سامسونگ از سال آینده پنل LCD
اخبار لوازم خانگی

سامسونگ سال آینده پنل LCD بیشتری از ال جی می خرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از جدید ترین اخباری که منتشر شده این است که سامسونگ  سال آینده پنل LCD ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از جدید ترین اخباری که منتشر شده این است که سامسونگ  سال آینده پنل LCD بیشتری از ال جی می خرد، این خبر نشان دهنده این است که تلویزیون های “QLED” سامسونگ  از سال آینده به IPS LCD مجهز خواهند شد زیرا سامسونگ به دنبال خرید حداکثر 4 میلیون پنل صفحه نمایش از ال جی است که احتمالاً پنل های OLED نیز در بین آن نیز وجود دارد.

در سال 2017، بلومبرگ این خبر را منتشر کرد که سامسونگ به دلیل کمبود پنل LCD مجبور به کمک گرفتن از رقیب اصلی خود، ال جی شده است. این موضوع باعث شد، در ساخت بسیاری از تلویزیون سامسونگ از جمله تلویزیون های Neo QLED به جای پنل‌ های LCD VA که در تلویزیون‌ های سامسونگ از گذشته وجود داشت از به پنل‌ های IPS LCD با کنتراست پایین استفاده شود.

سامسونگ از سال آینده پنل LCD

گزارشی از The Elec کره ای اکنون وجود دارد که بر اساس آن، سامسونگ امیدوار است وابستگی خود به سازندگان پنل های چینی مانند TCL CsoT و BOE کاهش یابد و از سال آینده خرید پنل های LCD از  AUO، Sharp و LG Display را افزایش دهد.

با این حال در مورد تعداد پنل های IPS LCD که سامسونگ الکترونیکس قرار است از ال جی خریداری کند اختلاف نظر وجود دارد. شرکت تحلیلی Omdia انتظار دارد که این سهم تنها 2 درصد از فروش تلویزیون های پیش بینی شده سامسونگ در سال 2022 را در بر بگیرد یعنی حدود 1 میلیون پنل خریداری نماید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حمید | 12 آذر 1400 در 1:05 ق.ظ

    پنل ips کنتراست نداره باعث کاهش عمق رنگی مشکی میشه که در نتیجه از عمق Hdr تصویر کاسته میشه برای استفاده در تلویزیون های رده بالا اصلا خوب نیست سامسونگ چون تولیدش بالاس مدل های تکراری زیادی تولید میکنه با اسم های مختلف که در عمل با هم فرقی ندارند. بهتره میزان تولید رو کم بکنه تا مجبور نشه کیفیت رو بیاره پایین.