گرانی لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

نصب قیمت تولیدکننده در محصولات لوازم خانگی تاثیری بر کنترل قیمت نهایی ندارد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  رئیس اتحادیه لوازم خانگی شیراز گفت: نصب قیمت تولیدکننده در محصولات لوازم خانگی ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  رئیس اتحادیه لوازم خانگی شیراز گفت: نصب قیمت تولیدکننده در محصولات لوازم خانگی تاثیری بر کنترل قیمت نهایی ندارد چرا که افزایش قیمت ها در زمان اوج رکود بازار این لوازم بوده است.

علی شیرازی با اشاره به اینکه از دوسال پیش تا کنون تقاضا در این بازار در کمترین حد ممکن است و مشتریان قدرت خرید کافی برای اقلام مورد نظر خود را ندارند، عنوان کرد: همان گونه که قبلا هم گفته ایم ظرف دو سال اخیر مردم از تعمیر لوازم خانگی مستعمل خود نسبت به خرید کالاهای نو استقبال بیشتری می کنند.

وی با عنوان اینکه اخیراً چند شرکت مختلف تولید کننده لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت داشته و این افزایش را لحاظ کرده اند، گفت: این افزایش قیمت ها در مورد کالاهای مختلف بین ۵ تا ۲۰ درصد اعمال شده است.

افزایش قیمت لوازم خانگی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شیراز با اشاره به اینکه شرکت های تولید کننده لوازم خانگی یکی پس از دیگری و به مرور نسبت به افزایش قیمت تولیدات خود اقدام می کنند، ادامه داد: در شرایطی که این بازار هر روز شاهد التهاب و نوسان قیمت است، طبیعی است که،مصرف کنندگان رغبت کمتری به خرید لوازم خانگی نو داشته باشند و تنها به قید ضرورت به بازار مراجعه کنند؛ قطعا با وجود کاهش قدرت خرید مردم، بازار کشش افزایش قیمت را نداشته و التهابات قیمتی تنها به رکود سنگین بازار دامن می زند.

شیرازی با بیان اینکه افزایش قیمت ها در بازار لوازم خانگی درحالی به وجود آمده که بازار خرید و فروش لوازم خانگی راکد بوده و فروشندگان حتی نمی توانند محصولات را حتی با قیمت های قبلی به فروش برسانند، ابراز کرد: نصب قیمت ها در مورد بسیاری از کالاها اجرایی شده و قیمت کالا توسط تولید کنتده بر روی کالاها درج می شود اما نصب قیمت تولیدکننده در محصولات لوازم خانگی بر کنترل قیمت نهایی در بازار تاثیر زیادی ندارد.

به گزارش بازار، وی افزود: به دنبال موظف کردن نصب قیمت تولیدکننده در محصولات لوازم خانگی این اتفاق در مورد بسیاری از کالاها رخ داده است اما فروشنده در نهایت کرایه ایاب ذهاب و سایر موارد را به قیمت درج شده اضافه و در نهایت کالا با قیمتی نامشخص به دست مصرف کننده می رسد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شیراز در نهایت از رکود شدید حاکم بر بازار لوازم خانگی شیراز خبر داد و گفت: شرایط موجود، افزایش قیمت های بی حساب و کتاب و نابسامانی های موجود در بازار لوازم خانگی مردم را از بازار فراری داده و فعالان این صنف را نیز با رکود کسب و کار و زیان های قابل توجه مواجه کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟