شهر هوشمند پاناسونیک
اخبار لوازم خانگی

افتتاح شهر هوشمند پاناسونیک با قابلیت های جذاب

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سومین شهر هوشمند پاناسونیک در کشور ژاپن از 29 آوریل افتتاح شده است. هدف از ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سومین شهر هوشمند پاناسونیک در کشور ژاپن از 29 آوریل افتتاح شده است.

شهر هوشمند پاناسونیک

هدف از تاسیس شهر Suita این است که به اولین شهر توسعه یافته در ژاپن تبدیل شود که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می کند. این شهر از امکانات ویژه ای مانند دوربین های مجهز به هوش مصنوعی، برنامه های سلامت دیجیتال و خانه های مجهز به حسگر برای حمایت از سالمندان برخوردار شده است.

شهر هوشمند پاناسونیک

سوئیتا یک شهر 23000 متر مکعبی در حومه شمالی اوزاکا است و به دیگر شهر های هوشمند پاناسونیک (SST)  فوجیساوا، در جنوب یوکوهاما و سوناشیما، بین یوکوهاما و توکیو می‌ پیوندد.

شهر هوشمند پاناسونیک

شهرک‌ های هوشمند پایدار پاناسونیک که همگی در محل تأسیسات تولیدی سابق پاناسونیک واقع شده‌ اند، هدفشان نمایش راه‌ حل‌ های استفاده از انرژی‌ های تجدیدپذیر با حفظ ایمنی عمومی و سلامت در زندگی روزمره است.

پاناسونیک قصد دارد در Suita  شرایط زندگی هر نسلی را فراهم کند تا جمعیت سالخورده و تنها نیز بتوانند در این محل به زندگی عادی خود ادامه دهند. در ژاپن، 30 درصد از جمعیت را 65 سال و یا بیشتر تشکیل می دهند و تعداد خانوارهای تک نفره رو به افزایش است در همین جهت شهر هوشمند پاناسونیک می تواند تاثیر مثبتی بر روی جامعه بگذارد.

شهر هوشمند پاناسونیک

این شهرک شامل 362 واحد مسکونی، با مجتمع های مسکونی برای خانواده ها و شهروندان سالخورده و واحدهای کوچک تر با امکانات مشترک طراحی شده که برای افراد تک نفره است.

شهر هوشمند پاناسونیک

همانطور که گفته شد هدف این است که Suita بتواند «تقریباً 100 درصد» برق خود را ظرف مدت پنج سال از منابع تجدیدپذیر تأمین کند. استفاده گسترده از انرژی خورشیدی در حال انجام بوده و باتری‌ های ذخیره‌ سازی بزرگ در مواقعی که منبع قطع می‌شود نیز در این شرایط برق را تامین می کنند. لازم به ذکر است که ساکنان در حال حاضر شروع به نقل مکان کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟