پیشرفت چشمگیر نمایشگاه لوازم خانگی تهران نسبت به سال گذشته
اخبار لوازم خانگی

کاهش قیمت لوازم خانگی در کارخانه/ قیمت گذاری دستوری نتیجه نخواهد داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طی روزهای گذشته حرف و حدیث های فراوانی بر سر کاهش قیمت لوازم خانگی به وجود ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طی روزهای گذشته حرف و حدیث های فراوانی بر سر کاهش قیمت لوازم خانگی به وجود آمد تا جایی که وزارت صنعت نیز در این خصوص گزارشی تحت عنوان کاهش قیمت محصولات ۵ شرکت لوازم خانگی منتشر کرد.

انتشار این گزارش از سوی وزارت صمت با واکنش برخی از فعالین صنف لوازم خانگی در حوزه فروش همراه شد تا جایی که برخی از فروشگاه های لوازم خانگی در سطح کشور در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» صحت این گزارش وزارت صمت را رد کرده و گفتند : شرکت ها کاهش قیمت نداشته اند. حتی برخی از برندها که پس از دستور کاهش قیمت لوازم خانگی، قیمت محصولات خودرا کاهش داده بودند، تنها یک روز بعد، لیست قیمت کاهش یافته محصولات را باطل و قیمت ها را به قبل بازگرداندند.

در همین رابطه اکبر پازوکی؛ رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به خبرنگار «ال کا ایران» گفت: برندهای لوازم خانگی کاهش قیمت را اعمال کردند و ادعای وزارت صمت صحت دارد. به عنوان مثال یک شرکت که قیمت ۱۳ قلم کالای خودرا افزایش داده بود، قیمت تمامی اقلام خود را به نرخ های قبلی بازگرداند.

بیشتر بخوانید:

پیشرفت چشمگیر نمایشگاه لوازم خانگی تهران نسبت به سال گذشته/لزوم حمایت دولت از صادرات

اکبر پازوکی در ادامه افزود: طبق مذاکراتی که با وزارت صمت انجام شده 99 درصد شرکت های تولید کننده لوازم خانگی قیمت های خود را کاهش دادند و تنها برخی از اقلام و یک شرکت کاهش قیمت نداشته اند که دلیل آن هم این است که شرکت مذکور از مهرماه سال جاری در سطح فروش عمده افزایش قیمت نداشته است.

افزایش قیمت لوازم خانگی

وی گفت: برخی از شرکت های لوازم خانگی تغییر قیمت را بر روی تمامی محصولات خود اعمال نکردند و به عنوان مثال از 50 قلم کالای تنها قیمت 48 و یا 49 قلم از محصولات خود را کاهش دادند و البته اجناسی مانند یخچال فریزر دو قلو که دچار تغییر قیمت نشدند در لیست کالاهای تاثیرگذار بازار قرار می گیرند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: تا زمانی که شرکت های لوازم خانگی لیست سه ستون ارائه دهند این مشکلات روی خواهد داد.

وی افزود: شرکت های لوازم خانگی باید قیمت کالاهای خود را در سامانه 124 ثبت کنند که متاسفانه از سوی سازمان حمایت به شرکت های تولید کننده  فشاری اعمال نمی شود و تنها با قیمت گذاری دستوری مشکلات میان مصرف کننده و فروشنده بیشتر می شود.

پازوکی گفت: ثبت قیمت ها در سامانه 124 مانع از افزایش قیمت کالا از سوی تولید کنندگان می شود و امکان رصد قیمت اجناس را در کمترین زمان ممکن برای خریدار فراهم می شود.

گرانی لوازم خانگی

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه افزود: پیش از این قیمت کالا از سوی شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در  سامانه جامع تجارت ثبت نمی شد و درج نام کالا کافی بود اما در حال حاضر کارخانه ها ملزم به ثبت قیمت ها در این سامانه شدندکه می تواند مانع نوسان قیمت ها و گرانی شود.

وی ضمن تایید کاهش قیمت لوازم خانگی در بازار عنوان کرد: برخی از شرکت های تولید کننده قیمت تمامی اقلام خود را کاهش دادند اما برخی دیگر قیمت یک یا دو مورد از محصولات خود را  پایین نیاوردند که البته این اجناس مانند یخچال فریزر دو قلو از محصولات تاثیر گذار بازار تلقی می شوند.

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران»، قیمت گذاری دستوری به منظور ساماندهی بازار لوازم خانگی دوای در این بازار نبوده و نخواهد بود. وجود چند دستور العمل از جمله ثبت قیمت روی محصول، ثبت محصول در سامانه جامع تجارت و چندین و چند قانون نوشته و نانوشته دیگر تنها به تنش بیشتر در این بازار می افزاید. به واقع فروشندگان لوازم خانگی در بازار حلقه آخر این فرایند پیچیده شده هستند اما در کمال تعجب برخی تمام توان خودرا گذاشته اند تا فروشندگان لوازم خانگی را گرانفروش جلوه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟