افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار/تولیدکنندگان لوازم خانگی خودزنی کردند
اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی گران شد/ تولیدکنندگان لوازم خانگی خودزنی کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طی روزهای گذشته خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر افزایش قیمت برخی از تولید کنندگان ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طی روزهای گذشته خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر افزایش قیمت برخی از تولید کنندگان لوازم خانگی منتشر شد که در این خصوص اکبر پازوکی؛ رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تایید این خبر در گفتگو با ال کا ایران عنوان کرد: برخی از شرکت های لوازم خانگی طی 4 روز گذشته قیمت محصولات خود را از 8 الی 12 درصد گران کردند.

گرانی لوازم خانگی در حالی اتفاق افتاده است که وزارت صمت تولیدکنندگان لوازم خانگی را ملزم به درج قیمت ها کرده اما شرکت های تولید کننده بر این باورند که نوسانات مواد اولیه مانع از نصب قیمت بر روی کالا می شود.

 برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی که پیشتر در خصوص عدم درج قیمت تولیدکننده روی محصول دچار تخلف شده بودند، اکنون هم بدون مجوز و خودسرانه قیمتها را افزایش دادند در حالی که ظاهراً وزارت صمت چنین مجوزی نداده است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه افزود: شرکت های لوازم خانگی تاکنون لیست قیمتی منتشر نکرده و مدعی هستند مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار را دریافت کردند.

وی در گفتگو با خبرنگار ال کا ایران گفت: تولید کنندگان لوازم خانگی با گران کردن محصولات خود به نوعی خودزنی کردند زیرا  با توجه کاهش قدرت خرید مردم،  بازار تحمل و کشش گرانی بیشتر را ندارد.

اکبر پازوکی افزود: افزایش قیمت لوازم خانگی در محصولاتی نظیر یخچال فریز، آبگرم کن، کولر و بخاری اعمال شده و شرکت هایی مانند نیک کالا، امرسان، آبسال، الکترواستیل محصولات خود را گران کردند.

وی در پایان گفت: تاکنون این شرکت ها به غیر از نیک کالا لیستی از محصولات خود منتشر نکرده و اعلام کرده اند که مجوز افزایش قیمت را دریافت کردند اگرچه تاکنون این افزایش قیمت از سوی وزارت صمت به ما ابلاغ نشده است.

ثبت قیمت ها بر روی کالا یکی از موضوعاتی است که طی هفته های گذشته به یک مشکل اساسی تبدیل شده است و علیرغم الزام وزارت صمت برای درج قیمت ها  همچنان شرکت های تولید کننده از ارائه لیست قیمت و ثبت آن بر روی محصول خود امتناع می کنند. این در حالی است که انجمن صنایع لوازم خانگی طی نامه ای به وزارت صمت عنوان کرده که قیمت مواد اولیه افزایش داشته و در نتیجه انتظار داریم که مطابق با آن لوازم خانگی گران شود.

با توجه به تایید گرانی محصولات از سوی رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می توان انتظار داشت رکود بازار لوازم خانگی ایران در زیر سایه این اتفاق سنگین تر شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟