اولین تلویزیون 8K ال سی دی هایسنس
اخبار لوازم خانگی

اولین تلویزیون 8K ال سی دی هایسنس عرضه شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اولین تلویزیون 8K ال سی دی هایسنس در سایز 75 اینچ عرضه شده که با پشتیبانی از ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اولین تلویزیون 8K ال سی دی هایسنس در سایز 75 اینچ عرضه شده که با پشتیبانی از Roku امکان دسترسی به اولین کانال 8K HDR را فراهم کرده است البته که از Dolby Vision و Dolby Atmos نیز پشتیبانی می کند.

هایسنس چندین سال است که بر روی ساخت تلویزیون های ULED ال سی دی با کیفیت 4K و نقاط کوانتومی تمرکز دارد و اخیراً تلویزیون های OLED 4K را به بازار معرفی نموده در حال حاضر نیز این شرکت چینی در خط تولید خود  تلویزیون های ال سی دی 8K را اضافه کرده است.

اولین تلویزیون 8K ال سی دی هایسنس

اولین تلویزیون 8K ال سی دی هایسنس برای نخستین بار در ماه می معرفی شد، این تلویزیون 75 اینچی دارای یک پنل LCD با فرکانس 120 هرتز با 180 ناحیه کم نور محلی و قابلیت پشتیبانی از HDR (HDR10، HDR10+، HLG، Dolby Vision) است. مشخص شده که این تلویزیون هایسنس قادر است حداکثر روشنایی 1000 نیت را با تنها 180 منطقه ارائه دهد البته که ما انتظار نداریم که بتواند به این سطح برسد. همچنین  این تلویزیون توسط موتور تصویر Hi-View هایسنس برخوردار شده اما هنوز مشخص نیست که آیا Dolby Vision در تلویزیون 8K نیز پشتیبانی می شود یا خیر.

در لیست مشخصات این تلویزیون هیچ اشاره ای به پهنای باند HDMI 2.1 برای ورودی 8K60 نشده است اما تلویزیون از چند ویژگی دیگر نام برده که نشان دهنده سازگاری با 2.1 و HDMI 2.0 همچنین  ALLM است. همانطور که گفته شد این تلویزیون توسط Roku پشتیبانی می‌ شود که دسترسی به سرویس‌ های پخش محبوب مانند آمازون، دیزنی پلاس، HBO Max و Netflix را فراهم می‌ کند.

ال‌جی، سامسونگ، سونی و تی سی ال قبلاً تلویزیون‌ های 8K های خود را روانه بازار کرده‌ اند اما جذابیت زیادی در بازار نداشتند. شرکت تحلیلی Omdia اخیراً گفته است که محبوبیت تلویزیون های 8K بسیار کند رشد خواهد کرد حتی کندتر از آنچه ما فکر می کردیم.

تلویزیون 75 اینچی هایسنس اکنون در ایالات متحده با قیمت 2400 دلار در سایت amazon.com برای فروش در دسترس است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟