آموزش

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار به همراه ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مطلبی با عنوان آموزش نصب تلویزیون روی دیوار برای افرادی که با مشکل کمبود جا ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مطلبی با عنوان آموزش نصب تلویزیون روی دیوار برای افرادی که با مشکل کمبود جا مواجه هستند و یا تمایلی به قرار دادن تلویزیون بر روی میز ندارند، گردآوری شده است که در این بخش تلاش شده تا در قالب متن، گردآوری تصاویر نصب تلویزیون روی دیوار و ویدیو با نحوه انجام نصب تلویزیون روی دیوار ساده و آموزش نصب پایه تلویزیون روی میز بدون نیاز به متخصص و یا نصاب و همچنین هزینه نصب تلویزیون روی دیوار آشنا شوید.

در این مطلب می خوانید:

  • ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون روی دیوار چه قدر است ؟
  • مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار
  • نصب تلویزیون روی دیوار گچی
  • نصب تلویزیون روی دیوار سفالی
  • نصب تلویزیون روی دیوار سه گوش
  • مراحل نصب تلویزیون روی دیوار
  • آموزش نصب پایه تلویزیون روی میز
  • قیمت نصب تلویزیون روی دیوار
در همین رابطه بخوانید:

بهترین تلویزیون های ارزان قیمت بازار لوازم خانگی ایران + جدول قیمت و مشخصات

راهنمای کامل آموزش نصب تلویزیون روی دیوار

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار

راهنمای کامل آموزش نصب تلویزیون روی دیوار شامل موضوعات و موارد مختلفی می شود که از جمله می توان به آموزش نصب براکت متحرک تلویزیون و یا ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون روی دیوار اشاره کرد اما جای نگرانی نیست و با خواندن این مطلب و البته مشاهده تصاویر نصب تلویزیون روی دیوار و ویدیو فراهم شده به راحتی می توانید از پس این کار بر بیاید.

نصب تلویزیون روی دیوار گچی نصب تلویزیون روی دیوار

پیش از پرداختن به آموزش نصب تلویزیون روی دیوار و یا موضوعاتی نظیر معایب نصب تلویزیون روی دیوار ، قیمت نصب تلویزیون روی دیوار

و قیمت پایه نصب تلویزیون روی دیوار در ابتدا به شما کمک خواهیم کرد تا موقعیت و یا دیوار مناسب و یا حتی حداکثر ارتفاع نصب تلویزیون روی دیوار را پیدا کنید. شاید از نگاه برخی از افراد این موضوع چندان مهم نباشد اما در پاسخ به این گروه باید گفت که موقعیت نامناسب می تواند مشکلاتی برای سلامتی افراد مانند گردن درد را به همراه داشته باشد و یا حتی صدماتی را به خود دستگاه وارد کند.

نکاتی که پیش از تعیین محل قرارگیری تلویزیون باید بدانید

نکاتی که پیش از تعیین محل قرارگیری تلویزیون باید بدانید

تلویزیون در همه خانه های امروزی حضور دارد و محل قرار گیری آن باید طوری انتخاب شود که همه اعضای خانواده به آن دسترسی داشته باشند و پیش از اقدام به این کار و پرداختن به آموزش نصب تلویزیون روی دیوار باید عواملی مانند نور مناسب، امکان چیدن نشیمن و یا مبل مناسب، ارتفاع مناسب برای نصب تلویزیون مورد توجه قرار بگیرد. پیش از تعیین محل قرارگیری تلویزیون باید بدانید که تلویزیون یک وسیله عمومی در خانه تلقی می شود به طوری که همه اعضای خانواده باید بتوانند در هر ساعتی و یا موقعیتی از این وسیله بهره ببرند.

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار به همراه ویدیو

یکی از مهمترین نکاتی که نباید از آن غافل شد تنظیم ارتفاع محل تلویزیون‌ها بر اساس ارتفاع خط دید افراد است که در واقع می تواند از بروز مشکلاتی نظیر گردن درد جلوگیری کند و در واقع باید به گونه ای باشد که سر فرد در هنگامی که نشسته است با وسط صفحه تلویزیون در یک راستا باشد.

 آموزش نصب تلویزیون روی دیوار

دومین مورد مربوط به اندازه اتاق و انتخاب تلویزیون بر اساس ابعاد اتاق نشیمن است و لزوما نباید به خرید تلویزیون بزرگ تن داد. به عنوان مثال فاصله‌ی استاندارد برای مشاهده‌ی تلویزیون 43 اینچی حدود 160 تا 320 سانتی‌متر است و عدم رعایت این نکته می تواند به چشم شما آسیب بزند. اتاق نشیمن بهترین انتخاب برای قرارگیری تلویزیون به شمار می رود زیرا تمامی افراد خانواده می توانند در هر زمانی به آن دسترسی داشته باشند.

نصب تلویزیون روی دیوار گچی نصب تلویزیون روی دیوار

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع فناوری های تلویزیون و تکنولوژی های نو/بخش دوم

 ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون روی دیوار

 ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون روی دیوار یکی از دغدغه های رایج افراد در هنگام نصب این دستگاه است که البته بیشتر به اندازه تلویزیون و مبلمان بستگی دارد و باید با توجه این موارد تصمیم گیری کرد اما می توان به طور تقریبی این اعداد را به دست آورد. با توجه بررسی کارشناسان و تجربیات کاربران می توان گفت که ارتفاع تلویزیون روی دیوار از سطح زمین حدود 105 سانتی متر و فاصله کاناپه و بیننده از خود تلویزیون 3 متر و 50 سانتی متر است.

مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار

معایب نصب تلویزیون بر روی دیوار

ذکر معایب نصب تلویزیون روی دیوار و البته مزایای آن پیش از پرداختن به آموزش نصب تلویزیون روی دیوار الزامی است زیرا افراد پیش از آموزش و اقدام برای انجام دادن یک کار خاص باید با نقاط قوت و ضعف آن کار آشنا شوند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند و اینکه آیا قادر به انجام آن کار هستند.

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار به همراه ویدیو

نصب تلویزیون روی دیوار یا میز نیز همانند اکثر کارها دارای مزایا و معایبی است که کاربران باید پیش از دست به کار شدن از آن ها با خبر شوند و با توجه که در این مطلب نصب تلویزیون بر روی دیوار مطرح است، مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار بررسی شده است.

مزایا نصب تلویزیون روی دیوار

  • یکی از مزایا نصب تلویزیون روی دیوار که امروزه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و گسترش خانه های کوچک بیشتر کاربرد دارد، صرفه‌جویی در فضای اتاق نشیمن است و برای افرادی که از کمبود فضا رنج می برند بهترین راهکار تلقی می شود.
  • صرفه جویی در هزینه یکی دیگر از مزایا نصب تلویزیون روی دیوار است که دیگر نیازی به خرید میز تلویزیون ندارید.

مزایا معایب نصب تلویزیون بر روی دیوار

  • نصب تلویزیون روی دیوار می تواند ایمنی را برای کودکان شما تضمین کند و در واقع فضای امن را برای بازی کودکان فراهم کرده و حتی نگرانی بابت خراب شدن خود دستگاه نیز کاهش می یابد.
  • علاوه بر مواردی که گفته شد، جنبه دکوراسیون یکی از نکاتی است که اکثر افراد برای نصب تلویزیون روی دیوار ساده تشویق می شوند و  می توان همانند یک اثر هنری یا تابلو به تلویزیون نگاه کرد و با اضافه کردن انواع شلف و اکسسوری های جذاب زیبایی منزل خود را دو چندان کنید.

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

  • امکان آسیب دیدن به ستون فقرات و گردن درد در صورتی که تلویزیون در قسمت بالا نصب شود وجود دارد البته با رعایت ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون روی دیوار و نکاتی که در خصوص تعیین محل قرارگیری تلویزیون گفته شد می توان از این مشکلات جلوگیری کرد.
  • همان طور که می دانید برای نصب تلویزیون باید سیم و کابل های برق را در داخل کانال مخفی کنید و در نتیجه احتمال آتش سوزی در محیط های خیلی مرطوب و یا شرجی وجود دارد و برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی باید حتما از سالم بودن روکش سیم مطمئن شوید.
  • ایجاد کانال های سطحی و سوراخ کردن دیوار یکی از معایب نصب تلویزیون روی دیوار است که برای مستاجران می تواند مشکل ساز شود.

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

  • تابش نور و برخورد آن به تلویزیون به ویژه در خانه هایی که تعداد پنجره زیاد است، می تواند به عنوان یکی از یکی از معایب نصب تلویزیون روی دیوار تلقی شود زیرا امکان تغییر جهت تلویزیون با نصب آن بر روی دیوار وجود ندارد.
  • بسیاری از افراد در خصوص نصب تلویزیون بالای رادیاتور و یا اتاقی که دارای شومینه است سوالات متعددی مطرح کرده بوده اند که در پاسخ به این افراد می توان گفت که در قسمت بالای اتاق گرما بیشتری در جریان است و در نتیجه نصب تلویزیون بر روی دیوار طی طولانی مدت می تواند عمر آن را کاهش دهد.
  • یکی از نکاتی که در خصوص نصب تلویزیون بالای رادیاتور نباید از آن غافل شد و ذکر آن در این بخش ضروری است، رعایت فاصله مناسب تلویزیون از رادیاتور است که با توجه به آن می توان این کار را انجام داد. بهتر است که پیش از این کار نگاهی به طیف گرمایی در دفترچه راهنمای محصول خود بیندازید. در واقع دمای اتاق و فاصله تلویزیون تا رادیاتور را طوری تنظیم کنید تا مشکلی برای دستگاه پیش نیاید.

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار

همان طور که می دانید در مطلب آموزش نصب تلویزیون روی دیوار تمام سعی بر این است که این کار را بدون نیاز به متخصص انجام دهید اما اگر توانایی فنی و یا تجهیزات لازم را ندارید بهتر است که این کار را به یک کارشناس بسپارید.

پیش از نصب تلویزیون روی دیوار بدانید

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار

بعد از انتخاب موقعیت مناسب برای قرارگیری تلویزیون و بررسی مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار بالاخره وقت آن رسیده که مراحل نصب تلویزیون و در واقع آموزش نصب براکت متحرک تلویزیون ذکر شود. پیش از شروع کار ابزارهای لازم را تهیه کنید و بهتر است که این کار توسط دو شخص انجام شود و در صورتی که با مسائل فنی آشنایی ندارید بهتر است این کار توسط یک متخصص انجام شود. یکی دیگر از نکات مهمی که نباید از آن به سادگی عبور کرد توجه به سطح نصب و یا دیوار است. در هنگام نصب تلویزیون روی دیوار ساده و یا آجری دقت کنید که قادر به تحمل وزن تلویزیون باشد در غیر این صورت باید محل نصب براکت تقویت شود.

 نصب تلویزیون روی دیوار گچی نصب تلویزیون روی دیوار

انتخاب رول پلاک مناسب یکی از نکاتی است که نباید فراموش شود بسیاری از مخاطبان در خصوص نصب تلویزیون روی دیوار گچی یا نصب تلویزیون روی دیوار سفالی سوال پرسیدند که در پاسخ به آن ها می توان گفت که قبل از سوراخ‌ کاری از نوع مصالح استفاده‌شده در دیوار مطمئن باشید تا رول‌ پلاکی مناسب تهیه کنید.

مطمئنا نصب تلویزیون روی دیوار گچی یا نصب تلویزیون روی دیوار سفالی نیازمند رعایت مواردی است که  باید تمامی آن ها مد نظر قرار گرفته شود و در  مواقعی که دیوار از استحکام خوبی برخوردار نیست بهتر است از شلف دیواری با صفحه پشت بند استفاده کنیم.

توجه داشته باشید که هر ساختمانی دارای دیوارهای جداکننده و دیوارهای باربر است. دیوار حمال یا باربر وزن سازه را به دوش می‌کشد و در نتیجه مقاوم‌تر است. برای تشخیص دیوار مناسب باید در ابتدا به دیوار یک ضربه آرام بزنید اگر صدای پُر و سفتی داشت یعنی ستون است، اگر صدای توخالی بودن می‌داد یعنی مناسب نصب تلویزیون نیست.

نصب تلویزیون روی دیوار سه گوش

برای نصب تلویزیون روی دیوار سه گوش می توانید از تصاویر گردآوری شده در این بخش ایده بگیرید و دکوراسیون متفاوتی را برای خانه خود ایجاد کنید.

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار به همراه ویدیو

نصب تلویزیون روی دیوار سه گوش

نصب تلویزیون روی دیوار سه گوش

نصب تلویزیون روی دیوار سه گوش

نصب تلویزیون روی دیوار سه گوش

نصب تلویزیون روی دیوار سه گوش

مراحل نصب تلویزیون روی دیوار

1.در ابتدا باید دفترچه راهنما و دستورالعمل های مربوط به بخش نصب براکت را به خوبی مطالعه کنید و در صورت وجود هر گونه سوال و یا ابهامی آن را با یک نصاب در میان بگذارید.

2. در مرحله دوم باید محل مورد نظر را برای نصب تلویزیون انتخاب کنید و جای پیچ ها را علامت بزنید. پیش از سوراخ کردن محل مورد نظر و یا دریل کاری از تراز بودن و فاصله مناسب تلویزیون از سطح زمین اطمینان حاصل کنید.

مراحل نصب تلویزیون روی دیوار

3.حالا وقت آن رسیده که محل پیچ ها را با کمک دریل سوراخ کنید و توجه داشته باشید که سوراخ هایی به ترتیب با عمق و قطر 50 و 10 میلی متر ایجاد کنید و رولپلاک را در موقعیت خود قرار دهید.

آموزش نصب تلویزیون بر روی دیوار

4.قرار دادن براکت دیواری یکی از مراحل نصب تلویزیون روی دیوار است. بعد از قرار دادن براکت بر روی دیوار می توانید با کمک پیچ و واشرهای مخصوص تلویزیون آن را در جای خود محکم کنید.

5.باید براکت ها را به پشت صفحه نمایشگر تلویزیون ال سی دی و یا ال دی خود متصل کرده که البته رعایت مواردی نظیر ترتیب قرار گرفتن پیچ ها و واشر ها و بوش پلاستیکی و متقارن و متناسب بودن پیچ ها با سوراخ های پشت تلویزیون را فراموش نکنید.

مراحل نصب تلویزیون روی دیوار

6.از نحوه قرار گرفتن درست براکت پشت نمایشگر بر روی پایه دیواری مطمئن شوید که مشاهده تصاویر نصب تلویزیون روی دیوار و ویدیو منتشر شده می تواند کمک کننده باشد و بعد از مطمئن شدن می توان تلویزیون را رها کرد. توصیه می شود  این کار توسط دو شخص انجام شود.

مراحل نصب تلویزیون بر روی دیوار

7.با استفاده از دستگیره های تعبیه شده  در کنار براکت دیواری می توانید زاویه مناسب را مشخص کرده و در نهایت آن را در جای خود ثابت کنید. بررسی حداقل هر دو ماه یک بار پایه و یا براکت دیواری الزامی است.

نکاتی که در مراحل نصب تلویزیون روی دیوار باید جدی گرفته شود

نکاتی که در مراحل نصب تلویزیون روی دیوار باید جدی گرفته شود

  • از مسیر سیم کشی محل نصب تلویزیون روی دیوار ساده و یا آجری اطمینان کافی حاصل نمایید.
  • تلویزیون های پلاسما در مقایسه با نسخه های جدید مانند ال سی دی و ال ای دی  سنگین تر هستند و در نتیجه از قرار گیری رولپلاک در داخل بدنه آجری اطمینان حاصل کنید.
  •  امکان تهویه هوا برای تلویزیون به ویژه نسخه های پلاسما وجود داشته باشد.
  • پایه نصب دیواری را خریداری کنید که از قابلیت تغییر ارتفاع و تغییر زاویه افقی و عمودی برخوردار باشد. برای اطلاع بیشتر از آموزش نصب براکت متحرک تلویزیون می توانید مطابق دستورالعمل بالا و دفترچه راهنما محصول عمل کنید.

آموزش نصب تلویزیون بر روی دیوار

  •  از نصب تلویزیون بالای رادیاتور و در کنار شومینه خودداری کنید.

در متن بالا مراحل نصب تلویزیون بر روی دیوار به همراه تصاویر توضیح داده شد که برای آشنایی بیشتر و اطلاع از روند این کار می توانید به ویدیو منتشر شده در این صفحه مراجعه کنید.

آموزش نصب پایه تلویزیون روی میز

آموزش نصب پایه تلویزیون روی میز

بسیاری از مخاطبان در خصوص آموزش نصب پایه تلویزیون روی میز و اموزش نصب تلویزیون سامسونگ و یا طریقه نصب پایه تلویزیون ال جی روی میز سوالاتی مطرح کرده بوده اند که اساس تمامی آن ها مشترک است و تنها برخی از شرکت ها به منظور راحتی کار تدابیری اندیشیده اند.

پیش از این که ذهن خود را درگیر موضوعاتی نظیر آموزش نصب پایه تلویزیون روی میز  و اموزش نصب تلویزیون سامسونگ و یا طریقه نصب پایه تلویزیون ال جی روی میز بکنید بهتر است که به خوبی دستورالعمل و دفترچه راهنمای هر محصولی را مطالعه کنید و بعد برای نصب تلویزیون خود بر روی دیوار اقدام کنید.

آموزش نصب پایه تلویزیون روی میز

همان طور که می دانید، این مطلب به آموزش نصب تلویزیون روی دیوار می پردازد اما از آن جایی سوالات مخاطبان در این خصوص زیاد بود تصمیم گرفتیم تا در این خصوص اطلاعاتی ارائه دهیم. همان طور که می دانید دو روش برای نصب تلویزیون وجود دارد و افراد بنا به سلیقه شخصی و یا محدودیت های موجود یکی از دو روش نصب بر روی دیوار و یا استفاده از پایه را انتخاب کنند. آموزش نصب پایه تلویزیون روی میز برخلاف نصب بر روی دیوار بسیار ساده و تنها کافی است که بعد از باز کردن کارتن و با کمک پیچ و واشر های ارائه شده از سوی شرکت پایه را به تلویزیون وصل کنید که البته این کار توسط نمایندگی های هر شرکت پس از خرید انجام می شود.

قیمت نصب تلویزیون روی دیوار

هزینه نصب تلویزیون روی دیوار

تعیین قیمت نصب تلویزیون روی دیوار به موارد بسیاری بستگی دارد که از جمله می توان از نصب آنتن، سایر تجهیزات تلویزیون  و محل مناسب نصب دستگاه اشاره کرد.

قیمت نصب تلویزیون روی دیوار  با توجه به خدماتی که ارائه می شود بسیار متفاوت است و بهتر است که برای اطلاع دقیق با مراکز نصب و تعمیر لوازم خانگی و یا نمایندگی های هر شرکت تماس بگیرید

برای اطلاع دقیق تر از قیمت پایه نصب تلویزیون روی دیوار می توانید به فروشگاه های آنلاین و یا مراکز فروش حضوری مراجعه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟