بررسی تلویزیون QN90A سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

بررسی تلویزیون QN90A سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون QN90A  از سری جدیدNeo QLED  سامسونگ است که در سال 2021 به عنوان یکی از قدرتمندترین ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون QN90A  از سری جدیدNeo QLED  سامسونگ است که در سال 2021 به عنوان یکی از قدرتمندترین تلویزیون‌های 4K سامسونگ معرفی شد. QN90A سامسونگ بهترین گزینه برای هر نوع استفاده‌ای است زیرا می‌تواند با کنتراست بالا و نرخ نوسازی متغیر خود بهترین تجربه ممکن را در تماشای فیلم و انجام بازی‌های ویدئویی در اختیار شما بگذارد. QN90A به دلیل قابلیت‌های مناسب گیمینگ در سال ۲۰۲۱ توسط انجمن AVS به عنوان بهترین تلویزیون گیمینگ 4K انتخاب شده است. در ساخت این تلویزیون از تکنولوژی‌های نوآورانه‌ای مثل ماتریس کوانتومی، Quantum HDR ، پردازنده Neo Quantum و … استفاده شده که شما را در کیفیت تصویر غوطه‌ور و تماشای محتوا را لذت‌بخش می‌کند. در ادامه به بررسی برخی از این قابلیت‌ها می‌پردازیم.

رنگ‌های واقعی

بررسی تلویزیون QN90A سامسونگ

تلویزیون QN90A مانند سایر مدل‌های سری جدیدNeo QLED  سامسونگ از فناوری ماتریس کوانتومی بهره می‌برد که به کمک Quantum Mini LED طیف رنگی گسترده‌تری را به نمایش می‌گذارد تا از کیفیت و جزئیات فوق العاده تصویر لذت ببرید. Quantum Mini LED منبع نور جدید تلویزیو‌ن‌های تازه سامسونگ است که با ابعادی بسیار کمتر از LEDهای معمول، کنتراست نقاط تاریک و روشن صفحه را بالا برده و تصاویر واضح و چشم‌نوازی را ارائه می‌دهد. قابلیت Quantum HDR 32x با رنگ‌های دقیق و سایه‌های عمیق تصاویر را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند و HDR10+ رنگ و کنتراست صحنه به صحنه محتوا را تغییر داده و با تطبیق آن با صفحه نمایش شما دریافت ریزترین جزئیات را ممکن می کند. همه این‌ها در کنار تکنولوژی کوانتوم‌دات بهترین عملکرد خود را دارند. تکنولوژی کوانتوم‌دات رنگ‌ها را با توجه به شدت تابش نور مشخص می‌کند که ۱۰۰ درصد منطبق بر واقعیت است.

پردازنده هوشمند Neo Quantum

پردازنده کوانتومی قدرتمند سامسونگ از یادگیری عمیق بهره می‌برد و می‌تواند تجربه‌ی بهینه‌ای از تصویر و صدا را در اختیار شما بگذارد که با نیازهای شما سازگار باشد. هوش مصنوعی 4K این پردازنده محتوا، منبع و سیگنال را صحنه به صحنه بررسی می‌کند و بهترین خروجی ممکن را در لحظه در اختیار شما می‌گذارد.

تصویر تلویزیون QN90A هیچ‌گونه پرش، وقفه و تاری ندارد و نرخ نوسازی آن تا ۱۲۰ هرتز ارتقا پیدا کرده است. اگر علاقه‌مندید عملکرد تلویزیون خود را در بازی‌های ویدئویی امتحان کنید، می‌توانید به تکنولوژی FreeSync Premium Pro اعتماد کنید که دامنه پویایی تصاویر را بالا می‌برد و تاخیر را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ پس مطمئن باشید که شانس برنده‌شدن بیشتری در مقابل رقبای خود خواهید داشت.

تصویر و صدای با جزئیات از همه ‌جای خانه

به کمک قابلیت Ultra Viewing Angle در تلویزیون QN90A تصویر دقیق و منسجمی را از هر صندلی خانه می‌بینید. پنل این تلویزیون ضد بازتاب است و اجازه نمی‌دهد انعکاس نور از لامپ یا آفتاب نیمروزی حواستان را پرت کند و کیفیت تماشای فیلم‌ها را پایین بیاورد. پس دیگر نیاز نیست صندلی محبوب خود را مستقیما روبروی تلویزیون قرار دهید.

صدای OTS+ با بلندگوهای داخلی تلویزیون، صدایی سه بعدی و غنی تولید می‌کند که شما را در بر می‌گیرد. مهم نیست در یک سالن بزرگ باشید یا اتاقی کوچک، SpaceFit حجم صدای تلویزیون را متناسب با فضای شما بهینه می‌کند. با این حال، افزایش و کاهش لحظه‌ای صدا می‌تواند بینندگان را آزرده کند ولی تقویت‌کننده صدای فعال (AVA) با کمک هوش مصنوعی سامسونگ این امکان را می‌دهد که بینندگان مکالمات را با وضوح شنیده و درک کنند.

اکوسیستم سامسونگ

حالا که تلویزیون هوشمندQN90A  را به خانه خود اضافه کرده‌اید احتمالا دلتان بخواهد از باقی قابلیت‌هایی که سامسونگ با دیگر دستگاه‌ها و گجت‌هایش به خانه هوشمند شما می‌دهد نیز استفاده کنید. اگر نمی‌توانید چشم از نمایشگر گوشی‌ هوشمندتان بردارید ولی نیاز دارید که بازی فوتبال مورد علاقه‌تان را هم دنبال کنید، با Multi View تلفن‌تان را به تلویزیون وصل کرده و محتوای هر دو را روی یک صفحه ببینید. و اگر صفحه گوشی‌تان برای تماشا یا شنیدن محتوای موردنظرتان کوچک است با یک ضربه کوچک (Tap View) آن را به تلویزیون‌تان منتقل کرده و از تماشای ادامه آن لذت ببرید. زمانی که با تلفن خود ضربه‌ آهسته‌ای به تلویزیون می‌زنید، تلویزیون این ضربه را حس کرده و انتقال محتوا را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

از طریق برنامه Samsung Health آمار سلامتی و ورزش روزانه خود را روی نمایشگر بزرگ تلویزیون بررسی کنید، از محتوای ورزشی تولید شده توسط شرکای حوزه تناسب اندام سامسونگ استفاده کنید و زندگی سالم‌تری را در خانه‌ای سالم و دوست‌دار محیط‌زیست برای خود رقم بزنید.

تمام این قابلیت‌ها به همراه طراحی ظریف و شیک QN90A آن را به یک انتخاب جذاب برای زیباتر  و بهتر شدن خانه مدرن شما تبدیل می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟