شوفاژکار
اخبار لوازم خانگی

بخش عمده ای از محصولات شوفاژکار به کشورهای اروپایی صادر می شود/دریافت تسهیلات بانکی معضل بزرگ تولیدکنندگان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل شرکت صنعتی شوفاژکار در نشست خبری صبح روز یکشنبه با موضوع انتخاب ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل شرکت صنعتی شوفاژکار در نشست خبری صبح روز یکشنبه با موضوع انتخاب بهترین سیستم گرمایشی برای ساختمانها و الزامات مبحث ۱۷ ساختمان، در جمع خبرنگاران گفت : ما در مجموعه ای فعالیت می کنیم که بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت درخشان داشته و بخش عمده ای از محصولات شوفاژکار  به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود.

مهندس علایی ادامه افزود : نوید می دهیم که شرکت صنعتی شوفاژکار قادر خواهد بود، بخش عمده ای از بازارهای منطقه ای را پوشش دهد و اگر بستر فراهم شود امکان رقابت با بزرگترین شرکت های حوزه تاسیسات را خواهیم داشت.

این عضو انجمن تاسیسات کشور در خصوص مشکلات این حوزه گفت : ما امروز حدود ۴۰ درصد از محصولاتمان را به کشورهای اروپایی صادر می کنیم اما بزرگترین مشکلات ما در سه محور است.

وی ادامه داد : بحث تامین سرمایه در گردش شرکت های تولیدی بسیار مهم است چرا که پس از تامین مواد اولیه که یک ماه زمان خواهد برد، تا زمان صادرات حدود سه ماه زمان خواهد برد. مضاف بر اینکه انتقال پول به داخل نیز یک ماه زمان خواهد برد که با توجه به مشکلات دیگر، در نهایت فرایند بازگشت سرمایه به شرکت، ۵ ماه زمان خواهد برد.

مدیرعامل شرکت صنعتی شوفاژ کار گفت : بانک ها در چند ماه گذشته دست به اقداماتی زده اند که عملا مشکلات فراوانی‌ برای دریافت تسهیلات بخش تولید به وجود آمده است. این مشکلات بر با شعار سال مغایرت زیادی داشته و باید فکری به حال این مشکلات شود. بر اساس مصوبه دولت و بر اساس برنامه بودجه سال ۱۴۰۰، تولیدکنندگان می توان ۷۰ درصد فروش خود در سال گذشته را تسهیلات دریافت کنند. اما عملا امکان استفاده از این مصوبه برای ما وجود ندارد.

مهندس علایی با اشاره به برنامه شرکت شوفاژکار برای مبحث تولید و صادرات، افزود : قرار تولید ما در سال جاری ۲۰ هزار تن بوده که ۱۰ هزار تن آن صادر خواهد شد. اما وضعیت موجود با توجه به فرایند ۵ ماه که گفته شد، باعث می شود تا در پایان سال با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه شویم.

وی گفت : ما برای تامین ارز برای مواد اولیه مجبوریم از ارز ازاد استفاده کنیم اما در هنگام فروش با ارز نیمایی مواجه هستیم که اختلاف ۳ هزار تومانی باعث می شود ضرر و زیان مالی زیادی به شرکت های تولیدی در بخش های مختلف وارد شود.

این عضو انجمن تاسیسات کشور ادامه داد : توسعه پایدار اشتغال کار بسیار مشکلی است اما با توجه به اینکه با قوانین حاکمیتی متعددی مواجه هستیم، برای تولید هر محصول جدید مجبوریم با نهادهای مختلفی روبه رو شویم که بخش عمده ای از زمان و انرژی ما را خواهد گرفت.

مهندس علیمردان علایی در خصوص قیمت پکیج های گرمایشی گفت : دامنه قیمت ها متفاوت است. به عنوان مثال برای یک واحد صدمتری قیمت ها از ۱۰ میلیون تومان شروع شده و برای واحدهای دو تا سه هزار متری تا ۱۵۰ میلیون نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد : خدارو شکر شرکت شوفاژکار در بخش داخلی سازی محصولات عملکرد بسیار خوبی داشته است. عمق داخلی سازی محصولات ما از ۵۰ درصد آغاز و در بخش عمده ای از محصولات شرکت به داخلی سازی ۱۰۰ درصدی رسیده ایم.

مهندس علایی گفت : شرکت های بسیار خوبی در حوزه تاسیسات در کشور فعال هستند که توان رقابت با بهترین تولیدکنندگان جهانی را داشته و خواهند داشت. هنوز در بخش هایی واردات صورت میگیرد اما از لحاظ کیفی توان رقابت با تولیدکنندگان داخلی را ندارند.

وی افزود : رشد و ارتقا در شرایط رقابتی به وجود خواهد آمد، ما تولیدکنندگان داخلی توان تامین نیاز داخلی بازار را داریم اما معتقدیم که حضور برندهای معتبر جهانی باعث رشد بیش از پیش شرکت های داخلی خواهد شد. جالب است بدانید که در بخش تولید زیر ۵ درصد مواد اولیه وارداتی است.

مهندس علایی در پایان با اشاره به مشکلات صادرات محصولات تاسیساتی گفت : بدون شک شرایط تحریم در این حوزه بسیار تاثیر گذار بود. باید از تجربه نمایندگان بخش خصوصی بهره برده شود، در غیر این صورت با دستوری کردن برخی از قوانین هیچ مشکلی حل نخواهد شد. متاسفانه عملکرد وزارت صمت در این حوزه، عملکرد مناسبی نبوده و نمی توان به این رویه ادامه داد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟