اخبار لوازم خانگی

تحریم ها و قوانین گمرک ایران بزرگ ترین چالش و مانع تولید است/ بیش از 40 درصد بازار لوازم خانگی سبک قاچاق است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس هیأت مدیره کارخانه ایران ناسیونال گفت: بزرگ ترین چالش ما در تولید لوازم خانگی ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس هیأت مدیره کارخانه ایران ناسیونال گفت: بزرگ ترین چالش ما در تولید لوازم خانگی سبک و کوچک، تحریم ها و قوانین گمرک جمهوری اسلامی است.

 شاهین علی محمدی با اشاره به بازدید محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت از کارخانه ایران ناسیونال اظهار داشت: گمرک همکاری مناسب و لازم را با تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان لوازم خانگی سبک ندارد.

وی ادامه داد: برخلاف شعارهایی که داده می شود، بخشی از کند شدن چرخه تولید ما مربوط به قوانین گمرک و عدم ترخیص برخی از مواد اولیه مورد نیاز مان است که در شرایط تحریم به سختی تهیه کرده ایم و گمرک اجازه ترخیص آن  را نمی دهد.

صاحب شرکت ایران ناسیونال قدیم، تولپیس امروز خاطرنشان کرد: قدیمی ترین تشکل صنفی با 250 تولید کننده مربوط به لوازم خانگی است و ما به عنوان اولین تولید کننده لوازم خانگی کوچک در کنار شرکت پارس خزر، انتظار حمایت و همکاری بیشتری از وزارتخانه، گمرک و محیط زیست داریم.

وی یادآور شد: قطعا برای توسعه فروش در کشور برنامه داریم و درحال حاضر با  1500 شعبه در سراسرکشور بر روی فروش اقساطی تمرکز کرده ایم.

علیمحمدی با اشاره به بازار قاچاق لوازم خانگی خرد تاکید کرد:  بیش از 40 درصد این بازار در دست قاچاق است و هیچ تلاشی برای رفع این معضل از سرشاخه و مبادی ورودی دیده نمی شود؛ اینکه یک ماشین وسیله قاچاق را ضبط یا یک فروشنده لوازم خانگی قاچاق را دستگیر می کنند، مشکلی را برطرف نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: قطعا در کشوری که موشک نقطه زن می سازد، به راحتی می توان جلوی قاچاق را گرفت، البته اگر همت جهادی وجود داشته باشد. ما شاهد قاچاق سازمان یافته از طریق گمرکات هستیم و تمایل به توسعه بازار داخل و حتی صادرات داریم، اما قاچاق این فرصت را از ما می گیرد.

رئیس هیات مدیره تولیپس اظهار داشت: به دلیل وجود تحریم ها، تنها دو کشورعراق و افغانستان بازار هدف ما برای صادرات هستند.

وی از معاون وزیر خواست تا گروه تخصصی برای لوازم خانگی خرد درنظر بگیرند و این بخش را که بازار دومیلیارد دلاری در کشورهای حاشیه خلیج فارس و 9 میلیون مشتری داخلی درسال را دارد، از بازار لوازم خانگی بزرگ جدا کنند.

علیمحمدی یادآور شد: ما برای صادرات برنامه داریم، اما وقتی وارداتی صورت نمی گیرد و به دلیل نداشتن سیستم تبادل بانکی، قادر به دریافت هزینه نیستیم، چگونه می توانیم صادرات داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، وی اضافه کرد: شرکت ایران ناسیونال با بیش از 500 نیروی کار، بعضا به دلیل کارشنی های گمرک و عدم ترخیص مواد اولیه تولید، به تولید صفر رسیده ایم و کارگران مان بیکار مانده اند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟