تلویزیون سامسونگ با پنل LG
اخبار لوازم خانگی

تلویزیون سامسونگ با پنل LG اواخر سال 2022 به بازار راه پیدا خواهد کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گزارش شده است تلویزیون سامسونگ با پنل LG اواخر سال 2022 به بازار راه پیدا ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گزارش شده است تلویزیون سامسونگ با پنل LG اواخر سال 2022 به بازار راه پیدا خواهد کرد. کمپانی ال جی Display که در واقع بازوی اصلی نمایشگر ال جی الکترونیک بوده که در حال حاضر این شرکت شاهد افزایش تقاضا است. در طول نمایشگاه CES 2022 که به تازگی به پایان رسیده برخی از پنل های نوآورانه و گسترده ال جی دیسپلی از جمله Q-LED و OLED را در معرض توجه جهانی قرار گرفت.

امسال سامسونگ مدل های جدیدی از تلویزیون را عرضه خواهد کرد که از پنل های سفید W-OLED ال جی برخوردار شده اند. در همین راستا، سامسونگ قراردادی با ال‌ جی دیسپلی برای تامین پنل‌ های W-OLED برای بخشی از مجموعه تلویزیون‌ های 2022 خود بسته است. همچنین هان جونگ هی، مدیرعامل سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2022 گفته بود که این شرکت آماده خرید پنل های OLED از ال‌ جی دیسپلی است.

با این حال نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است بحث بین دو طرف به مشکل برخورده باشد، این امر منجر به تاخیر در عرضه احتمالی تلویزیون های سامسونگ با پنل های W-OLED ال جی در ماه می شده است. بنابراین، علیرغم برنامه ریزی های قبلی سامسونگ، این کمپانی هیچ اشاره ای به این موضوع در طول نمایشگاه CES 2022 نکرد.

اخبار حاکی بر این است که سامسونگ با شرایط قیمت ال جی موافقت کرده و بر اساس قرارداد،  پنل ها به همان قیمتی که ال جی دیسپلی به ال جی الکترونیکس می فروشد به سامسونگ فروخته می شود.

پیش از این، گفته شده بود که سامسونگ قصد دارد حدود 2 میلیون دستگاه از پنل‌ های W-OLED ال‌ جی را خریداری کند و 1.5 میلیون دستگاه از این تلویزیون را روانه بازار کند حال به نظر می‌رسد این برنامه‌ ها بدون تغییر باقی می‌ مانند. در مجموع، 2 میلیون تلویزیون سامسونگ با پنل LG اواخر سال 2022 به بازار راه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 08 شهریور 1401 در 3:36 ب.ظ

    W-OLED فناوری انحصاری ال جی می باشد در پنلهای OLED ال جی پیکس های فرعی رنگ سفید درخشان به
    پیکسلهای آبی و سبز و قرمز که تولید کننده سه رنگ اصلی هستند اضافه شده در این فناوری از ترکیب تحریک الکتریکی فسفر در کنار دیودهای ارگانیک ساتع کننده نور استفاده شده همان فناوری مورد استفاده در لامپ های ال ای دی سفید این ابتکار انحصاری ال جی طول عمر پنل را به 100 هزار ساغت افزایش و میزان کنتراست را به یک به چهار میلیون افزایش داده در کنار ان زاویه دید 180 درجه و سذعت اعجاب انگیز پاسخگویی پیکسلها عالیترین یفیت تصویر را در پر تحرکترین صحنه ها ارائه می دهد ال جی فناوری QLED خود را بر مبنای پنل های نانوسل با فناوری IPS توسعه و نام تجاری QNED را برای آن انتخاب و فعلا از این فناوری بصورت انحصاری در تلوزیونهای ال جی استفاده می کند در حال حاضر 37 تولید کننده تجاری از جمله برندهای نام آشنا در ایران مانند سونی و پاناسونیک و توشیبا و گروندیک و فیلیپس برای تولید تلوزیونهای OLED متکی به پنل های ساخت LG ِDISPLAY هستند این شرکت با مشارکت فنی و مالی فیلیپس تاسیس شده و نام اولیه ان LG PHILLIPS بود که با خرید سهم فیلیپس توسط ال جی به LG Display تغییر نام داد تا سال 2018 این شرکت رتبه نخست تولید پنل را در دنیا در اختیار داشت اما در سال 2019 این عنوان را به BOE چین واگذار کرد