تزیین سفره شب یلدا
خانم ها بخوانند!

ایده هایی برای تزیین سفره شب یلدا / تزیین شب یلدا + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به شب یلدا همه افراد به فکر تزیین شب یلدا ، ایده شب یلدا ، سفره ...

نهال وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به شب یلدا همه افراد به فکر تزیین شب یلدا ، ایده شب یلدا ، سفره شب یلدا و تمامی اقداماتی که مربوط به برگزاری مهمانی در این شب بوده، هستند. به منظور ایده گرفتن و آشنایی بیشتر در این زمینه ما به شما موارد زیر را با جزئیات خواهیم گفت.

  • تزیین سفره شب یلدا
  • ایده شب یلدا 1400
  • تزئین شب یلدا
  • آموزش چیدن سفره شب یلدا
  • سفره شب یلدا 1400
  • جدیدترین تزیینات شب یلدا
  • سفره شب یلدا ساده
  • تزیین شب یلدا 1400
  • چیدمان سفره شب یلدا
  • تزیین هندوانه شب یلدا
  • تم شب یلدا برای خانه
  • فیلم تزیین هندوانه شب یلدا
  • میوه آرایی شب یلدا

تزیین شب یلدا و ایده شب یلدا

سفره شب یلدا لاکچری

همانطور که می دانید وجود جشن های باستانی در ایران بسیار زیاد بوده و همه ی مردم ایران با گذشت زمانی طولانی نیز همچنان این روز های باستانی را جشن می گیرند. یکی از جشن های باستانی شب یلدا یا چله است که به طولانی ترین شب سال معروف است. در این شب معمولا اعضای خانواده دور هم جمع می شوند و با خوراکی هایی مانند آجیل، هندوانه، انار همراه با خواندن حافظ یا شاهنامه و تعریف کردن خاطراتی از زبان بزرگان خانواده سپری می شود اما امروزه یکی از دغدغه های هر میزبان با سلیقه ای می تواند تزیین شب یلدا باشد که چگونه به بهترین شکل انجام شود.

تزیین سفره شب یلدا

تزیین شب یلدا و ایده شب یلدا شامل تزیین سفره شب یلدا و اجرای تم شب یلدا برای خانه می شود. جهت انجام هر یک از این کار ها کافیت نسبت به خرید جدید ترین تزیینات شب یلدا اقدام نمایید بعد از این، همه چی را به ما بسپارید. به شما خواهیم گفت که چطور و چگونه خانه خود را برای شب یلدا آماده کنید.

تزیین سفره شب یلدا

کاربران ما درخواست زیادی برای رسیدگی به موارد زیر را داشتند؛ اگر شما هم مشتاق هستید تا با ایده های زیر آشنا شوید با ما همراه باشید.

  • تزئیین شب یلدا روی کرسی
  • ایده شب یلدا برای عروس
  • تزیین شب یلدا سنتی
  • جدید ترین تزیینات شب یلدا برای عروس
  • تزیین شب یلدا 1400ایده شب یلدا جدید
  • تزیین شب یلدا برای مدرسه
  • ایده شب یلدا ساده
  • تزیین برای شب یلدا
  • تزیین شب یلدا برای عروس
  • ایده شب یلدا سنتی

آموزش چیدن سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا با روش های ساده

سفره شب یلدا یکی از مهم ترین المان های شب یلدا بوده . همه افراد سعی بر این دارند حتی با کمترین امکانات نیز زیبا ترین سفره شب یلدا را داشته باشند. سفره شب یلدا امسال شما می تواند با سال های گذشته کمی متفاوت زیرا در تم های مختلفی می توانید نسبت به تزیین سفره شب یلدا خود اقدام نمایید.

آموزش چیدن سفره شب یلدا ساده

تزیین سفره شب یلدا

از آنجایی که لمروزه دکوراسیون اکثر خانه ها ساده و مدرن است، تزیینات ساده بسیار جلوه بخش تر خواهد بود به همین خاطر سفره شب یلدا 1400 بهتر است یک سفره شب یلدا ساده و شیک باشد. در این بخش به آموزش چیدن سفره شب یلدا ساده می پردازیم.

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا می تواند ساده اما زیبا باشد و هر میزبان با توجه به شرایط و علایقی که دارد می تواند زیبا ترین میز یلدا را برای خود و خانواده اش رقم بزند. تزیین سفره شب یلدا ساده معمولا باید به گونه ای باشد که پذیرایی هم در آن راحت باشد پس بهتر است چیدمان میز را به شکلی انتخاب کنید که هر فرد خود به راحتی از هر خوراکی که علاقه دارد انتخاب کند.

تزیین سفره شب یلدا

ما پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک سفره شب یلدا ساده از المان های ساده نیز استفاده نمایید یعنی از پارچه های بدون طرح و ظروف ساده بهره ببرید. همچنین می توانید برای کمی تنوع را با برگ پاییزی تزیین کنید. در ادامه چند عکس جهت ایده برای تزیین سفره یلدا با برگ پاییزی و ایده شب یلدا با نمد قرار خواهیم داد.

تزیین سفره شب یلدا با روش های ساده

تزیین سفره شب یلدا لاکچری

 

 

بسیاری از افراد علاقه دارند تا تزیین سفره شب یلدا امسال را به گونه ای انجام دهند که بسیار شیک و پر زرق و برق دیده شود در این نوع چیدمان برای شب چله باید مواد خوراکی که قرار است روی نیز بگذارید را تزیین کنید در ادامه چند ایده برای تزیین سفره شب یلدا لاکچری را با ما تجربه کنید.

تزیین سفره شب یلدا

فرقی ندارد که شما روی سفره یا میز قصد چیدمان را داشته باشید در هر صورت می توانید با انتخاب سبک مناسب برای تزیین سفره شب یلدا زیبا ترین دیزاین را انجام دهید. به طور مثال اگر روی سفره برای چیدمان خوراکی ها در این شب استفاده می کنید بهتر است از سفره های با طرح های سنتی و تقریبا ضخیم استفاده کنید هم چنین انتخاب طرح های سنتی برای چیدمان روی سفره بسیار مناسب تر خواهد بود. استفاده از شمعدان های سنتی و استفاده از ظروف های طرح دار برای چیدمان میوه ها استفاده کنید. نکته بعدی این است که سعی کنید میوه های خوش آب و رنگی را برای تزیین سفره شب یلدا انتخاب کنید تا سبب بهتر دیده شدن ترکیب سفره تان شود در نهایت با قرار دادن حافظ و شاهنامه نیز سفره شب یلدا سنتی منزلتان را تکمیل کنید.

تزیین سفره شب یلدا

بسیاری از ایرانی ها تمایل به تزیین سفره شب یلدا لاکچری دارند البته که تعریف و تصورات از سبک لاکچری می تواند متفاوت باشد به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا چندین عکس مختلف از سفره های شب یلدا در سبک های مختلف با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید با توجه به سلیقه خود سفره شب یلدا لاکچری خود را بچینید.

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

سفره شب یلدا سنتی

تزیین سفره شب یلدا

از آنجایی که یلدا یک مراسم باستانی است می توانید برای چیدن چیدمان سفره شب یلدا سنتی کلی ایده خلاقیت داشته باشید. استفاده از ترمه و پارچه های ساتن در سفره های سنتی بسیار مرسوم است به طور مثال اگر قصد تزیین سفره شب یلدا روی زمین را دارید بهتر است یک پارچه بزرگ ساتن پهن کنید و تزیینات خود را روی آن قرار دهید. با استفاده از سماور های قدیمی، ظروف سفالی و شمعدانی های لاله عباسی رنگ و بوی ایران باستان را به سفره خود می بخشید. البته به جای اینکه سفره شب یلدا خود را روی زمین تزئئین کنید، ما پیشنهاد می کنیم برای داشتن سفره شب یلدا سنتی نسبت به تزیین سفره شب یلدا روی کرسی اقدام نمایید.

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

 

 

اگر چه در قدیم تمام خوراکی ها را ساده و بدون تزیین در سفره یلدایی قرار می دادند اما از آنجایی که امروزه چیدمان سفره شب یلدا و تزیین هندوانه شب یلدا بسیار باب شده، اکثر ایرانی ها در تلاشند تا به بهترین نحو تم شب یلدا را در خانه خود رعایت نمایند. یکی از اداب و رسوم شب یلدا خوردن هندوانه است، که فلسفه ای پشت آن وجود دارد.

دلیل خوردن هندوانه در شب یلدا رنگ، مزه و ظاهر هندوانه است به طوری که رنگ سبز و ظاهر گرد آن آن نشان دهنده آبادانی بر روی کره زمین، قسمت قرمز و مزه شیرین آن نماد عشق و دوستی و همزیستی حاصل از آبادانی است. همچنین رنگ سفید بخش داخلی هندوانه نشان از صلح و سازگاری بر روی کره زمین دارد و دانه های هندوانه نماد باروری و افزودن نژاد است.

در این بخش می توانید با موضوعات زیر آشنا شوید.

  • تزیین هندوانه شب یلدا بدون برش
  • تزیین هندوانه با تور
  • تزیین هندوانه با روبان
  • فیلم تزیین هندوانه شب یلدا
  • تزیین هندوانه ساده و راحت
  • عکس هندوانه شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

میوه آرایی شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

یکی دیگر از کار هایی که می توان برای تزیین سفره یلدایی انجام داد میوه آرایی شب یلدا است. برای این سبک از میوه آرایی بهتر است از میوه های پاییز و زمستان همانند هندوانه، انار، خرمالو، نارنگی، گلابی و …. استفاده کنید اما سلیقه و بودجه خود را برای تهیه میوه ها در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید. شما در این بخش با انواع میوه آرایی ها برای شب یلدا آشنا می شوید همچنین آموزش مرحله به مرحله میوه آرایی شب یلدا به کمک ویدیو را خواهیم داشت تا درک بهتری داشته باشید. میوه آرایی شب یلدا ساده و شیک، تزیین میوه شب یلدا در سینی مد نظر ما است.

 

 

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

سفره شب یلدا برای عروس

تزیین سفره شب یلدا

سفره شب یلدا عروس

بسیاری از عروس خانم ها که به تازگی وارد خانه ی خودشان شدند و امسال دیگر باید میزبان چنین مراسم های باشند نیز به فکر چیدمانی زیبا برای این شب هستند در تزیین سفره شب یلدا برای عروس خانم ها می توان از ایده های فانتزی تری استفاده کرد و حتما نیاز به پر زرق و برق بودن میز نیست می توانید میوه ها را به شکل های گوناگون و با طرح های جالب فانتزی برش بزنید و در کنار آن حتما از پودینگ ها و دسر ها با تم‌ یلدایی که داخلشان انار باشد استفاده کنید و از ظروف و قالب هایی با طرح های فانتزی مانند گل یا قلب در کنار آن ها استفاده کنید. سعی کنید رنگ قالب در میز شما قرمز باشد و بیشتر از آیتم‌ هایی به این رنگ استفاده کنید.

سفره شب یلدا عروس

 

در شب یلدا معمولا خانواده عروس خانم میزبان خانواده داماد بوده به همین دلیل به فکر تم شب یلدا برای عروس هستند و علاقه دارند تا تزیین ماهی شب یلدا برای عروس ، تزیین میوه شب یلدا عروس و یا تزیین مرغ شب یلدا عروس را یاد بگیرند اما تزیینات شب یلدایی برای عروس تفاوتی با دیگر تزیینات ندارند.

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

امروزه با وجود شبکه های مجازی می توان ایده های فراوانی را برای تزیین میز یلدا شیک و زیبا انتخاب کرد در واقع بسیاری از افراد و بلاگر ها به آموزش چیدن سفره شب یلدا در فضای مجازی پرداخته اند که بسیاری از دنبال کننده های این افراد با ایده گرفتن از آن ها سعی به چیدمان سفره یلدا خود می‌ کنند علاوه بر این تزیین میز شب یلدا در اینستاگرام نیز ایده های متفاوت و جالبی را برای دنبال کننده ها به اشتراک می گذارد فقط کافی است هشتگ های مرتبطی با این موضوع را جستجو کنید و هزاران ایده ی جدید و جذاب که بعضی از آن ها بسیار ساده و برخی کمی‌ دشوار اما زیبا هستند را برای شب یلدا امتحان کرده و از آن در کنار خانواده لذت ببرید.

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

سعی کنید سفره شب یلدا را طوری بچینید که دوست دارید گاهی اوقات بهترین دیزاین می تواند تزیین سفره شب یلدا ساده و شیک باشد که هزینه زیادی را نیز در بر نمی گیرد و با لوازمی که در اختیار دارید

میز بچینید تا فضای اطراف آن خالی باشد که هر فرد بتواند به راحتی از هر سمتی که هست از خود پذیرایی کند.

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

چیدمان سلف سرویس خانگی

تزیین سفره شب یلدا با روش های ساده

شاید این سوال پیش بیاید که چگونه چیدمان سلف سرویس را در خانه برای شب یلدا انجام دهیم در پاسخ باید گفت که ابتدا یک میز با ابعاد مناسب انتخاب کنید و روی آن انواع ظروف مورد نیاز به همراه لیوان و کارد و قاشق و چنگال قرار دهید سپس خوراکی هایی که از قبل آماده کردید را روی میز چیده و سعی کنید همه ی اجزا را در وسط طلایی یا نقره ای نیز می تواند زیبایی بیشتری در چیدمان سفره یلدا امسال شما ایجاد کند.

تزیین سفره شب یلدا لاکچری

سفره شب یلدا سنتی

در بخش بعدی اگر قصد چیدمان خوراکی ها روی میز را را دارید می توانید از طرح های جدید تری استفاده کنید به طور مثال میوه ها را به شکل های متنوع برش بزنید و یا از دسر و ژله هایی با طرح های یلدایی استفاده کنید هم چنین استفاده از جا شمعی های خاص و پر زرق و برق به همراه شمع های بلند سفید یا طلایی و آینه هایی با قاب های به راحتی می توان میز شب یلدا ساده اما زیبا را تجربه کنید در واقع در این شب کنار هم بودن است که مهم تر از هر مسئله دیگری است و زیبایی این شب به جمع شدن اعضای خانواده و گوش دادن به نصیحت های بزرگان خانواده و فامیل و گرفتن فال حافظ است که قطعا در هر خانه ای یافت می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟