تلویزیون های Ultra HD 4k ایکس ویژن
اخبار لوازم خانگی

از تلویزیون های Ultra HD 4k ایکس ویژن چه می دانید؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، زمانی که تلویزیون تماشا می کنید اولین موردی که توجه شما را به خود جلب می ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، زمانی که تلویزیون تماشا می کنید اولین موردی که توجه شما را به خود جلب می کند، کیفیت تصاویر تلویزیون است. این موضوع باعث شده کیفیت پخش تصاویر یکی از مهم ترین موضوعات در تلویزیون باشد به طوری که همه تولیدکنندگان تلویزیون در تلاشند تا با استفاده از فناوری های نوین کیفیت پخش فیلم و تصویر را در تلویزیون های خود بالا ببرند. همه ما می دانیم که کیفیت تلویزیون 4K از Full HD بیشتر است اما علت آن را نمی دانید. حال سوالی که از شما داریم این است که از تلویزیون های Ultra HD 4k ایکس ویژن چه می دانید؟ با ما همراه باشید تا با تلویزیون Ultra HD 4k بیشتر آشنا شوید.

تلویزیون های Ultra HD 4k ایکس ویژن

صفحه نمایشگر تلویزیون های ایکس ویژن همانند دیگر تلویزیون ها از چندین پیکسل تشکیل شده است، با بالا رفتن تعداد پیکسل ها دقت پخش بالا خواهد رفت در نتیجه تصاویر با کیفیت تری خوهید دید. تلویزیون های 4K ایکس ویژن دارای بیش از 8 میلیون پیکسل بوده به همین خاطر کاربران می توانند تصاویر را با رنگ طبیعی تر و وضوح بالا تر ببینند.

تلویزیون 4K ایکس ویژن چیست؟

تلویزیون های Ultra HD 4k ایکس ویژن

در بازار لوازم خانگی ایران و دنیا تلویزیون ها با کیفیت های مختلفی به فروش می رسد، تا به امروز تولیدکنندگان توانستند تلویزیون ها و صفحه نمایشگر ها را با کیفیت SD، HD، Full HD، 4K و 8K عرضه کنند البته که تلویزیون های 8K بسیار محدود بوده و می توان گفت جدید ترین کیفیتی است که توانستند به آن دست یابند. تلویزیون های ایکس ویژن از کیفیت 4K و یا  Full HD برخوردار هستند که ما در این متن به شما خواهیم گفت تلویزیون 4K ایکس ویژن چیست؟

تلویزیون 4K ایکس ویژن حدودا دارای 3840 پیکس افقی و 2160 پیکسل عمودی است در واقع تلویزیون 4K تقریبا 8 میلیون پیکسل دارد. پیکسل های تلویزیون های 4K چهار برابر تلویزیون های Full HD بوده به طوری که در صفحه نمایش‌ هایب با اندازه یکسان، کیفیت تصویر تلویزیون 4K به خاطر تراکم پیکسل بیشتر واضح‌ تر و روشن‌ تر به نظر می‌رسد.  K در عبارت 4K نشان دهنده کیلو بوده یعنی 4K به عنوان کیفیت صفحه نمایشگر 4000 را نشان می دهد، به معنای تلویزیونی که به وضوح افقی تقریبا به 4000 پیکسل دست یافته است.

تلویزیون های Ultra HD 4k ایکس ویژن

با بالا رفتن وضوح و کیفیت تصاویر در صورت ثابت بودن ابعاد صفحه نمایش برای تماشا کردن تلویزیون نیازی نیست فاصله را افزایش دهید به طور مثال اگر یک تلویزیون Ultra HD 4k ایکس ویژن 50 اینچی را جایگزین تلویزیون Full HD 50 اینچ ایکس ویژن کنید می توانید بدون زیاد کردن فاصله با صفحه نمایش از کیفیت بالای تصاویر لذت ببرید.

تلویزیون های Ultra HD 4k ایکس ویژن

گاهی اوقات شاهد عبارت ” تلویزیون های Ultra HD 4k ایکس ویژن” به جای ” تلویزیون 4k ایکس ویژن ” هستیم، Ultra HD یا UHD مخفف Ultra High Definition است همچنین کیفیت 4K نوعی وضوح Ultra HD به شمار می آید. اگر چه طی سال مصرف کنندگان عبارت Ultra HD 4k را به چندین مدل مختلف معرفی نمودند اما بعد ها در صنعت تلویزیون تنها از 4K استفاده نمودند.

تلویزیون‌ هایی با وضوح بالا همیشه مورد توجه مشتریان هنگام خرید تلویزیون بوده مخصوصا زمانی که تصمیم دارید یک تلویزیون جایگزین خریداری کنید تا سال های طولانی از آ استفاده نمایید. اگر قصد دارید یک تلویزیون جدید با کیفیت تهیه کنید، به خودتان لطف کنید و یکی از تلویزیون های Ultra HD 4k ایکس ویژن را تهیه نمایید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟