اگر سال ۱۳۹۶ واردات لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

خوراک خبری برای رسانه های بیگانه فراهم شد/حاشیه های ترخیص لوازم خانگی یک برند خاص از گمرک

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک مدیر ارشد وزارت صمت در مکاتبه با گمرک، نکاتی را در خصوص جایگاه، حد و حدود ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک مدیر ارشد وزارت صمت در مکاتبه با گمرک، نکاتی را در خصوص جایگاه، حد و حدود دستگاهها و برخی پرونده های اختلافی و جوسازی و تهیه خوراک خبری برای رسانه های بیگانه مطرح کرده است.

عباس پور مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت در مکاتبه با یک معاون گمرک در خصوص پرونده ترخیص لوازم خانگی اعلام کرده، جانمایه نامه آن معاونت محترم مفاد بند (5) مبنی بر درخواست ترخیص سایر کالاهای گروه 4 وارده به بنادر و گمرکات کشور بعد از ممنوعیت می‌باشد امری که از فحوی سخنان آن معاونت محترم در جلسه مورخ 1400/06/27 نزد مرجع قضایی و جلسه مورخ 1400/8/13 بوضوح مبین می‌باشد . این دفتر دغدغه مسئولین محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت ترخیص کالاهای رسوبی در گمرکات کشور ( اعم از کالاهای مشروط یا ممنوع ) را به رسمیت می شناسد، علی‌ایحال پیوند زدن سرنوشت پرونده شرکت بوش سرویس به درخواست گمرک ایران به ترخیص سایر کالاهای گروه 4 موجود در گمرکات از جمله خوروهای سواری شایسته شان و منزلت آن معاونت نمی‌باشد. لذا جهت حل این مشکل مراتب از طریق اداری (طرح و تدوین و ارایه پیش‌نویس مصوبه‌ای به هیات محترم وزیران از طریق وزارت متبوع خود جهت تعیین تکلیف این گونه موارد یا قضایی (حسب مورد و صلاحدید ذینفع) قابل اقدام و حل و فصل می‌باشد.

در خاتمه معروض می‌دارد علیرغم تعاون، معاضدت و ارتباط اداری مناسب این دفتر با گمرک ایران در جهت حل و رفع مشکلات حوزه تجارت خارجی کشور، طی ماههای اخیر متاسفانه شاهد حضور پررنگ رسانه ای آن معاونت محترم در فضا رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور با ادعای تنویر افکار عمومی اما در عمل تضعیف دستگاه‌های اداری ذی‌ربط از جمله این دفتر و وزارت متبوع با طرح مشکلات موجود در فرآیند تجارت خارجی کشور می‌باشیم.

به گزارش تسنیم، از جمله اقدامات موجود انتشار مکاتبه این دفتر با بازپرس محترم شعبه 13 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 28 تهران (جرایم کارکنان دولت) در خبرگزاری‌های داخلی است . با عنایت به اینکه شعبه 13 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 28 تهران (جرایم کارکنان دولت) مشغول رسیدگی به شکایت شرکت بوش سرویس از جنابعالی با عنوان سهل‌انگاری در امانت و استفاده از موقیعت شغلی می‌باشد. ضمن آرزوی برائت از اتهامات مطروحه، خواهشمند است چنانچه دستور مرجع قضایی را قابل اجرا نمی‌دانید. بدون انجام مکاتبات بی‌حاصل با این دفتر و جوسازی رسانه‌ای علیه وزارت متبوع، مسئولیت قانونی خود را در مقابل دستگاه قضایی پذیرا باشید . ضمنا متذکر می‌گردد طرح ناکارآمدی دستگاه‌های اداری همکار با گمرک ایران در رسانه های داخلی، فقط فراهم کننده خوراک خبری رسانه ها و مطبوعات معاند خارجی در ترسیم چهره ای ناکارآمد از نظام اداری جمهوری اسلامی ایران بوده و موجبات تضعیف دستگاههای اجرایی را فراهم می‌اورد. ادامه چنین روندی همکاری مفید و مستمر این دفتر با گمرک را دچار خسران می نماید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟