازم خانگی باشیم و از این جهت یک فرصت طلایی و مغتنم برای تولیدکنندگان لوازم خانگی بود.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی باید قدردان فرصت به وجود آمده باشند، گفت: با توجه به گزارش‌هایی که ما از سطح بازار و مردم به دست آورده‌ایم، افزایش زیادی در قیمت لوازم خانگی رخ داده است. ما جلسه‌ای را هفته گذشته در کمیسیون صنایع برگزار کردیم که با مسئولان مربوطه از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و وزارت صمت گفت‌وگوهایی کردیم و آنجا این بحث مطرح شد و گزارشی که دادند این بود که ما در مرداد ماه آنالیز قیمت داشته‌ایم و آن زمان یک افزایش قیمتی را شاهد بودیم ولی در مهر ماه هیچ افزایش قیمتی نداشتیم.

وی ادامه داد: اتفاقی که در این چند ماه افتاده این است که دلالان و واسطه‌ها در بازار محصولات کارخانه‌ها را در فرایند فروش و تولید می‌خرند و بعد آن را گرانتر می‌فروشند که نهایتا به دست مصرف کننده نهایی با قیمت بالاتری می‌رسد که این مسئله بحث شد و قرار شد انجمن لوازم خانگی با همراهی تولیدکنندگان و وزارت صمت، حضور واسطه‌ها را کمرنگ کنند و وضعیت توزیع بهتر شود.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: ما قطعا به عنوان ابزار نظارتی بر قیمت‌ها نظارت خواهیم کرد که کالاهای تولید شده با حداقل افزایش قیمت توزیع شود تا فشاری بر مصرف کنندگان نیاید. هرچند همچنان یکی از مشکلات مهم ما اختلال در روند توزیع محصولات است که باید با یک برنامه‌ریزی مناسب این مسئله را حل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟