فناوری

چطور مشکلات نرم‌افزاری بادزهای سامسونگ را برطرف کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سری بادزهای سامسونگ که با نام گلکسی Buds عرضه شده از قابلیت‌های پیشرفته و ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سری بادزهای سامسونگ که با نام گلکسی Buds عرضه شده از قابلیت‌های پیشرفته و سبک طراحی مدرن و زیبا بهره می‌برد. این بادزها با هدف کمک به خلق بهترین تجربه کاربران در هنگام کار، سرگرمی و هر چیز دیگری بین این دو حالت، طراحی شده‌اند و ممکن است مانند هر دستگاه‌ دیجیتال دیگری دچار مشکلات نرم‌افزاری شوند که بهره‌برداری کامل از قابلیت‌های آن را برای کاربران سخت و دشوار می‌کند. در چنین لحظاتی شناخت راهکارها و راه‌حل‌ها می‌تواند باعث شود تا مشکلات و چالش‌های پیش‌ آمده به سرعت رفع شوند. در ادامه هفت مورد از پرکاربردترین راهکارهای عیب‌یابی گلکسی‌ بادزهای سامسونگ را معرفی کرده‌ایم.

قطع ارتباط گلکسی بادز با گوشی موبایل

چطور مشکلات نرم‌افزاری بادزهای سامسونگ را برطرف کنیم

اگر در زمان استفاده از گلکسی بادز، ارتباط آنها با گوشی موبایل‌تان به طور دائم قطع می‌شود باید چند مورد را به سرعت بررسی کنید:

  • از کیفیت بالای اتصال بلوتوثی بادز به گوشی مطمئن شوید. اتصال بلوتوثی بادز با سایر دستگاه‌ها تا فاصله نزدیک به ۱۰ متر برقرار می‌شود. توجه داشته باشید که این فاصله ممکن است در برخی از محیط‌ها و مدل‌های گوشی متفاوت باشد.
  • نزدیک بودن به موانعی مثل دیوارها، روترها، تجهیزات الکترونیکی و امواج الکترومغناطیسی می‌تواند در اتصال بلوتوثی بادز اختلال ایجاد کند.
  • حتما بررسی کنید که بادزها به درستی در گوش شما قرار گرفته باشند.
  • از به‌روز بودن نرم‌افزار بادز اطمینان پیدا کنید. این کار را می‌توانید به کمک اپلیکیشن Galaxy Wearable در سریع‌ترین زمان انجام دهید.
  • وضعیت باتری بادز را بررسی کنید. اگر ظرفیت باتری‌ها کم باشد ممکن است که اتصال هدفون‌ها با گوشی قطع شود.

چطور مشکلات نرم‌افزاری بادزهای سامسونگ را برطرف کنیم

پخش صدای اخطار از بادزها

گوشی‌های هوشمند، تبلت‌، ساعت‌های هوشمند و هدفون همگی دارای محدوده دمایی خاصی هستند که در آن دما بهترین عملکرد را دارند. این دستگاه‌ها اگر در دمایی خیلی سرد یا گرم قرار بگیرند، ممکن است عملکرد مطلوبی نداشته باشند و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کنند. بادزهای سامسونگ در زمانی که به دمای بالایی برسند و داغ شوند، به طور خودکار اخطاری شبیه به بوق را پخش می‌کنند. با شنیدن این اخطار حتما بادزها را از گوش‌تان خارج کنید و تا زمانی که کاملا خنک نشده‌اند آنها را در جعبه شارژ نگذارید و روشن نکنید.

شنیده‌شدن صداهای غیرعادی از بادزها

بادزهای سامسونگ به گونه‌ای طراحی شده‌ که در زمانی که داخل گوش‌تان قرار نگرفته‌، غیرفعال می‌شود تا از مصرف بیهوده باتری آن جلوگیری شود. اما اگر سنسورهای لمسی بادز به دلیل وجود لکه یا شیء خاصی کثیف باشد، ممکن است بادزها به به غلط تشخیص دهد که در داخل گوش شما قرار گرفته و به همین دلیل همان صدایی که در زمان برقراری اتصال به دستگاه شنیده می‌شود را پخش کند. برای جلوگیری از این اتفاق همیشه بادزها را تمیز نگه‌ دارید و در زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، بادزها را در داخل جعبه شارژ قرار دهید.

استفاده از یک بادز

اگر یکی از دو بادز را گم کردید یا یکی از آنها دچار نقص شد، این امکان را خواهید داشت تا با یک بادز همچنان از شنیدن موسیقی لذت ببرید. فقط برای این کار لازم است تا حتما از دستگاهی استفاده کنید که قبلا به آن متصل شده‌اید.

مشاهده پیغام «حد مجاز صدا»

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها برای اینکه از آسیب‌های شنوایی به گوش‌های شما جلوگیری کند، قابلیت «حد مجاز صدا» را به اطلاع شما می‌رسانند. زمانی که با هدفون به گوشی یا تبلت متصل می‌شوید و صدا را زیاد می‌کنید، در صورت روشن بودن این قابلیت یک پنجره در دستگاه باز می‌شود و شما را آگاه می‌کند تا از حد مجاز صدا باخبر شوید.

چطور مشکلات نرم‌افزاری بادزهای سامسونگ را برطرف کنیم

شنیدن بوق متوالی در زمان پایان تماس

اگر پیش از به‌روز رسانی بادزها، گزینه Play tone when call ends را غیرفعال کنید، با بوق ممتد پس از پایان تماس مواجه نخواهید شد. روش دیگر برای جلوگیری از این اتفاق، به‌روز رسانی نرم‌افزار Galaxy Wearable است. اطمینان حاصل کنید که بادزتان به آخرین نسخه از نرم افزار Galaxy Wearable متصل است. در نهایت اگر هیچ کدام از این دو مورد مشکل را برطرف نکرد، وارد قسمت تنظیمات دستگاه شوید، گزینه Calls alert and ringtone را انتخاب کنید و گزینه Play tone when call ends را غیرفعال کنید.

مشکلات به‌روز رسانی نرم‌افزار گلکسی بادز

ممکن است برای به‌روز رسانی گلکسی بادز با مشکل رو‌ به رو شوید. برای رفع مشکل خود از این هفت راهکار کمک بگیرید:

  • دستگاهی که بادز به آن متصل است را چک کنید و مطمئن شوید که به اینترنت متصل است.
  • هدفون‌ها را حداقل سی دقیقه شارژ کنید.
  • اگر در طول به‌روز رسانی خطایی رخ داد، اپلیکیشن یا نرم‌افزار را کاملا ببندید.
  • مطمئن شوید که بادزها را به درستی به اپلیکیشن یا نرم‌افزار متصل کرده‌اید.
  • از به‌روز بودن سیستم عامل دستگاه خود مطمئن شوید.
  • نسخه آخر نرم‌افزار یا اپلیکیشنی که از آن برای به‌روز رسانی استفاده می‌کنید را نصب کنید.

و در نهایت اگر همچنان مشکلی برای به‌روز رسانی داشتید، با خدمات پس از فروش تماس بگیرید

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟