میزان تولید در صنعت لوازم خانگی 
اخبار لوازم خانگی

بیانیه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در خصوص لزوم حذف قیمت‌گذاری دستوری لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در کسوت بزرگترین و قدیمی‌­ترین تشکل ملّی صنعت ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در کسوت بزرگترین و قدیمی‌­ترین تشکل ملّی صنعت پیشران لوازم خانگی کشور و دارا بودن بالغ بر هشتاد درصد بازار لوازم خانگی در اختیار واحدهای تولیدی عضو این تشکل و با کارنامه درخشان چهار دهه فعالیت مستمر و هدفگرا، در صنعت و اقتصاد ملّی نقش‌آفرینی کرده است.

در طول سال­‌های متمادی این انجمن طی مکاتبات متعدد و نیز در جلسات حضوری با ارائه ادله مبتنی بر تجارب و شواهد عینی، مخالفت خودرا با روش فعلی کنترل بازار لوازم خانگی از طریق قیمت‌گذاری دستوری و استصوابی را اعلام داشته است. چرا که این روش را مخل ارتقاء کیفی و مانع اصلی ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی و در یک کلام سدی غیر منطقی در مسیر رشد این شاخه از صنعت کشور و به‌ویژه در امر صادرات به بازارهای هدف می­‌داند.

لذا این تشکل به نمایندگی از اعضای خود، ضمن تأکید مجدد بر لزوم حذف کامل روش جاری قیمت‌گذاری دستوری و در رأس آن استفاده از روش منسوخ  Cost plus در تعیین و تصویب محدوده افزایش قیمت لوازم خانگی و با توجه به نوسانات لجام‌گسیخته هزینه‌­های مترتب بر تولید، بازنگری اساسی جهت رفع موانع تولید صنعت لوازم خانگی، خاصه قیمت‌گذاری دستوری و سیاست‌­های سرکوب قیمتی را مورد تأکید قرار می­‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟