ارزان قیمت ترین لوازم خانگی های سال 99 بازار ایران
اخبار لوازم خانگی

بازار مشهد از انواع کالاهای لوازم خانگی اشباع شده است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رضا رزقیان مقدم روز دوشنبه افزود: بازار مشهد از انواع کالاهای لوازم خانگی اشباع شده ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رضا رزقیان مقدم روز دوشنبه افزود: بازار مشهد از انواع کالاهای لوازم خانگی اشباع شده است اما خرید زیادی از سوی مردم انجام نمی شود.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: هرچند صنوف فروشنده لوازم خانگی در مشهد کمتر از سود قانونی خود کالاها را به فروش می رسانند و حتی قیمت آنها سه درصد از کمتر از نرخ کالاها در نمایندگی فروش لوازم خانگی است، اما همچنان خرید مردم کم است و روز به روز قدرت خرید آنها کمتر می شود.

وی اظهار داشت: هم اینک همه تولیدکنندگان لوازم خانگی تولید داخل یا خارج از کشور ملزم هستند کالای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده و کد دریافت کنند تا مصرف کننده نهایی کالا را با شناسه معتبر خریداری کند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: از ۲۷ آذرماه امسال نیز در پی مصوبه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندکان و تولیدکنندگان، برچسب قیمت کارخانه ای باید روی همه تولیدات حوزه لوازم خانگی نصب شده باشد، در غیر این صورت صنوف باید از فروش آن خودداری کنند.

رزقیان، سود قانونی عمده فروش را سه درصد و سود قانونی خرده فروش را هفت درصد ذکر و بیان کرد: کالا از کارخانه به همراه برچسب قیمت کارخانه ای ابتدا به دست عمده فروش و سپس به دست خرده فروش می رسد و هر یک از آنان سود قانونی خود را لحاظ می کنند، مصرف کننده نیز می تواند با آگاهی از قیمت مندرج در برچسب کالا، با مراجعه به سامانه ۱۲۴ از قیمت واقعی کالا آگاه شود.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: همه تولیدکنندگان موظف هستند مانند نصب برچسب انرژی و کد شناسه کالا، ثبت نام کالا در سامانه جامع تجارت را برای لوازم خانگی انجام دهند و قیمت نهایی مصرف کننده در سامانه اعلام شود، در صورتی که مغایرتی بین قیمت نهایی مصرف کننده و قیمت فروش لوازم خانگی وجود داشته باشد، خریدار می تواند با مراجعه به اتحادیه لوازم خانگی، فرم شکایتی را تنظیم کند تا برابر قانون با متخلف برخورد شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟