صنعت لوازم خانگی یکی از ستون های اقتصادی کشور است/برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه طی هفته های آینده
اخبار لوازم خانگی

صنعت لوازم خانگی یکی از ستون های اقتصادی کشور است/برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه طی هفته های آینده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی صبح امروز (سه شنبه) 25 آبان 1400 ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی صبح امروز (سه شنبه) 25 آبان 1400 آغاز به کار کرد که کیوان گردان؛ مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی در حاشیه افتتاحیه این رویداد با اشاره به برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه طی هفته های آینده گفت:صنعت لوازم خانگی یکی از ستون های اقتصادی کشور است.

کیوان گردان در گفتگو با خبرنگار ال کا ایران عنوان کرد: صنعت لوازم خانگی طی دو سال گذشته در لیست صنایعی قرار گرفت که خودباوری ملی در آن به نمایش گذاشته شده و با توجه به گردش مالی و توسعه اشتغالی که در اوج تحریم ها و شرایط بد اقتصادی رقم خورد اهمیت این صنعت بالا رفت.

صنعت لوازم خانگی یکی از ستون های اقتصادی تلقی می شود که همواره برای توسعه آن در جهت افزایش تولید ناخالصی کشور باید تلاش کنیم و در نمایشگاه امسال شاهد توانمندی بالا شرکت های تولید کننده لوازم خانگی و محصولات متنوع هستیم که در واقع همت تولید کنندگان و عرضه کالاهای مختلف در تمامی رنج ها قیمتی باید منجر به رضایت مندی مشتری شود.

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی ادامه داد: خروج شرکت های خارجی از بازار لوازم خانگی می توانست خلایی برای حداقل های نیاز های زندگی مردم در داخل کشور ایجاد کند اما با خوباوری ملی و تولید کنندگان این اتفاق رخ نداد و با همکاری وزارت صمت از پس این چالش بر آمدیم که در تاریخ این کشور اتفاق بزرگی است و در آینده باید به آن پرداخته شود.

وی از عملیاتی شدن برنامه هایی در جهت تامین مواد اولیه به ویژه فولاد طی هفته های آتی خبر داد و در ادامه گفت: وزارت صمت تمام تلاش خود را برای تامین مواد اولیه تولید کنندگان نظیر پتروشیمی و ورق های فولادی و ارز به کار گرفته و امیدواریم که با افزایش تیراژ قیمت تمام شده کالا را کاهش دهیم و از طرفی صادرات را بالا ببریم.

کیوان گردان در پایان در رابطه با قیمت گذاری لوازم خانگی عنوان کرد: لوازم خانگی با توجه به فرمول های سازمان حمایت قیمت گذاری می شود و بخشی از این افزایش قیمت به دلیل تاثیرات گرانی ارز بر تامین مواد اولیه است اما تمام سعی ما این است تا با عرضه کالاهای متنوع و با کیفیت مختلف تمامی دهک های جامعه توانایی خرید داشته باشند.

نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران در متراژ 35 هزار مترمربع و با حضور 411 واحد تولیدی داخلی و 7 شرکت خارجی افتتاح شده و از امروز تا 28 آبان ماه 1400 آماده استقبال از تولیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟