ویژگی‌های پودر لباسشویی مناسب برای حفظ بافت و رنگ لباس‌ها
آموزش

ویژگی‌های پودر لباسشویی مناسب برای حفظ بافت و رنگ لباس‌ها

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، احتمالا برای شما هم پیش آمده که تجربه ناخوشایند آسیب دیدن لباس در اثر شست‌وشو را ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، احتمالا برای شما هم پیش آمده که تجربه ناخوشایند آسیب دیدن لباس در اثر شست‌وشو را داشته باشید. تغییر بافت پارچه یا از بین رفتن رنگ لباس‌ها، اتفاقاتی هستند که شاید گاهی اوقات تجربه کرده باشیم یا از تجربه‌های ناخوشایند دیگران در این باره شنیده باشیم. بسیاری باور دارند که این آسیب در اثر استفاده از پودرهای لباسشویی نامناسب است اما واقعیت چیست؟ آیا واقعا پودرهای لباسشویی به بافت و رنگ لباس‌ها آسیب می‌زنند؟

حقیقت این است که پودرهای لباسشویی غیراستاندارد، تقلبی و یا نامرغوب می‌توانند به بافت و رنگ لباس آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کنند و به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود تا برای شست‌وشوی لباس‌ها از برندهای شناخته شده و محصولات اصل و باکیفیت استفاده کنید چون در مواد اولیه پودرهای لباسشویی، آنزیم‌ها و ترکیباتی وجود دارد که اگر زیر نظر متخصصین و به مقدار استاندارد به کار نرود، می‌تواند به جای نتیجه مثبت، به بافت و رنگ پارچه آسیب وارد کند. با این حال باز هم شرایطی مثل میزان پودر مصرفی و سختی آب، می‌تواند نتایج ناخوشایندی را در شست‌وشوی لباس به همراه داشته باشد.

 ویژگی‌های پودر لباسشویی مناسب برای حفظ بافت و رنگ لباس‌ها

اگر با وجود استفاده از شوینده‌های مرغوب و باکیفیت موجود در بازار باز هم تجربه‌ی آسیب دیدن لباس در پایان شست‌وشو را دارید، باید بدانید که احتمالا سه عامل مصرف بیش از اندازه شوینده، سختی آب و منقضی شدن پودر در این آسیب دیدن دخیل هستند. استفاده بیش از حد از مواد شوینده هنگام شست‌و‌شوی لباس می‌تواند میزان حل شوندگی این مواد را در آب کاهش دهد و در نتیجه رد مواد شوینده را روی پارچه لباس‌ها باقی بگذارد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا همیشه قبل از شروع شست‌وشو، بسته‌بندی پودرهای شوینده را مطالعه و میزان مناسب استفاده از آن‌ها را در نظر بگیرید.

سختی آب موجود در بعضی مناطق ایران نیز می‌تواند دلیل دیگری برای از بین رفتن بافت و رنگ لباس‌ها باشد اما شاید بد نباشد بدانید که پودرهای ماشین لباسشویی استاندارد، دارای موادی به نام «بیلدر» هستند که این سختی را کاهش داده و از بافت و رنگ لباس‌ها محافظت می‌کند.

استفاده از پودرهای لباسشویی که تاریخ انقضای آن‌ها به اتمام رسیده هم می‌تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که درصد مواد نامحلول را بالا ميبرد و ذرات حل نشده را روي لباس باقي ميگذارد. زمانی که پودر لباسشویی منقضی می‌شود، درصد مواد نامحلول در آن افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب بافت و رنگ لباس را از بین می‌برد. پس فراموش نکنید که همیشه پیش از خرید پودرهای لباسشویی به تاریخ مصرف آن‌ها دقت کنید.

 ویژگی‌های پودر لباسشویی مناسب برای حفظ بافت و رنگ لباس‌ها

البته نباید این نکته را فراموش کرد که پودرهای لباسشویی استاندارد موجود در بازار (پرسیل، تاژ، سپید و…) همگی دارای آنزیم‌ها و رشته‌های صابونی هستند که نه تنها بافت پارچه را نرم و لطیف می‌کند که به ترمیم الیاف پارچه هم کمک خواهد کرد.

با دقت کردن به مواردی که گفته شد و خرید پودرهای استاندارد با تاریخ مصرف مناسب می‌توانید شست‌وشوی انواع لباس‌ها را با خیال راحت به ماشین لباسشویی سپرده و از نتیجه کار لذت ببرید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟