رفع کمبود بازار با عرضه محصولات جدید
اخبار لوازم خانگی

رفع کمبود بازار با عرضه محصولات جدید ۵ شرکت از خرداد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران از عرضه محصولات جدید توسط پنج شرکت بزرگ ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران از عرضه محصولات جدید توسط پنج شرکت بزرگ تولیدکننده لوازم‌ خانگی از حدود خرداد ماه امسال خبر داد که برطرف‌کننده کمبودهای بازار در این حوزه است.

«اکبر پازوکی» روز گذشته 29 فروردین ماه (دوشنبه) اعلام کرد:‌ بازار لوازم خانگی این روزها راکد است و خرید و فروش‌ ها در حداقل ممکن انجام می‌ شود.

وی بیان‌ داشت: به‌جز اندک مشتریانی که به قصد تهیه جهیزیه عروس مراجعه کرده، یا افرادی که سرقت لوازم‌خانگی از منزل‌ شان انجام شده، همچنین افرادی که لوازم منزل‌شان خراب شده باشد، کسی برای خرید مراجعه نمی‌کند.

پازوکی ادامه‌داد: ورود به ماه مبارک رمضان بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی، به این رکود دامن زده است.

وی خاطرنشان‌کرد: با این حال، کارخانجات مشغول تولید هستند و در سطح عرضه، کالا به میزان کافی وجود دارد.

این مقام صنفی اضافه‌ کرد: تولیدات کارخانجات بدون تغییر قیمتی نسبت به پارسال عرضه می‌شود.

وی گفت: در مقایسه با سال گذشته، امسال پنج شرکت بزرگ محصولات جدیدشان را از خرداد ماه به بازار عرضه می‌ کنند، به‌طوری که به‌ویژه در دو محصول یخچال ساید بای ساید و ماشین ظرفشویی کمبود بازار برطرف می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران تاکید کرد: هرچند مردم در شرایط فعلی قدرت خرید ندارند، اما متوجه شده‌اند که بازار ثبات و آرامش دارد و برخلاف گذشته امنیت خاطر دارند که هر زمان پولی به دست‌شان برسد، می‌توانند کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مطابق آمارهای رسمی وزارت صمت تولید لوازم‌خانگی بزرگ از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن‌ماه با رشد ۷.۶ درصدی در هم‌سنجی با سال ۹۹ به چهار میلیون و ۵۸۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید.

در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ تولید تلویزیون با رشد ۱.۹ درصدی به یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۴۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال و فریزر توسط کارخانجات داخلی تولید شد که حاکی از رشد ۷.۳ درصدی است.

تولید ماشین لباس‌شویی نیز با ثبت رشد ۲۱.۴ درصدی به یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید.

با این حال، تولید کولر آبی در این مدت با کاهش همراه بود، به‌طوری که با ثبت افت ناچیز یک دهم درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ به یک میلیون و ۵۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسید. ایرنا/

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟