برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش
آموزش

با برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش بیشتر آشنا شوید + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ما در این مطب به شما طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش را خواهیم گفت زیرا شما ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ما در این مطب به شما طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش را خواهیم گفت زیرا شما به کمک راهنمای ماشین ظرفشویی بوش می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید. آشنایی با برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش اساسی ترین راه کار برای آموزش استفاده از ماشین ظرفشویی بوش است پس با ما همراه باشید.

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

از آنجایی که هدف اصلی ما از تهیه این متن آشنایی شما با طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش و آشنایی با برنامه های ماشین ظرفشویی بوده شما با موارد زیر آشنا خواهید شد.

  • علائم ماشین ظرفشویی بوش
  • معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش سری 8
  • معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی سری 8
  • برنامه ماشین ظرفشویی بوش سری 6
  • معنی علائم روی ماشین ظرفشویی بوش
  • کارایی ماشین ظرفشویی بوش سری 6
  • برنامه های ماشین ظرفشویی بوش سری 8
  • برنامه شستشو میوه ماشین ظرفشویی بوش
  • دکمه های ماشین ظرفشویی بوش
  • آموزش کار با ماشین ظرفشویی بوش
  • علامت های روی ماشین ظرفشویی بوش

البته موضوعات دیگری نیز در این مقاله مورد بحث ما خواهد بود که شامل:

  • طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش سری 8
  • راهنمای ماشین ظرفشویی بوش
  • فیلم آموزش کار با ماشین ظرفشویی بوش
  • طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش سری 4
  • طرز کار با ماشین ظرفشویی بوش
  • فیلم آموزش استفاده از ماشین ظرفشویی بوش
  • تنظیم ساعت ماشین ظرفشویی بوش

آموزش کار با ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

برای آموزش کار با ماشین ظرفشویی بوش نیاز است تا با معنی کلامات روی ماشین ظرفشویی بوش و همچنین معنی علائم روی ماشین ظرفشویی بوش آشنا شوید. علاوه بر این، در راستای آشنایی با طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش باید برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش را بشناسید.

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

همانطور که گفته شد جهت آشنایی طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش باید درباره برنامه ها و طریقه کار با آن، دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی و ارور ها بدانید. از بین موارد ذکر شده ما در این متن به شما برنامه های ماشین ظرفشویی بوش و همچنین دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

راهنمای ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

قبل از آنکه به راهنمای ماشین ظرفشویی بوش بپردازیم لازم است بدانید که دفترچه راهنمای ظرفشویی بوش سری 4 ، دفترچه راهنمای ظرفشویی بوش سری 6 ، دفترچه راهنمای ظرفشویی بوش سری 8 ، دفترچه راهنمای ظرفشویی بوش مدل super silence و دفترچه راهنمای ظرفشویی بوش مدل exclusive و یا هر مدل دیگر نکات مشترکی دارد که در این متن با تمام  این نکات آشنا خواهید شد.

در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش به

  • دستورالعمل های ایمنی
  • آشنایی با ماشین ظرفشویی
  • نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش
  • برنامه های ماشین ظرفشویی بوش
  • نصب و اتصال دستگاه
  •  طرز استفاده از ماشین ظرفشویی
  • علامت های روی ماشین ظرفشویی بوش
  • معنی علائم روی ماشین ظرفشویی بوش

پرداخته می شود اما مهم ترین و کاربردی ترین نکاتی که در دفترچه باید به آن توجه داشته باشید نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی ، علامت های روی ماشین ظرفشویی بوش و برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی بوش است.

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

در این بخش به صورت کامل با موارد زیر آشنا خواهید شد

  • طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش سری 8
  • طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش سری 4
  • طرز کار با ماشین ظرفشویی بوش سری 8
  • کارایی ماشین ظرفشویی بوش سری 6

نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

نحو چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش در عملکرد آن تاثیر مستقیم دارد به همین دلیل قبل از استفاده از آن این مورد را نیز در نظر داشته باشید. برخی از ظروف را نباید در این دستگاه شست که شامل ظروف چوبی، ظروف تزیینی حساس، ظروف پلاستیکی که در برابر آب داغ مقاوم نیستند، ظزوف مسی و ظروف آغشته به خاکستر و…… می شوند.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

وسایلی که نباید با ماشین ظرفشویی شست

قبل از قرار دادن ظروف حتما تکه های بزرگ غذا را از روی آن تمیز کنید و توجه داشته باشید که نیازی به آبکشی آن نیست. حتما ظروف باید در جایگاه ثابتی قرار بگیرد تا هنگام شستشو جا به جا نشوند همچنین ظروفی همانند لیوان، فنجان، قابلمه، ماهی تابه و … لازم است به صورت برعکس در ماشین ظرفشویی قرار بگیرد.

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

جهت جلوگیری از جمع شدن آب داخل ظروف توگود آن ها را مایل و کمی با زاویه بچینید. نکته دیگری که باید به آن توجه دشته باشید این است که نباید ارتفاع ظروف چیده شده به گونه ای باشد که مانع چرخیدن دو بازوی اسپری آب شود.

فنجان و لیوان ها را در سبد بالایی و قابلمه و ماهی تابه را داخل سبد پایینی بچینید در واقع بهتر است که ظروفی که کثیف تر هستند را در سبد پایینی قرار دهید. قاشق و چنگال را هم باید در سبد مخصوص به صورت در هم بچینید و سر وسایل نوک تیز را به سمت پایین قرار دهید.

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

معنی علائم روی ماشین ظرفشویی بوش

هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی احتمال دارد با خطا هایی رو به رو شویم که برایمان کمی نگران کننده است. این علائم هر کدام بروز یک مشکل را نشان می دهد به همین خاطر به شما خواهیم گفت معنی علائم روی ماشین ظرفشویی بوش چیست و خبر از چه مشکلی را می دهد. در جدول زیر می توانید به طور کامل با ارور ها و علائم روی دستگاه همانند علامت ستاره در ماشین ظرفشویی سری 6 بوش آشنا شوید.

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

آشنایی با معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی مهم ترین بخش آشنایی با ماشین ظرفشویی به شمار می آید پس این بخش را با دقت بیشتر بخوانید و حتما توجه داشته باشید که ما به طور کلی به معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی سری 6 ، برنامه ماشین ظرفشویی بوش سری 6 ، معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی سری 8 ، طرز کار ماشین ظرفشویی رومیزی بوش و برنامه های ماشین ظرفشویی بوش سری 8خواهیم پرداخت و خواهیم گفت دکمه turbo در ماشین ظرفشویی ، Download cycle  در ماشین ظرفشویی ، برنامه شستشو میوه ماشین ظرفشویی بوش و Dual zone در ماشین ظرفشویی چیست.

در لینک زیر بخوانید

شستن میوه در ماشین ظرفشویی بوش

دکمه ON/OFF : این کلید وظیفه خاموش و روشن کردن دستگاه را بر عهده دارد، این دکمه با نام Power نیز شناخته می شود.

کلید Start :  با فشردن دکمه استارت برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش آغاز خواهد شد.

دکمه Delay Start : اگر می خواهید شستشو با تاخیر انجام شود می توانید از کلید Delay Start  استفاده کنید.

Program  : برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی بوش در این قسمت قرار گرفته است.

Half Load : زمانی می توانید از این کلید استفاده کنید که نصف ظرفیت ماشین لباسشویی پر شده باشد.

Child Lock : اکثر لوازم خانگی از قفل کودک برخوردارند ، ماشین ظرفشویی بوش از این قائده مستثنا نیست.

در قسمت Program  که برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی بوش به نمایش گذاشته می شود که ما به شما در ادامه خواهیم گفت هر یک از این برنامه ها برای شستن کدام ظروف بهتر است و در چه مواقعی باید از آن ها استفاده کرد.

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

برنامه Auto  ماشین ظرفشویی بوش

برنامه Auto ماشین ظرفشویی بوش که به برنامه خودکار معروف است یک برنامه بسیار هوشمند در ماشین ظرفشویی بوش به شمار می آید. با فعال کردن این برنامه دستگاه به صورت خورکار میزان چربی و کثیفی ظروف را تشخیص می دهد و متناسب با آن میزان، آب دما و … را تنظیم می کند. ما پیشنهاد می کنیم که از این برنامه برای ظروف حساس استفاده نکنید.

برنامه Delicate  ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

برنامه Delicate ماشین ظرفشویی بوش یا برنامه Glass ماشین ظرفشویی بوش برای ظروف کریستالی و شیشه ای بسیار مناسب است. در این برنامه دمای آب 4 درجه بوده و به مدت یک ساعت شستشو طول می کشد زیرا این دسته از ظروف جز ظروف حساس به حساب می آید و باید با حساسیت بالایی شسته شوند.

برنامه Eco ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

به طور کلی برنامه اکو Eco در لوازم خانگی نشان دهنده مصرف اقتصادی و سازگار با محیط زیست است. برنامه Eco ماشین ظرفشویی بوش نیز مصرف برق، آب و مواد شوینده را کاهش می دهد اما مدت سشتشو ظروف با این برنامه حدودا 3 الی 4 ساعت خواهد بود.

برنامه Heavy ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

برنامه Heavy ماشین ظرفشویی بوش یا برنامه Intensive ماشین ظرفشویی بوش همانطور که از نام آن مشخص است یک برنامه کاملا متمرکز و سنگین بوده که برای شستشو ظروف بسیار کثیف کاربرد دارد. معمولا ظروف چرب، قابلمه و یا ماهی تابه های کثیف را که بعد از پخت غذا جمع می شوند را با این برنامه در ماشین ظرفشویی می شویند.

زمانی که این برنامه را برای شستشو انتخاب می کنید دمای آب بر روی 70 درجه تنظیم می شود. توجه داشته باشید از آنجایی که دمای آب این برنامه بالاست به هیچ وجه برای ظروف حساس و شیشه ای مناسب نیست و ممکن است به آن ها آسیب وارد شود.

برنامه Normal ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

برنامه Normal ماشین ظرفشویی بوش یا همان برنامه منظم ماشین ظرفشویی یک از کاربردی ترین برنامه های این دستگاه بوده که برای شستشو روزانه و متداول ظروف کاربردی است. این برنامه برای شستشو ظروف به صورت منظم و روزانه طراحی شده که شما می توانید با استفاده از آن تمامی ظروفی که در طول روز کثیف می شوند را بشویید. با انتخاب این برنامه دما بر روی 60 الی 65 درجه تنظیم شده و چرخه شستشو حدودا 1 ساعت و نیم الی دو ساعت طول خواهد کشید.

برنامه Rinse و Rinse & Hold ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

در این بخش به معرفی برنامه Rinse و Rinse & Hold ماشین ظرفشویی بوش می پردازیم. از آنجایی که این دو برنامه اسم مشترک دارند سوالات زیادی برای کاربران پیش می آید و ممکن است این دو برنامه را باهم اشتباه بگیرند.

برنامه Rinse به برنامه پیش شستشو معروف است زیرا قبل از شروع شدن برنامه اصلی می توان به کمک آب و بدون مواد شوینده برخی از چربی ها را از ظروف دور کرد. همچنین بعد از اتمام شستشو با این برنامه می توان ظروف را بار دیگر آب کشید. اما برنامه Rinse & Hold در ماشین ظرفشویی بوش تنها قبل از شستشو به منظور خیساندن ظروف مورد استفاده قرار می گیرد.

برنامه شستشو سریع ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشو سریع ماشین ظرفشویی بوش بسته به مدل دستگاه به نام های One hour ،Express،Speed60 و یا Quick شناخته می شود. چرخه شستشو ظروف با این برنامه 30 دقیقه است و دما آب 50 درجه خواهد بود.

برنامه های دیگر

برخی کاربران درباره دکمه turbo در ماشین ظرفشویی ، Download cycle  در ماشین ظرفشویی و Dual zone در ماشین ظرفشویی از ما سوال پرسیده بودند، باید بدانید که این اصطلاحات مربوط به ماشین ظرفشویی ال جی بوده که در یک مطلب دیگر به صورت جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟