اخبار لوازم خانگی

مستند آن سوی کارخانه‌های لوازم خانگی – گروه صنعتی پاکشوما/قسمت اول

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مستند آن سوی کارخانه‌های لوازم خانگی کاری از رسانه تخصصی ال کا ایران است ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مستند آن سوی کارخانه‌های لوازم خانگی کاری از رسانه تخصصی ال کا ایران است که با هدف ارتقاء سطح آگاهی مخاطب نسبت به تولیدات داخلی و فرایند تولید لوازم خانگی در کشور ساخته و منتشر شده است.

قسمت اول مستند آن سوی کارخانه های لوازم خانگی – گروه صنعتی پاکشوما

 

 

سایت خبری ال کا ایران فعالیت خودرا از سال 1393 به عنوان اولین رسانه تخصصی اخبار لوازم خانگی در ایران آغاز کرد. هدف اصلی تحریریه ال کا ایران طی سال های فعالیت خود، ارتقاء سطح آگاهی مخاطب نسبت به محصولات تولید داخل و البته تولیدات خارجی بوده چرا که ما معتقدیم افزایش اطلاعات و آگاهی مشتریان نسبت به برندهای لوازم خانگی ایرانی باعث خواهد شد تا مطالبه کیفی در جامعه خریداران لوازم خانگی ایران بیشتر شده و از همین رو رقابت و همچنین افزایش کیفیت محصولات در دستور کار تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی قرار بگیرد.

چرا مستند لوازم خانگی توسط ال کا ایران ساخته شد؟

آنچه که در مستند آن سوی کارخانه‌های لوازم خانگی خواهید دید، صفر تا صد فرایند تولید لوازم خانگی در کشور است که قسمت اول این مستند لوازم خانگی به گروه صنعتی پاکشوما اختصاص یافته است. هدف ال کا ایران از ساخت مستند لوازم خانگی آن سوی کارخانه‌های لوازم خانگی، تغییر نگرش خریداران لوازم خانگی ایرانی، ارتقاء سطح آگاهی مخاطب، نشان دادن توانمندی تولید لوازم خانگی در کشور و در نهایت حمایت از کالای ایرانی با کیفیت است.

مستند آن سوی کارخانه‌های لوازم خانگی

متاسفانه نگاه خریداران لوازم خانگی در بازار ایران نسبت به محصولات داخلی، یک نگاه حمایتی نبوده و نکته تاسف بار ماجرا در اینجاست که خریداران لوازم خانگی محصولات ایرانی را در رده کیفی مناسبی نمی بینند. بخشی از این نگرش به دلیل سال ها حضور برندهای کره ای و آلمانی در بازار ایران است چراکه ناخودآگاه ذهن خریدار را به سمت و سوی مقایسه سوق می دهد.

بر کسی پوشیده نیست که کیفیت محصولات لوازم خانگی کره ای مانند سامسونگ و ال جی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند چنانکه میبینیم محصولات این شرکت ها علاوه بر اینکه در دوران حضور خود در بازار ایران، سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص داده بودند، سهم بسیار خوبی در بازارهای اروپایی و حتی آمریکا  نیز دارند. اما این بدان معنا نیست که کالاهای ایرانی از لحاظ کیفیت ساخت و تکنولوژی تولید توان برآورده کردن انتظارات خریداران ایرانی را ندارند.

دیدن این ویدیو را از دست ندهید:

گام های بلند سامسونگ برای لذت زندگی هوشمند + ویدیو

ممنوعیت واردات لوازم خانگی که از سال 97 کلید خورد باعث شد تا تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی بازار را در اختیار خود بگیرند و رشد خوبی نیز در تولید محصولات داشته باشند. البته که هنوز با شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم و شرط توسعه صنعت لوازم خانگی کشور در تعامل موثر با کشورهای موفق تولیدکننده لوازم خانگی در جهان است، اما منصفانه است که بگوییم صنعت لوازم خانگی ایران نیز رشد بسیار خوبی در این حوزه داشته و در ادامه نیازمند حمایت مردم و مسئولان وزارت صمت از این صنعت است.

مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز طی سال های گذشته حمایت های خوبی از صنعت لوازم خانگی ایران داشته اند اما لازم است که تصمیمات توسعه محوری نیز در جهت تعامل سازنده با سایر کشورها برای تولید تکنولوژی و در نهایت صادرات و حضور در بازار های منطقه ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران» قسمت اول مستند لوازم خانگی با نام آن سوی کارخانه های لوازم خانگی منتشره شده و قطعا ایراداتی نیز به آن وارد است. تحریریه ال کا ایران از تمامی مخاطبان خوب صنعت لوازم خانگی کشور درخواست می کند تا نظرات خودرا با ما در همین صفحه و شبکه های اجتماعی ال کا ایران مانند اینستاگرام ال کا ایران به اشتراک بگذارند تا در ساخت قسمت های بعدی این مستند، عملکرد بهتری داشته باشیم.

تحریریه ال کا ایران تمام تلاش خودرا در ساخت این مستند لوازم خانگی کرده تا با بیان واقعیت ها، نگاه خریداران لوازم خانگی ایرانی را نسبت به محصولات داخلی تغییر دهد. صنعت لوازم خانگی ایران پتانسیل های بسیار خوبی در حوزه تولید داشته و با حمایت های درست و علمی می توانیم مانند صنعت لوازم خانگی ترکیه توسعه پایدار و موفقی داشته باشیم.

ال کا ایران قصد دارد تا در قسمت های بعدی این مستند لوازم خانگی به سراغ دیگر کارخانه های بزرگ لوازم خانگی در کشور رفته و به معرفی برندهای معتبر و با کیفیت ایرانی بپردازد که البته این مهم نیازمند همکاری تولیدکنددگان لوازم خانگی ایرانی از همین رو از تمامی علاقه مندان به صنعت لوازم خانگی و حامیان تولیدات داخلی تقاضا می کنیم تا با اشتراک گذاشتن این مستند کمک کنند تا افراد بیشتری واقعیت های صنعت لوازم خانگی ایران را ببینند و انقادات و پیشنهادات خودرا با ما به اشتراک بگذارند.

انهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • شبنم آقاجانی | 23 آبان 1400 در 3:38 ب.ظ

    سلام خداروشکر بالاخره به ذهن یکی رسید از این کارا بکنه . حالا که برندهای خارجی نیستن باید برندهای ایرانی بشناسیم که بدونیم چی بخریم. من اصلا فکرش نمیکردم کارخونه پاکشوما انقد مجهز باشه

  • یاور محمدی خواه | 23 آبان 1400 در 4:00 ب.ظ

    کار خوبی بود اما من به عنوان بک مصرف کننده ایرانی نمیتونم قبول کنم که محصولات ایرانی از خارجی ها بهتر و حتی هم سطح باشه

    • نفیسه رحیمی | 23 آبان 1400 در 4:17 ب.ظ

      سلام. منظور از این مستند مقایسه برندهای خارجی با داخلی نیست و صرفا جهت اطلاع رسانی و انجام تعهدات به عنوان یک رسانه تهیه شده است. کیفیت خوب برندهای خارجی بر کسی پوشیده نیست اما نمی توان منکر پیشرفت شرکت های تولید کننده لوازم خانگی ایرانی طی سال های اخیر شد. با تشکر

  • سروش دلیری | 23 آبان 1400 در 4:05 ب.ظ

    اینجور مستندا انقدر طولانیه که باید توی تلویزیون پخش بشه تا همه بتونن ببینن
    ولی در کل جالب بود هر چند که از برندای ایرانی بعیده

  • عباس | 23 آبان 1400 در 4:43 ب.ظ

    به نظرم واقعا مستندی خوبیه کاش عزیزان صدا و سیما بجای پخش برنامه های بی محتوا چنین مستند هایی رو پخش کنن که هم نوجوانها ببینن و کسب تجربه کنن و هم ما که تازه قراره ازدواج کنیم و نیاز به چنین مطالبی داریم

  • آیدین رضوانی | 23 آبان 1400 در 4:44 ب.ظ

    مستند عالی شده قسمت دوم کی پخش میشه