معرفی جدیدترین تلویزیون‌ها و راهکارهای سرگرمی سامسونگ برای 2022
اخبار لوازم خانگی

معرفی جدیدترین تلویزیون‌ها و راهکارهای سرگرمی سامسونگ برای 2022

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سامسونگ به تازگی مجموعه‌ای از تلویزیون‌های Neo QLED 8K، ساندبارها، لوازم جانبی و ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سامسونگ به تازگی مجموعه‌ای از تلویزیون‌های Neo QLED 8K، ساندبارها، لوازم جانبی و راهکارهای نوآورانه حوزه سرگرمی را در رویدادی مجازی رونمایی کرد.

سامسونگ به دنبال این است تا به کمک این مجموعه جدید از محصولات خود، نقش تلویزیون را به عنوان دستگاه صرفا نمایش دهنده سرگرمی فراتر ببرد و تعریف جدیدی از این محصول ارائه دهد. این مجموعه جدید با ارائه یک هاب (hub) مرکزی برای بازی، اتصال، کار و موارد دیگر، نمایشگر را به سطوح جدیدی ارتقا می‌دهد.

جونگ‌هی هان، رئیس بخش تجربه دستگاه (Device eXperience) سامسونگ درباره این مجموعه جدید می‌گوید: «ما بر ایجاد یک تجربه یکپارچه در تمام محصولات خود متمرکز شده‌ایم که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد به راحتی از تمام مزایای این محصولات لذت ببرند. Neo QLED 8K 2022 برای برآورده کردن نیازها و تقویت اشتیاق مشتریان ما طراحی شده است و بر همین اساس قادر است تا به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین دستگاه حاضر در خانه‌ها، تجربیات جدیدی را در اختیار کاربران و بینندگان بگذارد».

مجموعه 2022 سامسونگ با الهام از شعار «صفحه نمایش در همه جا و برای همه» طراحی شده و با تمرکز بر نقش تلویزیون‌ ها به عنوان دستگاهی مرکزی و اصلی در زندگی روزمره کاربران توسعه یافته است. در راستای این چشم انداز، سامسونگ دستگاه‌هایی را ایجاد کرده که به صورت یکپارچه به هم متصل می‌شوند تا شخصی‌سازی عمیقی را فراهم کنند و اطمینان حاصل کنند که صفحه نمایشی مناسب برای هر موقعیت و سبک زندگی وجود دارد. از لحاظ تاریخی، تلویزیون‌ها و صفحه‌نمایش‌ها عمدتاً با عمل «تماشا کردن» همراه بوده‌اند، اما Neo QLED 8K قصد دارد با گسترش تجربه کاربر، این موضوع را تغییر دهد.

Neo QLED 8K: بهترین‌ها هم بهتر می‌شود

معرفی جدیدترین تلویزیون‌ها و راهکارهای سرگرمی سامسونگ برای 2022

Neo QLED 8K 2022 ارتقا یافته است تا تجربه صفحه نمایش بزرگ را به سطح دیگری برساند. در قلب آن پردازنده عصبی کوانتومی 8K (Neural Quantum Processor) قرار دارد. این پردازنده دارای 20 شبکه هوش مصنوعی عصبی مستقل است که هر کدام ویژگی‌های محتوا و کیفیت تصویر را برای مشاهده بهینه، صرف نظر از منبع، تجزیه و تحلیل می‌کنند.

این پردازنده کوانتومی همچنین منبع قدرت یک فناوری نوآورانه جدید به اسم تقویت کننده عمق واقعی (Real Depth Enhancer) است. این فناوری صفحه نمایش را اسکن می‌کند و کنتراست اشیا را با پس‌زمینه افزایش می‌دهد و پس‌زمینه را پردازش نشده نگه می‌دارد. این شبیه به روشی است که چشم انسان تصاویر را در زندگی واقعی درک می‌کند، بنابراین شیء روی صفحه در مقابل پس زمینه برجسته می شود.

سری تلویزیون‌های QLED 2022 جدید سامسونگ اولین گواهینامه Pantone Validated در صفحه نمایش را از Pantone، مرجع جهانی رنگ و خالق سیستم تطبیق پنتون (PMS) دریافت کرد. به این معنی که مدل‌ها به طور واقعی بیش از 2000 رنگ را تولید می‌کنند در کنار 110 سایه رنگ پوست جدید که در دستورالعمل‌های Pantone اضافه شده است. علاوه بر این، تماشای این رنگ‌های درخشان با حالت جدید EyeComfort راحت‌تر شده است. این ویژگی از فناوری هوش مصنوعی برای تنظیم خودکار روشنایی و دمای رنگ صفحه نمایش بر اساس میزان نور یا تاریکی اتاق استفاده می‌کند و با اطلاعات غروب یا طلوع خورشید برای بهینه‌سازی تجربه راحت‌تر همگام‌سازی می‌شود.

صدای فراگیر Dolby Atmos با ویژگی‌های هوشمند

معرفی جدیدترین تلویزیون‌ها و راهکارهای سرگرمی سامسونگ برای 2022

برای غوطه‌وری واقعی، تلویزیون‌ها و صفحه‌نمایش‌ها به صدایی قدرتمند و ظریف نیاز دارند تا با رنگ‌های غنی و جزئیات واضح مطابقت داشته باشد. هوش مصنوعی پردازنده عصبی کوانتومی  8K آنچه را که روی صفحه نمایش است را در زمان واقعی تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند تا ویژگی‌های تطبیق صدا (Adaptive Sound) بتواند بین بلندگوها، جابجایی و حرکت کند و صداهای پخش شده دقیقاً مطابق حرکات روی صفحه نمایش باشد.

در QN900B، که یک مدل پرچمدار Neo QLED 8K است، همه صداها از یک سیستم صوتی 6.2.4 کاناله 90 واتی می‌آید که دارای بلندگوهای جدید فوق‌العاده  Dolby Atmos با فناوری Object Tracking Sound Pro (ردیابی صدای اشیا) است. این فناوری همچنین برای تشخیص صدا با Voice Tracking Sound (ردیابی صدا) عرضه شده است، به طوری که جلوه‌های صوتی و صداها واقعاً حرکت در سراسر صفحه را دنبال می‌کنند.

سامسونگ همچنین Wireless Dolby Atmos را در تلویزیون‌های 8K و 4K Neo QLED  خود عرضه می‌کند و این به معنای کیفیت صدای بکر و بدون درهم‌رفتگی کابل‌های HDMI است. Dolby Atmos بی‌سیم همچنین در نوار صوتی Ultra Slim جدید سامسونگ در سال 2022 اعمال خواهد شد، که برای تجربه صوتی فراگیر از زیبایی‌شناختی و با حداقل تنظیمات طراحی شده است.

تجربه صفحه نمایش شما

برای اطمینان از یکپارچه بودن این تجربه، مجموعه 2022 با ویژگی‌ها و رابط کاربری جدید و هوشمندتر تجهیز شده است که به تلویزیون‌ها و صفحه‌نمایش‌های سامسونگ اجازه می‌دهد به هاب مرکزی تماشای محتوا، کنترل دستگاه‌ها، بازی، ورزش و موارد دیگر تبدیل شوند.

  • هاب هوشمند جدید: سامسونگ در رویداد تازه خود از Smart Hub، رابط کاربری جدید خود که توسط تایزن پشتیبانی می‌شود، رونمایی کرد. اسمارت هاب جدید سامسونگ تمام جنبه های تجربه هوشمند را در یک صفحه اصلی با قابلیت پیمایش آسان جمع‌آوری می‌کند. بخش جدید ویژگی‌ها، تنظیمات و محتوا را در سه دسته برای تجربه کاربری یکپارچه طبقه بندی می کند: Media، Gaming Hub و Ambient.
  • Media: صفحه رسانه گزینه‌های سرگرمی کاربران را سازماندهی می‌کند. از جمله درخواست ویدیو، پخش آنلاین و Samsung TV Plus با بیش از 190 کانال رایگان و ترجیحات کاربران را با استفاده از یادگیری ماشینی می‌آموزد تا توصیه‌های هوشمندانه‌ای را در همه پلتفرم‌ها و خدمات ارائه دهد.
  • : Gaming Hub این گزینه یک پلتفرم جدید کشف استریم بازی است که سخت‌افزار و نرم‌افزار را به هم متصل می‌کند تا یک تجربه یکپارچه به بازیکن ارائه دهد. بدون نیاز به دانلود، بدون نیاز به فضای ذخیره‌سازی. سامسونگ همچنین اعلام کرد که با سرویس‌های استریم بازی پیشرو مثل NVIDIA GeForce NOW، Stadia و Utomik، همکاری دارد تا مجموعه بازی‌های آن‌ها را به Gaming Hub بیاورد. پلتفرم جدید اواخر سال جاری در مدل‌های منتخب تلویزیون هوشمند 2022 سامسونگ در دسترس خواهد بود.
  • Ambient: صفحه نمایش Ambient زیبایی خانه را بهبود می بخشد، خواه این به معنای همگام سازی صفحه نمایش با دکوراسیون اطراف باشد یا طرحی جسورانه با یک قطعه هنری خیره‌کننده.
  • تجربه بازی: علاوه بر گیمینگ هاب کاملاً جدید، مجموعه 2022 دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که برای تجربه سطح بالای بازی ساخته شده است. آن‌ها شامل چهار پورت پشتیبانی از HDMI 2.1، Motion Xcelerator Turbo Pro 4K 144Hz، Super Ultrawide GameView و Game Bar هستند که بازی را برای تجربه‌ای سریع‌تر و روان‌تر، کارآمدتر و در دسترس‌تر می‌کنند. با این کیفیت تصویر باورنکردنی و بهبود تنظیمات، بازی‌ها واقعی‌تر و هیجان‌انگیزتر از همیشه خواهند بود. سامسونگ همچنین در آینده نزدیک یک مجموعه تلویزیون انحصاری را برای بازی در سایزهای 43 و 50 اینچی معرفی خواهد کرد.
  • : Samsung Health برنامه Samsung Health نه تنها طیف گسترده‌ای از کلاس‌های تمرینی و سلامتی را ارائه می‌دهد، بلکه راه‌هایی برای پیگیری پیشرفت‌ها و برنامه‌های تمرینی شما نیز ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند به راحتی فعالیت‌های تناسب اندام خود را در تلویزیون خود پیگیری کنند و یا به طور یکپارچه با دستگاه‌های دیگر مانند سری Galaxy Watch4 همگام شوند تا پیشرفت را در زمان واقعی روی صفحه ردیابی کنند.
  • SmartThings: یکی از اجزای مهم تجربه متصل، SmartThings سامسونگ است. با SmartThings، صفحه نمایش به هاب مرکزی برای کنترل راحت سایر دستگاه‌های خانگی در یک نقطه تبدیل می‌شود. این ویژگی که در تلویزیون‌های سامسونگ گنجانده شده است، از صفحه نمایش بزرگ تلوزیون در کمک به کاربران برای کشف، مشاهده و کنترل دستگاه‌ها در یک نگاه استفاده می‌کند.
  • پلتفرم NFT: فهرست پلتفرم‌های جدید سامسونگ در سال 2022 با پلتفرم NFT تکمیل می‌شود. این قابلیت نتیجه همکاری سامسونگ با پلتفرم پیشرو Nifty Gateway است. حالت Ambient یک پلتفرم NFT یک مرحله‌ای را برای کاوش و نمایش هنرهای دیجیتال NFT در Neo QLED و QLEDهای 2022 به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد که راهی جدید برای جمع آوری و ارائه آثار هنری است.

بسوی سبز شدن

سامسونگ همیشه به این فکر می‌کند که فرآیند تولید و استفاده از محصولات چگونه بر محیط زیست زمین تأثیر می‌گذارد و به دنبال راه‌هایی برای کاهش ردپای آن و ساختن آینده‌ای بهتر برای سیاره زمین است.

  • بسته‌بندی سازگار با محیط زیست: سامسونگ بسته‌بندی سازگار با محیط زیست خود را با 90 درصد جوهر کمتر بهبود می‌بخشد و در حین تولید نیز بست‌های فلزی را حذف می‌کند. هر دوی این کارها، ضایعات را کاهش داده و پردازش را برای مراکز بازیافت آسان‌تر می‌کند.
  • کنترل از راه دور SolarCell: کنترل از راه دور SolarCell نیز برای سال 2022 ارتقا یافته است. به گونه‌ای که این کنترل‌های جدید حالا 88 درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود شده‌اند. آن‌ها اکنون کاملاً بدون باتری هستند و می‌توانند از طریق دریافت فرکانس رادیویی 2.4 گیگاهرتز شارژ شوند و این انرژی را از انرژی اضافی ساطع شده توسط روترهای Wi-Fi دریافت می‌کنند.
  • مواد بازیافتی: تلویزیون‌های 2022 سامسونگ، مانیتورها، تابلوهای دیجیتال و کنترل از راه دور آن نیز از رزین بازیافتی استفاده می‌کنند. نکته قابل توجه این است که مانیتورهای با وضوح بالا از رزین بازیافتی که از پلاستیک‌های مناطق ساحلی اقیانوس بازیافت شده استفاده می‌کنند که در غیر این صورت به زباله‌های خطرناک دریایی تبدیل می‌شدند.
  • گواهی اعتماد کربن: Neo QLED 8K/4K سامسونگ به برچسب «کاهش CO2» از Carbon Trust دست یافته است که نشان می دهد ردپای کربن برای سری Neo QLED سال به سال کاهش می‌یابد.

شخصی سازی با لوازم جانبی

هر مصرف‌کننده در مورد تلویزیون سلیقه و نیازهای منحصربه‌فرد خود را دارد، به همین دلیل است که سامسونگ لوازم جانبی جدیدی را برای تلویزیون‌های 2022 خود ایجاد کرده است که تجربه‌های کاملاً جدید با تلویزیون را تسهیل می‌کند.

  • پایه دیواری Slim Fit: برای کسانی که می‌خواهند صفحه‌نمایش خود را به دیوار نصب کنند، پایه دیواری Slim Fit این اجازه را می‌دهد تا تلویزیون خود را به راحتی روی دیوار قرار دهند و در عین حال امکان چرخش به سمت بالا، پایین و به اطراف را داشته باشند. در این نصب، تلویزیون بدون توجه به جایی که بیننده نشسته است زاویه‌ای عالی را به نمایش می‌گذارد.
  • پایه استودیو: در صورتی که پایه تلویزیون ترجیح داده شود، پایه استودیو روشی منحصربه‌فرد و زیبا برای نمایش Neo QLED 8K به شیوه‌ای هنرمندانه ارائه می‌دهد.
  • چرخش خودکار: لوازم جانبی جدید قابلیت‌های چرخشی The Sero را به Neo QLED 8K می‌آورد. چرخش خودکار تجربه‌های تلفن همراه را به صفحه بزرگ، هنر پرتره را به تمام صفحه و تجربه‌های MultiView را به طرح‌بندی‌های جدید می‌آورد. می توان از آن به عنوان پایه یا پایه دیواری استفاده کرد تا هر چیزی که روی آن باشد در تمام صفحه پر شود و تجربه مشاهده را بهینه کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟