دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی چیست ؟
دکوراسیون منزل

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی چیست ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، از گذشته تا به امروز همیشه به دکوراسیون توجه ویژه ای شده و همواره این موضوع ...

نهال وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، از گذشته تا به امروز همیشه به دکوراسیون توجه ویژه ای شده و همواره این موضوع برای همه ی مردم چه در خانه و یا محل کار اهمیت فراوانی دارد. قطعا می دانید که دکوراسیون و چیدمان محلی که در آن قرار دارید تاثیر فراوانی در روحیه شما و جذب انرژی ها دارد. البته همانطور که می دانید سبک های متنوعی در دکوراسیون ها وجود دارد و در هر زمان برخی از این سبک ها طرفدار های زیادی را جذب می کنند اما یکی از سبک هایی که بعد از جنگ جهانی دوم به خوبی خود را نشان داد اسکاندیناوی بود که از آن زمان تا به امروز همواره طرفدار های آن رو به افزایش است و روز به روز بیشتر می شود. در این مطلب قصد داریم درباره موضوعات مرتبط با این سبک صحبت کنیم و به سوال اصلی که احتمالا در ذهن هر کسی ایجاد شده یعنی سبک اسکاندیناوی چیست پاسخ دهیم پس حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید شاید شما هم به علاقه مندان این سبک پیوستید.

تاریخچه دکوراسیون اسکاندیناوی

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

ابتدا قبل از هر توضیحی بهتر است درباره تاریخچه سبک اسکاندیناوی صحبت کنیم این سبک در اوایل قرن بیست شکل گرفت و به عنوان یک جنبش در طراحی مطرح شد دو ویژگی اصلی در این سبک کاربردی و سادگی بودن آن بوده است که در ابتدا پنج کشور در دنیا آن را استفاده کردند کشور هایی نظیر دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ، سوئد. اوج این سبک در سال ۱۹۵۰ بود اما بعد از جنگ جهانی دوم تاثیر خود را نشان داد اگر وارد جزییات بیشتر این سبک شویم در سال ۱۹۱۴ یک طراح دانمارکی که مدیریت یک شرکت تزییناتی را به عهده داشت یک مجله با عنوان سبک هنری واقعی را تاسیس کرد و این حرکتی برای شروع  این سبک در آن دوره شد. برای پاسخ به سوال سبک اسکاندیناوی چیست باید بگوییم که در این روش چند آیتم باید رعایت شود:

  • کف و سطوح از چوب یا پارکت
  • مبلمان نرم و رنگ روشن
  • چیدمانی پراکنده اما با نظم
  • اکسسوری های مدرن و مینیمال
  • دیوار و سطوح عمودی، هموار، صیقلی
  • پالت های رنگی مات
  • ترکیب چوب و فلز در لوازم
  • وجود نور طبیعی
  • استفاده از پارچه های پشم، چرم، کتان

تمام موارد گفته شده یک بحث کلی درباره این سبک هستند که در ادامه هر کدام از این موضوعات را باز خواهیم کرد و به طور مثال به شما خواهیم گفت که رنگ در سبک اسکاندیناوی چه تاثیری دارد یا لوستر سبک‌ اسکاندیناوی چگونه است و یا تفاوت اسکاندیناوی با سبک مدرن چیست و یا برای خرید مبل اسکاندیناوی چه نکاتی را باید بدانید.

رنگ در دکوراسیون اسکاندیناوی

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

همانطور که گفته شد در این سبک استفاده از رنگ های پاستلی بسیار کاربرد دارد به طور مثال رنگ هایی مانند خاکستری، سفید، صورتی، آبی و…. در چیدمان به سبک اسکاندیناوی بسیار توصیه می شود هم چنین استفاده از اشکال هندسی روی برخی وسایل ها می تواند ایده مناسبی برای رنگ بندی در این سبک باشد.

مبل در دکوراسیون اسکاندیناوی

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

برای خرید مبل اسکاندیناوی باید به دنبال طرح و شکل های ساده باشید در واقع هر چه مبل مورد نظر شما ساده تر باشد به این سبک نزدیک تر است شاید با خود بگویید اگر تمام وسایل خانه رنگ ها و طرح های ساده داشته باشند خانه بسیار کسل کننده شود اما اینطور نیست زیرا در هر سبکی یک سری چاشنی وجود دارد که حتما درباره آن توضیح می دهیم.

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

اگر به دنبال چاشنی دکوراسیون اسکاندیناوی هستید می توانید از گیاهان مختلف در دکوراسیون منزل استفاده کنید هم چنین استفاده از تابلو های مینیمال نیز گزینه مناسبی برای روح بخشیدن به خانه شما هستند اما یک نکته دیگر که گفته شد وجود نور طبیعی در طول روز است زیرا نور تاثیر فراوانی در بهتر شدن حس و حال خانه خواهد داشت پس حتما طوری چیدمان را انجام دهید که نور به راحتی وارد خانه شود و به هیچ عنوان جلوی پنجره را با لوازم دیگر نگیرید.

ترکیبات چوب و فلز

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

همانطور که گفته شد یکی از ویژگی های خانه های اسکاندیناوی ترکیب لوازم فلزی و چوبی است مثلا یک میز چوبی که با لوازم فلزی دیزاین شده نمونه ای از ترکیب چوب و فلز است و یا مبلمان چوبی که در کنار آن یک چراغ مطالعه بلند فلزی باشد ایده ای دیگر برا این مورد است.

اشکال هندسی در دکوراسیون اسکاندیناوی

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

همانطور که گفته شد اشکال هندسی روی برخی لوازم ها تا حدی می تواند ایده ای جذاب باشد به طور مثال استفاده از کوسن هایی که پارچه آن اشکال هندسی باشد و یا فرش های با طرح های اینگونه نیز می تواند کاربرد خود را در دکوراسیون به خوبی نشان دهند.

آشپزخانه اسکاندیناوی

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

برای این که آشپزخانه ای به سبک اسکاندیناوی داشته باشید اولین قدم افزایش رنگ های روشن و یا پاستلی است که کاربرد فراوانی دارد و کمک زیادی به تغییرات آن می کند. همانطور که گفته شد آشپزخانه سبک اسکاندیناوی شامل عوامل مدرن است و استفاده از رنگ های روشن و پاستلی اولین قدم خواهد بود . بعد از مورد اول بهتر است از لامپ های خاص استفاده کنید در واقع چراغ هایی که حالت آویز دارند بسیار مناسب دکوراسیون اسکاندیناوی شما خواهد بود این سبک لوستر ها معمولا کم نور تر بوده و باید به تعداد بیشتری از آن ها استفاده کنید که البته فضای شما را جذاب تر خواهد کرد.

 آشپزخانه سبک اسکاندیناوی

کفپوش های چوبی از دیگر نکته هایی است که باید رعایت شود زیرا در نکات کلی سبک اسکاندیناوی گفتیم که کفپوش های چوبی از مهم ترین عوامل در این چیدمان هستند پس از کفپوش های چوبی در کف آشپزخانه غافل نشوید البته نکات مثبت دیگر در این سبک کفپوش ها می تواند نظافت آسان آن نسبت به سایر کفپوش ها باشد هم چنین تنوع این سبک از کفپوش ها بسیار زیاد بوده و به شما حق انتخاب زیادی می دهد. برای انتخاب میز غذا خوری و صندلی در آشپزخانه از ۲ روش کلیدی استفاده کنید ابتدا از ترکیب چوب و فلز و بعد رنگ بندی روشن، ترکیب این موارد با هم تاثیر فراوانی در سبک شما خواهند داشت و می تواند آشپزخانه ای به سبک اسکاندیناوی خلق کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟