اخبار لوازم خانگی

یخچال فریزر دو قلو + ROSSO کلور در نمایشگاه لوازم خانگی رونمایی شد/گرانی مواد اولیه چالش پیش روی تولیدکنندگان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران روز گذشته 28 آبان ماه ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران روز گذشته 28 آبان ماه به پایان رسید و بسیاری از برندهای ایرانی جدیدترین تولیدات خود را به نمایش گذاشتند. حسن جلائی؛ مدیر مجموعه کلور از معرفی یخچال فریزر دو قلو + ROSSO کلور در نمایشگاه لوازم خانگی خبر داد.

حسن جلائی؛ مدیر مجموعه کلور استقبال از نمایشگاه امسال با توجه به بهبود کرونا در مقایسه با سال گذشته بهتر بود و از طرف دیگر به دلیل نظارت بر ورود کالای قاچاق و خارجی سرمایه گذاری در این بخش بیشتر و با خوش بینی مدیران صنعتی همراه داشته است.

مدیر مجموعه کلور ادامه داد: شرکت های در نمایشگاه امسال حضور پر رنگ تری داشتند و شاهد کالاهایی زیبا تر و با فناوری های پیشرفته هستیم که نوآوری در محصولات کاملا مشهود است.

وی در خصوص سبد کالاهای کلور عنوان کرد: تولیدات کلور نظیر یخچال فریزر دو قلو + ROSSO کلور با کالاهای روز جهانی رقابت می کند که از ویژگی های آن می توان به موتور اینورتر، وجود یخساز و بار بر روی درب، گرید A+ و … اشاره کرد.

حسن جلائی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: قیمت گذاری دستوری امکان پذیر نیست و در صورت اجرا باید سودی برای تولید کننده در نظر گرفته شود.

وی افزود: کشور ایران بستر تولید مس در جهان است اما تولیدکننده باید لوله مویی موجود در یخچال فریزر را بالاتر از قیمت جهانی خریداری کند. در مورد ورق فولادی و شیشه این موضوع صدق می کند. کشور ایران یکی از صادرکنندگان شیشه است اما در بازار داخلی شیشه بیشتر از قیمت جهانی عرضه می شود. با توجه به مشکلاتی که پیش روی تولیدکننده قرار دارد نمی توان انتظار رقابت با برندهای خارجی داشت.

مدیر مجموعه کلور در پایان گفت: پایین بودن دستمزد نیروی کار و قیمت مناسب برق در ایران یک مزیت است اما بالا بودن قیمت مواد اولیه منجر شده تا برندهای ایرانی نتوانند با شرکت های خارجی رقابت کنند. بهبود وضعیت پتروشیمی و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی با همکاری مقامات دولتی امکان پذیر بوده و می تواند بسیاری از مشکلات تولیدکننده لوازم خانگی را حل کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟