تصویربرداری نزدیک از زندگی ببرها با گلکسی S21 Ultra
فناوری

تصویربرداری نزدیک از زندگی ببرها با گلکسی S21 Ultra

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ببرها زمانی در سراسر جهان دیده می‌شدند اما متاسفانه اکنون به یکی از اصلی‌ترین ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ببرها زمانی در سراسر جهان دیده می‌شدند اما متاسفانه اکنون به یکی از اصلی‌ترین گونه‌های در خطر انقراض تبدیل شده‌ و محیط‌های زندگی‌شان با خطر جدی تخریب مواجه شده است. شرکت سامسونگ با هدف افزایش آگاهی و تاکید بر نیاز به حفاظت از ببرها و زیستگاه‌هایشان، پروژه‌ای مشترک را با شبکه دیسکاوری و پروژه C.A.T (حفاظت از زیستگاه ببرها) با نام «چشم‌درچشم با یک ببر» آغاز کرده است که در آن تصویربرداری از این گونه مهم با گوشی گلکسی S21 Ultra 5G انجام می‌شود.

ابتکاری برای حفاظت از زیستگاه ببرها

تصویربرداری نزدیک از زندگی ببرها با گلکسی S21 Ultra

ببرها جزو شکارچیان بالاترین رده‌های زنجیره غذایی بوده و نقش مهمی در حفظ سلامت اکوسیستم‌های حیات وحش دارند، اما به دلیل شکارهای غیرقانونی و تخریب گسترده زیستگاه‌هایشان، این موجودات فوق‌العاده اکنون در معرض انقراض قرار گرفته‌اند. مسئله‌ای که می‌تواند پیامدهای منفی برای کل اکوسیستم داشته باشد.

پروژه C.A.T که توسط صندوق جهانی حیات وحش (WWF) و شبکه دیسکاوری آغاز شد، ابتکاری برای توسعه حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی باقی مانده برای ببرها است. این پروژه اکنون حدود شش میلیون هکتار زیستگاه ببر را در هند، بوتان و روسیه تحت پوشش داشته و در زمینه اقتصادی و عدالت اقلیمی از جوامع ساکن در این مناطق حمایت می‌کند. سامسونگ با درک اهمیت این پروژه و با هدف افزایش آگاهی در زمینه این ابتکار با ارزش، شروع به همکاری با شبکه دیسکاوری کرد.

در قالب بخشی از این همکاری، سامسونگ و شبکه دیسکاوری از فیلم‌سازان علاقه‌مند دعوت کردند تا مستند «چشم در چشم با ببر» را تولید کنند.

دوربین گلکسی S21 Ultra  تصویربردار «چشم در چشم با ببر»

Mobile - Getting Up Close and Personal With Tigers in the Wild (5).jpg

مستند چشم در چشم با ببر در منطقه جایپور هند تصویربرداری شد و داستان سفر یاشاس نریان، مستندساز حوزه حیات وحش است که برای تصویربرداری از ببرها با استفاده از گلکسی S21 Ultra به پاک ملی رانتامبور می‌رود. نریان از شناخته‌شده‌ترین مستندسازان حیات وحش هند است که در این اثر با ویکرام سینک، کارگردان شهیر هندی همکاری می‌کند. سفر این زوج مستندساز در نهایت با گرفتن بهترین و زیباترین تصاویر از ببرهای منطقه به پایان می‌رسد.

عکس‌برداری حرفه‌ای با گلکسی S21 Ultra

تصویربرداری نزدیک از زندگی ببرها با گلکسی S21 Ultra

 بینندگان تیزبین به سرعت متوجه خواهند شد که در طول مستند، گلکسی S21 Ultra 5G نه تنها برای ثبت زیبایی ببرها بلکه برای ثبت باقی حیات وحشی که تیم با آن‌ها روبرو می شوند هم بسیار مفید است.

گلکسی S21 Ultra نه تنها یک گوشی هوشمند قادر به ضبط ویدیوهای باکیفیت، مانند مستند «چشم در چشم با ببر» است؛ بلکه ابزاری عالی برای ثبت لحظات خاص در زندگی روزمره با کیفیت فوق‌العاده است.

لیست زیر شامل نکاتی است که می‌توانید برای تصویربرداری با گلکسی S21 Ultra از آن‌ها استفاده کنید.

  1. سوژه‌های دوردست را از نزدیک ببینید: بزرگنمایی دوگانه تله و بزرگنمایی فضایی

با قابلیت بزرگنمایی قدرتمند گلکسی S21 Ultra، می‌توانید روی سوژه خود 3x، 10x یا حتی 100 برابر زوم کنید تا عکسی از نزدیک بگیرید. این به این معناست که حتی هنگام تصویربردای از فاصله دور، هیچ جزئیاتی را از دست نخواهید داد.

  1. هیچ لحظه‌ی مهمی را هنگام ضبط از دست ندهید: فیلمبرداری 8K

به لطف ویژگی8K Video Snap  گلکسی S21 Ultra، لحظه‌ای که در حال ضبط کردن آن هستید، هم در فیلم و هم در تصاویر فیلم با بالاترین قابلیت اشتراک‌گذاری ثبت می‌شود. در حین ضبط، 8K Video Snap به شما امکان می دهد از صحنه روبروی خود در هر دو فرمت ویدیو و عکس با وضوح فوق العاده بالا تصویربرداری کنید.

  1. جزئیات را آنطور که می‌خواهید تنظیم کنید: حالت حرفه‌ای

حالت حرفه‌ای (Pro mode) یکی از عملکردهای دوربین سطح بالای گلکسی S21 Ultra است که حتی به آماتورترین عکاسان نیز کمک می‌کند عکس‌هایی با کیفیت بالا تولید کنند. حالت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد سرعت شاتر، کنتراست، اشباع، مقدار ISO و موارد دیگر را به صورت دستی کالیبره کنید. به این معنی که می‌توانید عکس‌های تقریباً حرفه‌ای را بدون نیاز به کمک یک همراه حرفه‌ای یا تجهیزات خاص ثبت کنید.

  1. با استفاده از یک گوشی هوشمند مثل حرفه‌ای‌ها فیلمبرداری کنید: حالت ویدیوی حرفه‌ای

گلکسی S21 Ultra حالت حرفه‌ای را هم برای گرفتن عکس‌های با کیفیت ارائه می‌دهد و هم ویدئوها. ویدئو حرفه‌ای (Pro Video) به شما امکان می‌دهد رزولوشن دوربین خود را روی مقدار خیره‌کننده‌ی 8K تنظیم کنید، همچنین فوکوس دوربین را به گونه‌ای تنظیم کنید که هنگام عکاسی روی سوژه مورد نظر شما قرار بگیرد و حتی انتخاب کنید که در حین حرکت صدا را از کدام جهت ضبط کنید. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که فیلم ضبط شده‌تان به اندازه فیلمی که نریان از سفرش ضبط کرده با کیفیت است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟