شرکت‌های لوازم خانگی ایرانی به‌دنبال توسعه صادرات به پاکستان
اخبار لوازم خانگی

شرکت‌های لوازم خانگی ایرانی به‌دنبال توسعه صادرات به پاکستان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جلسه کمیسیون صادرات انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با هیات تجاری کشور پاکستان ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جلسه کمیسیون صادرات انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با هیات تجاری کشور پاکستان به‌منظور معرفی ظرفیت‌های صنعت لوازم خانگی دو کشور برگزار شد.

محمد محمود، از شرکت octa کشور پاکستان و سیدحسن رضا تقوی، به‌عنوان مترجم، طبق درخواست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در این نشست حضور یافتند تا به صورت مستقیم ضمن معرفی محصولات و خدمات شرکت پاکستانی، با محصولات متنوع شرکت‌های عضو انجمن آشنا شوند.

در ابتدای جلسه، محمود استقلال، رئیس کمیسیون صادرات، با اشاره به جمعیت قابل توجه پاکستان، هم‌مرز بودن و قرابت سیاسی، فرهنگی و… میان دو کشور، گفت: همین اشتراکات سبب شده تا صادرات و ارتقای مراودات با کشور پاکستان یک گزینه بسیار مناسب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی باشد. بنابراین، حضور هیات‌‌های تجاری مختلف از کشورهای منطقه را باید به فال نیک گرفت.

به گفته وی، چنین جلساتی سبب می‌شود طرفین با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در صنایع یکدیگر آشنا شوند و در جهت تقویت همکاری‌های همه‌جانبه تلاش کنند که در این زمینه لازم است تدابیری برای رفع پدیده قاچاق اندیشیده شود.

شرکت‌های لوازم خانگی ایرانی به‌دنبال توسعه صادرات به پاکستان

استقلال، ابراز امیدواری کرد این هم‌اندیشی بتواند زمینه‌ساز گسترش مبادلات تجاری و سفره صادراتی صنعت لوازم خانگی ایران باشد.

محمد محمود از شرکت octa کشور پاکستان نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و آشنایی با ظرفیت‌های شرکت‌های لوازم خانگی ایرانی، راجع به شرکت octa و تولید قطعات توسط این شرکت برای شرکت‌های متعدد تولیدی لوازم خانگی پاکستان به‌ویژه شرکت‌های دارای سیستم تولید بدون کارخانه OEM و نیز آمار فروش لوازم خانگی در کشور پاکستان و نیاز این کشور به واردات لوازم خانگی سفید نظیر ماشین لباسشویی و یخچال فریزر توضیحات مبسوطی ارائه داد.

سپس، هر یک از حاضران به تشریح توانمندی‌های بالقوه و بالفعل شرکت‌های خود در عرصه تولید و صادرات پرداختند و کاتالوگ محصولات خود را به تاجر پاکستانی ارائه کردند.

همچنین مقرر شد حاضران در این جلسه برای ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با تجار پاکستانی، با اتاق بازرگانی مشترک ایران و پاکستان در ارتباط تنگاتنگ بوده و از قوانین گمرکی کشور پاکستان اطلاع حاصل کنند.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیران و کارشناسان بازرگانی شرکت‌های لوازم خانگی کن، استیل البرز، صنایع الکترونیک عرش گستر، سولان سبز، تکران مبرد، نوآور ارتباط صنعت و پاکشوما حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟