رشد 80 درصدی بازار تلویزیون های اولد در سال گذشته
اخبار لوازم خانگی

رشد 80 درصدی بازار تلویزیون های اولد در سال گذشته

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به گفته شرکت تحلیلی Omdia، در سال گذشته شاهد رشد 80 درصدی بازار تلویزیون های ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به گفته شرکت تحلیلی Omdia، در سال گذشته شاهد رشد 80 درصدی بازار تلویزیون های اولد بودیم که متشکل از 20 برند عرضه کننده است. ال جی اکترونیکس در بازار تلویزیون های اولد پیشروی کرده و همانطور که گفته شد، این بازار در سال گذشته 80 درصد رشد داشته و فروش آن ها به بیش از 6.5 میلیون دستگاه رسیده است.

در سال 2021 محموله های صادرات جهانی تلویزیون به دلیل فروش ضعیف تر تلویزیون های LCD به 213 میلیون دستگاه کاهش یافت. از لحاظ درآمد سامسونگ همچنان پیشرو ترین تولید کننده تلویزیون ال سی دی است و پس از آن ال‌ جی، سونی، TCL و هایسنس در رتبه‌ های بعدی قرار دارند.

رشد 80 درصدی بازار تلویزیون های اولد در سال گذشته

در بازار رو به رشد تلویزیون‌ OLED، ال‌ جی الکترونیکس با 62 درصد سهم بازار، برند پیشرو به شمار می آید. به طوری که ال‌ جی الکترونیکس در سال 2021، 4.04 میلیون تلویزیون OLED را به فروش رساند که 1.41 میلیون از این فروش مربوط به سه ماهه چهارم سال بود، ال جی توانست با این فروش رکورد جدیدی را ثبت کند.

بیش از 6.5 میلیون تلویزیون OLED طی سال 2021 در سراسر جهان فروخته شد و انتظار می رود فروش آن در سال 2022 به 8 میلیون برسد. ال جی دیسپلی تنها تامین کننده پنل های تلویزیون OLED در سال 2022 بوده که قصد دارد ظرفیت تولید را افزایش دهد این در حالیست که سامسونگ دیسپلی با پنل های QD-OLED وارد عرصه خواهد شد.

ال جی دیسپلی در حال حاضر پنل های تلویزیون OLED حدودا 20 برند از جمله Bang & Olufsen، Changhong، Grundig، هایسنس، Konka، Metz، ال جی الکترونیکس، Loewe، پاناسونیک، فیلیپس (TP Vision)، Skyworth، شارپ ، سونی، توشیبا، ویزیو و شیائومی را تعمین می کند.

با شنیدن رشد 80 درصدی بازار تلویزیون های اولد در سال گذشته انتظار می‌ رود تلویزیون‌ های OLED در سال 2022 سهم 42 درصدی از بازار تلویزیون‌ های رده بالا (تلویزیون‌ های 1500 دلاری) را به خود اختصاص دهند. تلویزیون‌ های LCD با صفحه نمایشگر های بالای 70 اینچ همچنان در بین مصرف‌کنندگان محبوب هستند در حالی که +70 اینچی تلویزیون های OLED  گران هستند و همه افراد قدرت خرید آن را ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟