واردات ته لنجی لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

برند کره‌ای حتی به صورت ته‌لنجی هم نباید وارد کشور شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: برند کره‌ای به صورت قاچاق یا ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: برند کره‌ای به صورت قاچاق یا ته‌لنجی وارد کشور می‌شد، با بخشنامه جدیدی که مقرر می‌کرد حتی به صورت ته‌لنجی هم نباید برند کره‌ای وارد کشور شود، باعث افزایش قیمت 20 درصدی این برندها در سه ماه اخیر شده است.

محمدحسین اسلامیان در مورد آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: بازار لوازم خانگی همچنان در رکود کامل به سر می‌برد و تقاضایی برای آن وجود ندارد، تقاضاهایی که هم وجود دارد فقط بر حسب اضطرار است. با توجه به نوسانات نرخ ارز در یک ماه و نیم اخیر، کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند افزایش قیمت داشتند. علاوه بر این با ممنوعیت واردات کالاها برند کره‌ای حتی به صورت ته لنجی، قیمت کالاهای برند کره‌ای افزایش یافته است. این محدودیت و ممنوعیت باعث شده که هر کسی که این کالاها را دارد با قیمت بیشتری بفروشد.

وی افزود: در تولیدات ایرانی افزایش قیمت نداشتیم یا اگر اتفاق افتاده در حد 2 تا 3 درصد بوده که آن هم ناشی از افزایش قیمت حمل و نقل و نوسانات نرخ ارز است. چراکه بسیاری از دستگاه‌های مورد استفاده به صورت وارداتی هستند و به طور مستقیم با نرخ ارز در ارتباط هستند. قیمت جهانی برخی از مواد اولیه و قطعات افزایش پیدا کرده است برای مثال بردهای الکترونیکی، آهن و دیگر مواد اولیه افزایش نرخ داشته‌اند. با این حال تقاضا در بازار نیست و به همین دلیل افزایش قیمت محسوسی در کالاهای ایرانی را شاهد نبودیم.

اسلامیان در مورد افزایش قیمت برندهای کره‌ای بیان کرد: برند کره‌ای به صورت قاچاق یا ته‌لنجی وارد کشور می‌شد، با بخشنامه جدیدی که مقرر می‌کرد حتی به صورت ته‌لنجی هم نباید برند کره‌ای وارد کشور شود، باعث افزایش قیمت 20 درصدی این برندها در سه ماه اخیر شده است. بخواهیم یا نخواهیم یک قشر از مصرف‌کنندگان همچنان به خرید کالای خارجی تمایل دارند. در مورد برخی کالاها اصلا مشابه ایرانی نداریم و به ناچار به سمت خرید اینگونه کالاها می‌روند. برای مثال در مورد یخچال ساید بای ساید ما در تولید ایرانی محدودیت داریم. در مورد تلویزیون هم می‌توان گفت که 30 درصد از مصرف تلویزیون ایران با برندهای کره‌ای بوده و همچنان نیز بازار هست.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: برخی کالاهای تقلبی از نقاطی مانند چین وارد کشور می‌شود و با برند کره‌ای فروخته می‌شود. سازمان حمایت و سازمان صمت در این مورد ورود کرده و در بازار بسیار کمتر شده‌اند.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اقدامات نظارتی انجام گرفته اظهار داشت: نظارت‌های مختلفی از طرف ارگان‌های مختلف برای جلوگیری از فروش کالای قاچاق انجام می‌شود. ما مخالف هستیم که نظارت بر قاچاق در سطح عرضه باشد. ما هزاران کیلومتر مرز داریم که یک یخچال با 100 کیلوگرم وزن و 2 متر ارتفاع و 1 متر پهنا دارد از طریق این مرزها وارد می‌شود و به فروشگاه‌ها می‌رسد. اگر در فروشگاه‌ها بخواهند کالاها را بیابند و بگویند جلوی قاچاق را گرفتیم، موفقیت‌آمیز نخواهد بود. چراکه به تعداد بسیار بیشتر از مرز عبور می‌کند و پیگیری آن از مبادی که رد می‌شود تا به فروشگاه برسد بسیار راحت‌تر است و می‌توان با تعداد بسیار زیادتری کالای قاچاق مقابله کرد تا اینکه بخواهیم از یک فروشگاه دو قلم یخچال جمع‌آوری کنیم. اگر قرار است قانون اجرا شود باید عمومیت داشته باشد و در سراسر کشور اجرا شود نباید پیشگیری تنها در سطح تهران و فقط در عرضه باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟