وسایل ضروری خانه
آموزش

وسایل ضروری خانه را بیشتر بشناسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از افراد با شروع زندگی نو در خانه جدید خود، به فکر خرید لوازم خانگی ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از افراد با شروع زندگی نو در خانه جدید خود، به فکر خرید لوازم خانگی می افتند. برای خرید جهیزیه خانه تازه عروس ها، وسایل مورد نیاز خانه مجردی و یا تعویض وسایل قدیمی به لوازم جدید باید بودجه زیادی داشت تا بتوان تمام وسایل ریز و درشت را تهیه کرد. بودجه برخی از افراد برای خرید لوازم خانگی محدود نیست و به راحتی تمام وسایل را به صورت یکجا خریداری می کنند. اما سبک زندگی عده ای دیگر به این صورت است که ابتدا به فکر خرید وسایل ضروری خانه هستند و وسایل غیر ضروری را در چند مرحله می خرند.

در این متن به موضوعات زیر می پردازیم

  • لیست لوازم برقی
  • لیست لوازم خانگی عروس
  • لیست لوازم خانگی بزرگ آشپزخانه
  • وسایل خانه جدید
  • لیست وسایل خانه مجردی 
  • لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس
  • لیست وسایل برقی آشپزخانه جدید
  • بهترین مارک لوازم برقی برای جهیزیه
  • لیست لوازم خانگی ایرانی
  • لیست کامل جهیزیه با جزئیات
  • لوازم ضروری خانه
  • لوازم خانگی ضروری

یکی از مهم ترین و هوشمندانه ترین کار ها قبل از خرید، تهیه یک لیست از وسایل ضروری خانه است. این کار به شما کمک می کند تا در وقت و پول خود صرفه جویی کرده و برای وسایلی که احتیاج ندارید هزینه ای نکنید. البته اجناس این لیست می تواند بسته به سبک زندگی شما کم و یا زیاد شود اما تفاوت اساسی پیدا نمی کند. به طور مثال لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه عروس با لوازم مورد نیاز آشپزخانه یک خانه ی مجردی متفاوت است ولی بسیاری از وسایل برای هر دو خانه لازم است.

قیمت لوازم خانگی ضروری

وسایل ضروری خانه

سوالی که ممکن است برای هر کسی قبل از خرید لوازم منزل و آشپزخانه پیش بیاید، این است که آیا بودجه ما برای خرید لوازم خانگی خارجی همانند سامسونگ و یا ال جی کافی است؟ کیفیت لوازم خانگی داخلی نسبت به قیمت آن چگونه است؟ با مراجعه به فروشگاه های آنلاین و یا مراکز خرید معتبر می توانید از قیمت لوازم خانگی ضروری محصولات مطلع شوید و هزینه خرید وسایل ضروری خانه را تخمین بزنید.

بعضی از خانواده ها قبل از ازدواج، تعدادی از وسایل جهیزیه را خریداری می کنند. این کار باعث می شود تا از هزینه خرید وسایل ضروری خانه کم شود زیرا شرایط فعلی بازار لوازم خانگی به گونه است که قیمت ها سیر صعودی دارد و نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. البته بسته به کیفیت و اجناسی که خریداری می کنید قیمت ها تغییر می کند و قطعا کیفیت بیشتر، قیمت بالاتری را به همراه دارد.

قیمت لوازم خانگی همانند یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و … در حال تغییر است به همین دلیل تمام هزینه خرید وسایل ضروری خانه را نمی توان به طور دقیق برآورد کرد. با توجه به این موضوع، لیست لوازم مورد نیاز خود را اصلاح کنید و بار دیگر بر اساس قیمت های روز آن ها را ویرایش کنید.

 

زمان خرید لوازم خانگی ضروری

وسایل ضروری خانه

زمان خرید لوازم خانگی ضروری هر خانه با دیگری متفاوت است زیرا زمان مناسب خرید با توجه به شرایط سنجیده می شود. مثلا طبق سنت دیرینه ایران، خانواده عروس قبل از عروسی و شروع زندگی مشترک باید تمام وسایل ضروری جهیزیه و وسایل مورد نیاز آشپزخانه عروس را تهیه کند و در اختیار عروس و داماد قرار دهد.

بر اساس این سنت، تهیه لیست مواد غذایی برای خانه عروس و تمام وسایل ضروری وظیفه خانواده عروس است. اما امروزه برخی عوامل باعث شده تا زوج های جوان به طور مستقل خرید لوازم خانگی را بر عهده بگیرند و لیست وسایل ضروری جهیزیه را به تنهایی تهیه کنند.

شاغل و مستقل بودن خانم ها سبب شده تا مانند قدیم زمان کافی برای خرید وسایل ضروری خانه نداشته باشند. به همین دلیل در ابتدا فقط وسایلی مانند یخچال فریزر، فرش، تلویزیون، مبل و سرویس خواب را خریداری کرده و بعدا به مرور باقی وسایل را تهیه می کنند.

لوازم ضروری خانه شما

وسایل ضروری خانه

یکی از مهم ترین نکات که قبل از تهیه وسایل ضروری خانه باید آن را لحاظ کنید، در نظر گرفتن شرایط و وضعیت زندگی خودتان است. زیرا سبک زندگی ها باهم تفاوت دارد و قطعا لوازم ضروری زندگی شما با دیگران یکسان نیست. به طور مثال افرادی که شاغل هستند زمان کمتری برای پخت و پز و شستن ظروف دارند به همین دلیل مایکروویو و ماشین ظرفشویی برای این افراد مناسب است. همچنین زوج هایی که مهمانی های زیادی برگزار می کنند نمی توانند از یخچال فریزر های بالا پایین استفاده کنند زیرا این یخچال ها فضای کمی را در اختیارشان قرار می دهد.

وسایل ضروری خانه

قبل از تهیه لیست حتما این موارد را لحاظ کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید: میزان آشپزی در طول روز یا هفته، پخت کیک و شیرینی، تعداد مهمانی هایتان در طول هر ماه، مصرف آبمیوه طبیعی و یا نوشیدنی های گرم، تعداد افراد خانواده، مقدار لباس های کثیف، موقعیت و محل زندگی و نظافت های دوره ای منزل

این موارد به شما کمک می کند تا میزان استفاده و نیاز شما به وسایلی همانند تلویزیون، یخچال، آّبمیوه گیری ، کتری برقی، فر، جاروبرقی و اجاق گاز مشخص شود.

 

لیست وسایل خانه مجردی

وسایل ضروری خانه

زمانی که افراد در صدد تهیه لیست لوازم ضروری زندگی و وسایل مورد نیاز آشپزخانه هستند لزوما قصد خرید جهیزیه ندارند. زیرا بسیاری از افراد مجرد به دنبال شروع زندگی مستقل و خرید وسایل ضروری خانه هستند و می خواهند با کمترین هزینه ممکن لوازم مورد نیاز را خریداری کنند. در نتیجه به دنبال لیست وسایل خانه مجردی هستند.

اگر می خواهید تنها و بدون خانواده زندگی کنید، بسیاری از لوازم از لیست شما حذف و از هزینه های شما کاسته می شود. افرادی که می خواهند مجردی زندگی کنند، می توانند به جای خرید یخچال ساید بای ساید، یخچال های کوچک و یک نفره همانند یخچال های امرسان تهیه کنند. این افراد می توانند با هزینه کمتر وسایل ضروری را مطابق با سلیقه خود خریداری کنند.

 

لوازم ضروری خانه/ لیست کامل جهیزیه عروس

هر بخش خانه نیاز به وسایل خاص خود دارد و وسایل باید در جای مناسب قرار بگیرند تا دکوراسیون منزل طبق اصول باشد. جهت سهولت در خرید وسایل ضروری خانه، ما در این بخش به معرفی و بررسی لوازم ضروری خانه و لیست کامل جهیزیه عروس می پردازیم.

 

وسایل ضروری اتاق خواب

وسایل ضروری خانه

اتاق خواب مکانی برای استراحت و خواب شبانه است که می توان با انتخاب درست یک تخت خواب از خواب شیرین لذت برد. اگر می خواهید یک اتاق خواب با تمام امکانات داشته باشید یک سرویس خواب زیبا تهیه کنید اما اگر تنها قصد خرید وسایل ضروری اتاق خواب را دارید، با ما همراه باشید.

سرویس خواب شامل تخت خواب، کمد، دراور و آینه است. همانطور که می دانید تخت خواب ها در دو دسته تک نفره و دو نفره قرار می گیرند و بسته به شرایط و سقف بودجه خود می توانید یک تخت خواب مناسب انتخاب کنید.

بعد از انتخاب تخت باید به خرید بالش و تشک نیز توجه داشته باشید و می توانید با خرید کاور بالش و تشک جلوه ای زیبا به اتاق ببخشید.

وسایل ضروری خانه

 

لیست لوازم ضروری اتاق خواب

در این بخش لیست لوازم ضروری اتاق خواب را در اختیارتان قرار می دهیم و همانطور که گفتیم می توانید با در نظر گرفتن شرایط خود آن را اصلاح کنید. این لیست مواردی مانند سرویس خواب، لوستر اتاق خواب، آباژور میزی، کاور بالش و تشک، پتو، خوشخواب را در بر می گیرد.

 

لوازم ضروری آشپزخانه 

وسایل ضروری خانه

لیستی از لوازم ضروری آشپزخانه ، لوازم بزرگ آشپزخانه ، لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس و لیست وسایل برقی آشپزخانه جدید برایتان آماده کرده ایم تا به راحتی بتوانید وسایل ضروری خانه خود را بخرید. پخت و پز در آشپزخانه اولویت دارد به همین دلیل خرید لوازم آشپزخانه که به پخت غذا مربوط می شود مانند اجاق گاز و پلوپز نسبت به وسایل دیگر ارجحیت دارد.

راهنمای خرید آب مرکبات گیری

بعد از لوازم آشپزخانه که به پخت و پز مربوط می شود، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی به ترتیب از اهمیت بیشتری برخوردارند. خرید وسایلی همانند دستگاه تصفیه آب، آب چکان ظرفشویی، وسایل تزئینی و … ضرورت چندانی ندارد پس به خرید وسایل اولیه همانند بشقاب، قاشق، چنگال، چاقو، قابلمه و ظرف بپردازید.

لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه

وسایل ضروری خانه

لوازم اصلی: اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، مایکروویو، ماشین ظرفشویی، چای ساز، کتری برقی، پلو پز، همزن برقی، سرخ کن، آرام پز، زود پز، بخارپز، غذا ساز، توستر، آبمیوه گیری

لوازم دیگر: سرویس حبوبات، سرویس قاشق و چنگال، سرویس ظروف، سرویس قابلمه و ماهیتابه، سرویس چاقو، کفگیر و ملاقه، سرویس صبحانه، قهوه خوری، فلاسک، قوری، سینی، نمکدان و فلفل پاش، پارچ یخچال، شیشه آبلیمو، ست استکان و لیوان، کارد میوه خوری، جای نان، دربازکن، بستی خوری، ظرف کیک، پیش دستی، رنده، اسفند دود کن، چای صافکن، تخته سبزی، تخته گوشت، جای سیب زمینی و پیاز، ترازوی آشپزخانه، سیخ، گوشت کوب، توری ماهی و کباب، ظرف روغن مایع، دستمال آشپزخانه، نسکافه خوری، سیر کوب و وسایل تزئینی آشپزخانه

 

لیست مواد غذایی مورد نیاز منزل

آشپزخانه علاوه بر وسایل به مواد غذایی نیز احتیاج دارد. به همین خاطر لیستی از مواد غذایی مورد نیاز منزل تهیه کرده ایم.

وسایل ضروری خانه

اما عده ای از خانواده ها هنگام چیدمان جهیزیه، مواد غذایی و خوراکی را نیز مهیا می کنند. دسته بندی زیر، لیست مواد غذایی برای خانه عروس را دربر می گیرد.

برنج، روغن مایع و جامد، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز، پیاز، سیر، سیب زمینی، چای، نبات، عسل، قند، گوشت خورشتی و چرخکرده، گوشت مرغ، ماهی، انواع سبزی، تخم مرغ، بادمجان کبابی، ماکارانی زعفران، زرشک، رب، سس گوجه، سس سالاد، لیموامانی، پیازداغ، سیرداغ، نسکافه، قهوه، دارچین، هل، کنسرو، عدس، لپه، نخود، لوبیا قرمز و سفید

وسایل ضروری حمام و دستشویی

وسایل ضروری خانه

 وسایل ضروری در حمام و دستشویی یا همان لوازم بهداشتی شامل وسایلی است که در حمام و دستشویی قرار می گیرد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

وسایل ضروری خانه

شامپو سر، نرم کننده، صابون شستشو، شامپو بدن، لیف، مسواک، خمیردندان، نخ دندان، ناخن گیر، موچین، مایع دستشویی، مایع لباسشویی، نرم کننده لباس، حشره کش، سفید کننده، سطل زباله، فرچه، آفتابه، دمپایی، جارو، اسکاچ، پادری و پرده حمام

وسایل ضروری خانه

وسایل ضروری هال و پذیرایی

وسایل ضروری خانه

در این بخش به وسایل ضروری برای هال و پذیرایی می پردازیم که این وسایل در حالت کلی شامل سرویس مبلمان، فرش و سیستم صوتی و تصویری می شود. توجه داشته باشید که پیش از خرید این وسایل، راهنمای خرید لوازم خانگی را مطالعه نمایید تا در انتخاب تلویزیون، فرش و…. دچار اشتباه نشوید.

وسایل ضروری خانه

لیست لوازم هال و پذیرایی: تلویزیون، اسپیکر، ساندبار، میز تلویزیون، ضبط صوت، فرش، بوفه، میز ناهار خوری، ست مبلمان، کوسن مبل، میز عسلی، ساعت دیواری، لوستر، آباژور و وسایل تزئینی

وسایل دیگر

وجود بعضی از لوازم خانه همانند لامپ ضروری است و باید به تعداد شاخه های لوستر و چراغ های خانه خریداری شود. سیم سه راهی از دیگر وسایل است برای نصب تلویزیون حتما مورد استفاده قرار می گیرد.

وجود یک جعبه ابزار که از آچار فرانسه، پیچ گوشتی و پیچ، فاز متر، چکش و میخ نیز می تواند در مواقع خاص کمکتان کند تا از مشکل پیش آمده عبور کنید. همچنین یک جعبه کمک های اولیه در هر خانه می تواند کارآمد باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟