سامسونگ جوایز محصولات زیست محیطی و بازیافت را دریافت کرد
اخبار لوازم خانگی

سامسونگ جوایز محصولات زیست محیطی و بازیافت را دریافت کرد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به منظور قدردانی از پیشگامی و نوآوری مداوم سامسونگ در حفاظت از محیط‌زیست، دو جایزه ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به منظور قدردانی از پیشگامی و نوآوری مداوم سامسونگ در حفاظت از محیط‌زیست، دو جایزه آژانس حفاظت از محیط زیست EPA به سامسونگ اهدا شد.

این آژانس معتبر حفاظت از محیط زیست، سامسونگ را در بخش محصولات دوستدار محیط زیست و بازیافت نوآورانه و مسئولانه، شایسته کسب جایزه دانست. افتخارات و جوایز کسب شده سامسونگ از این مرکز عبارتند از: جایزه Gold Tier، بالاترین جایزه EPA برای بازیافت مسئولانه زباله‌های الکترونیکی (e-waste) و جایزه پایداری ممتاز (Sustained Excellence)، جایزه جدید EPA برای به رسمیت شناختن نوآوری سامسونگ در مدیریت مواد پایدار (SMM) در محصولات‌ (مثل کنترل از راه دور جدید SolarCell برای تلویزیون‌های سامسونگ).

سامسونگ جوایز محصولات زیست محیطی و بازیافت را دریافت کرد

آژانس EPA آمریکا، در بخش چالش مدیریت پایدار مواد الکترونیکی از برندهایی تجلیل می‌کند که به شیوه‌ای مسئولانه و آینده‌نگرانه مواد دوستدار محیط زیست را در محصولات خود بکار برده‌اند.

نوآوری محیط‌زیستی سامسونگ در استفاده از مواد سازگار و اجرای مسئولانه برنامه بازیافت، هر ساله توسط EPA تصدیق می‌شود. برنامه‌‌های بازیافت سامسونگ، بالاترین سطح جایزه مدیریت مواد پایدر (SMM) را از زمان آغاز آن در سال 2014 تاکنون دریافت کرده‌ است.

مارک نیوتن، رئیس بخش پایداری محیط‌زیست سامسونگ آمریکا در مورد جوایز کسب شده می‌گوید: «ما در سامسونگ حفظ محیط‌زیست را به نیروی محرکه نوآوری‌های جسورانه خود تبدیل و عمیقا به این که تلاش‌های‌مان توسط EPA تصدیق شده، افتخار می‌کنیم. مهندسان و طراحان ما به‌عنوان بخشی از سفر ما به سمت اقتصاد چرخشی، به‌طور مداوم در حال یافتن راهکارهای معنادار برای کاهش ضایعات و به حداقل رساندن اثرات محیط‌زیستی هستند. ما می‌خواهیم هنگامی که مصرف‌کنندگان یک محصول سامسونگ را خریداری می‌کنند، اطمینان داشته باشند که نه تنها در حال تجربه فناوری پیشرفته و نوآورانه ما هستند بلکه کار راحتی از بابت تعمیر، نوسازی و بازیافت محصولات خواهند داشت».

مایکل اس ریگان، مدیر EPA در مورد جوایز اهدا شده به سامسونگ می‌گوید : «ساختن آینده‌ای پایدار تلاش همه ما با هم را می‌طلبد و من سازمان‌هایی را که امروز به دلیل پیشگامی در تلاش‌هایشان برای بازیافت وسایل الکترونیکی شناخته شده‌اند، تحسین می‌کنم. به دلیل تلاش‌های این سازمان‌ها، ما می‌توانیم منابع ارزشمندی مانند فلزات گرانبها، مواد معدنی حیاتی، پلاستیک و شیشه را بازیافت کنیم».

جایزه Gold Tier که سامسونگ برای هشتمین سال متوالی برنده آن شده است، از عملکرد عالی سامسونگ در جمع‌آوری زباله‌های الکترونیکی قدردانی می‌کند. سامسونگ به طور متوسط سالانه 45 هزار تن زباله الکترونیکی را در ایالات متحده جمع‌آوری و بازیافت می‌کند، این مقدار گاز گلخانه‌ای (GHG) معادل جذب کربن توسط بیش از دو میلیون درخت به مدت 10 سال است.

از سال 2008، سامسونگ بیش از 453 هزار تن لوازم الکترونیکی را به طور مسئولانه بازیافت کرده است. سامسونگ این مواد را از محل‌های دفن زباله جمع‌آوری و مواد قابل استفاده مجدد را بازیافت کرده است. سامسونگ هدف بزرگی دارد که تا سال 2030، 500 هزار تن پلاستیک بازیافتی را در محصولات خود در سراسر جهان بگنجاند.

در رویداد آژانس حفاظت از محیط زیست EPA همچنین جایزه Sustained Excellence به کنترل از راه دور SolarCell تلویزیون‌  های سامسونگ تعلق گرفت. این کنترل‌ها در اوایل سال 2021 برای کاهش اتلاف باتری و کمتر شدن حجم زباله‌های پلاستیکی معرفی شد. این نوآوری در حال حاضر در تلویزیون‌های 4K و 8K (NeoQ80A, Q70A, Q60A) و MicroLED سامسونگ در دسترس است.  پیش‌بینی می‌شود که این کنترل‌ها از دور ریخت 99 میلیون باتری قلمی و تولید 5 هزار و 840 تن گاز گلخانه‌ای در طول هفت سال جلوگیری کند. علاوه بر کاهش ضایعات باتری، سامسونگ در حال کاهش ضایعات پلاستیکی نیز هست زیرا این کنترل از راه دور حاوی 24 درصد پلی اتیلن ترفتالات (PET) و پلی کربنات (PC) بازیافت شده است.

علاوه بر این در ژانویه 2022، سامسونگ از پیشرفت‌هایی در نسل دوم کنترل از راه دور SolarCell خود رونمایی کرد، که اکنون می‌تواند برق را از فرکانس‌های رادیویی دستگاه‌هایی مانند روترهای Wi-Fi دریافت کند. این کنترل از راه دور همچنین در محصولات دیگر سامسونگ، مانند تلویزیون‌های جدید و لوازم خانگی سامسونگ گنجانده شده و همه این‌ها با هدف حذف بیش از 200 میلیون باتری قلمی از محل‌های دفن زباله انجام شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های بازیافت مسئولانه سامسونگ و تلاش‌های نوآورانه محیط‌زیستی، لطفاً به نشانی www.samsung.com/us/explore/sustainability مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های مدیریت مواد پایدار EPA، لطفا به www.epa.gov/smm مراجعه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟