راهنمای خرید قاشق و چنگال
اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید قاشق و چنگال و نکات مهم در خرید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قاشق و چنگال جزو پر کاربردترین لوازم آشپزخانه محسوب می شود. شما می توانید ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قاشق و چنگال جزو پر کاربردترین لوازم آشپزخانه محسوب می شود. شما می توانید با یکبار خرید، سال ها از آنها استفاده کنید به همین دلیل باید در خرید آن کمی بیشتر دقت کرد. ما برای اینکه در هنگام خرید انتخاب بهتری داشته باشیم، متنی بنا بر راهنمای خرید قاشق و چنگال آماده کرده ایم اما قبل از آنکه با نکات مهم در راهنمای خرید قاشق و چنگال آشنا شوید، نگاهی به تاریخچه این وسیله می اندازیم.

در این مطلب با موضوعات زیر آشنا خواهید شد

  • سرویس قاشق و چنگال چه مارکی خوبه
  • کاربرد اجزای سرویس قاشق چنگال
  • بهترین سرویس قاشق و چنگال ایرانی
  • بهترین مارک سرویس قاشق چنگال خارجی
  • بهترین مارک سرویس قاشق چنگال
  • شناخت انواع قاشق ها
  • قاشق چنگال مات بهتره یا براق
  • سرویس قاشق چنگال 30 نفره شامل چیست
  • سرویس قاشق چنگال 24 نفره شامل چیست

همچنین درباره قیت برخی از سرویس های قاشق و چنگال خواهیم گفت که شامل موارد زیر می شود

  • قیمت سرویس قاشق و چنگال آلمانی
  • قیمت سرویس قاشق چنگال ژاپنی
  • قینت سرویس قاشق چنگال
  • قیمت سرویس قاشق چنگال یونیک
  • قیمت سرویس قاشق چنگال رومیزی یونیک
  • قیمت سرویس 24 نفره قاشق چنگال یونیک

تاریخچه قاشق و چنگال

قبل از اینکه به راهنمای خرید قاشق و چنگال بپردازیم، خالی از لطف نیست اگر با تاریخچه قاشق و چنگال آشنا شوید. تصور کنید با زندگی های تجملاتی و ظاهر بینانه ی امروز، نتوانیم از قاشق و چنگال استفاده کنیم. در این صورت هیچکدام از ما بر خلاف گذشتگان تمایل به خوردن غذا نخواهیم داشت.

راهنمای خرید قاشق و چنگال

انسان های اولیه به دلیل شکار های زیادی که انجام می دادند در ساخت کارد و چاقو سنگی مهارت زیادی را کسب کرده بودند اما تاریخچه قاشق و چنگال به بعد از سال های 1700 میلادی بر می گردد. پس از قرن ها اتفاقات عجیب و غریب و داستان های خرافی که درباره قاشق و چنگال وجود داشت سر انجام اشراف زادگان و خانواده های ثروتمند اروپایی از قاشق و چنگال برای صرف غذا استفاده کردند. با وجود تمام این داستان ها، گفته می شود الیزابت اول انگلستان و لویی چهارم فرانسه با دست غذا می خوردند اما در بین پادشاه ها اولین کسی که از چنگال استفاده کرد، هانری هشتم پادشاه انگلستان بود.

ورود قاشق و چنگال به ایران مربوط به دو قرن پیش می شود. طبق برخی از نگارشات تاریخی، ناصرالدین شاه در یکی از سفر های خود به فرنگ قاشق و چنگال را به عنوان سوغات به ایران آورد و در ادامه سپهسالار صدراعظم ناصرالدین شاه آداب غذا خوردن با قاشق و چنگال را آموزش داد. به دنبال این داستان کم کم اکثر اقشار جامعه از این دو وسیله استفاده کردند و این روند تا امروز ادامه پیدا کرده است.

بهترین سرویس قاشق چنگال 

قاشق و چنگال متنوعی در بازار یافت می شود به همین دلیل هر شخصی با هر سلیقه ای می تواند مدل مورد نظر خود را انتخاب کند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد بپرسند که سرویس قاشق و چنگال چی بخرم؟ و یا بهترین سرویس قاشق چنگال ایرانی و خارجی موجود در بازار چیست؟ قبل از پاسخ به این سوال باید ابتدا با معیار های اصلی و مهم در راهنمای خرید آشنا شوید سپس می توانید درباره خرید خود تصمیم بگیرید.

نکات مهم در خرید قاشق و چنگال

اکثر ایرانی ها برای سرو وعده غذایی روزانه خود از قاشق و چنگال معمولی و ساده یا به اصطلاح قاشق چنگال دم دستی استفاده می کنند. اما در حالی که قصد برگزاری مهمانی های شیک و بزرگ دارند ترجیح می دهند از قاشق و چنگال های یک دست و ست استفاده کنند. اما شما می توانید به جای خرید چند دست جداگانه قاشق و چنگال، یک سرویس کامل و بزرگ تهیه کنید. با ما همراه باشید تا با نکات مهم در خرید قاشق و چنگال آشنا شوید و بعد از خواندن این مطلب بتوانید به راحتی یک سرویس قاشق و چنگال کامل و مناسب خریداری کنید.

چندین معیار وجود دارد که باید در هنگام خرید سرویس قاشق چنگال در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین محصول را برای خود تهیه کنید. با در نظر گرفتن این نکات تشخیص قاشق چنگال خوب کار سختی نخواهد بود البته در ادامه به شما خواهیم گفت سرویس قاشق چنگال چه مارکی خوبه .

جنس قاشق و چنگال

راهنمای خرید قاشق و چنگال

در گذشته بیشتر وسایل فلزی همانند قاشق و چنگال از نقره یا طلا ساخته می شد اما امروزه به دلیل اینکه قیمت طلا و نقره نسبت به گذشته گران تر شده و استفاده از قاشق و چنگال رواج پیدا کرده است از فلزات گران بها برای ساخت سرویس قاشق و چنگال استفاده نمی کنند. جنس قاشق و چنگال های امروزی معمولا از فولاد ضد زنگ یا همان استیل، تیتانیوم و ترکیب آنها با نیکل و کروم بوده اما در بعضی از سرویس ها از چوب و متریال هایی شبیه به این استفاده شده همچنین قاشق چنگال سرامیکی در بازار نیز یافت می شود. این قاشق و چنگال ها رنگ های متنوعی دارند که می توان آنها را با هر سرویس و ظروفی ست کرد، به طور مثال قاشق و چنگال های استیل در دورنگ نقره ای و طلایی به فروش می رسند تا خریدارین بتوانند به راحتی کنار ظروف غذا خوری خود قرار دهند.

سوالی که برای برخی از کاربران پیش می آید این است که قاشق چنگال طلایی خوبه یا نه، قاشق چنگال های طلایی اگر چه از فلز های گران بها اما باید با قیمتی بالا آن ها را خریداری کنید. همچنین این نوع سرویس را نمی توان برای هر نوع ضیافتی استفاده نمود و فقط باید برای مهمانی های خاص استفاده کرد.

بودجه سرویس قاشق و چنگال

راهنمای خرید قاشق و چنگال

یکی از مهم ترین نکات در راهنمای خرید قاشق و چنگال و همه لوازم خانگی، میزان بودجه شماست. هنگامی که شما بودجه خود را برای خرید سرویس قاشق و چنگال تعیین می کنید، دامنه جستجوی شما محدود تر خواهد شد و راحت تر می توانید سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید. از آنجایی که قیمت سرویس‌ های قاشق و چنگال بسته به نوع برند، کیفیت، تعداد قطعات و جنس آن متغیر است، در نظر گرفتن بودجه می تواند در خرید کمکتان کند.

قاشق چنگال ضد خش

راهنمای خرید قاشق و چنگال

امروزه تمام ظروف و قاشق و چنگال ها باید به گونه ای ساخته شوند تا بتوان آنها را داخل ماشین ظرفشویی شستشو داد. در غیر این صورت سطح آنها خش می افتد و ظاهر زیبای ظروف و قاشق و چنگال از بین می رود. به همین خاطر اگر از ماشین ظرفشویی برای شستشو ظروف استفاده می کنید حتما سرویس ضدخش خریداری کنید . هر چقدر جنس قاشق و چنگال مقاوم و محکم تر باشد، دیرتر آسیب میبیند. سرویس های قدیمی که از چوب و یا استیل های سبک ساخته شده اند، مقاومت کافی را ندارند و ممکن است اگر آنها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید خش بردارند.

قاشق چنگال مات بهتره یا براق

قاشق چنگال مات بهتره یا براق مسئله این است، انتخاب هر یک از این دو مورد وابسته به سلیقه شما بوده اما اگر کیفیت قاشق و چنگال براق شما پایین باشد ممکن است بعد از مدتی براقی و زیبایی خود را از دست بدهد و کدر شود.

تغییر رنگ قاشق و چنگال یکی از مهم ترین معیار هایی است که در راهنمای خرید قاشق و چنگال به آن اشاره می کنیم. زیرا اگر سرویس شما تغیییر رنگ دهد و سیاه تر شود، دیگر نمی توان از آنها برای پذیرایی مهمان ها استفاده کرد. پس بهتر است قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید و سعی کنید سرویسی بخرید که گارانتی و یا ضمانت داشته باشد.

سرویس قاشق و چنگال چه مارکی خوبه / بهترین مارک سرویس قاشق چنگال

راهنمای خرید قاشق و چنگال

یکی از سوالات مطرح این است که سرویس قاشق و چنگال چه مارکی خوبه و بهترین مارک سرویس قاشق چنگال چیست. در بازار سرویس قاشق و چنگال های ایتالیایی ، انگلیسی و آلمانی کیفیت بسیار بالایی دارند اما اخیرا به دلیل تحریم ها و نوسان قیمت ارز، نسبت به گذشته بسیار گران تر شده اند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مردم تمایل به خرید از برند های ایرانی داشته باشند.

امروزه برند های گوناگونی در بازار لوازم خانگی ایران مخصوصا قسمت فروش سرویس قاشق و چنگال وجود دارد. برند هایی همانند ام جی اس، یونیک، فونیکس و ایکیا جزو برند های خارجی بوده و گران قیمت تر نیز هستند در مقابل آنها برندهای ایرانی همانند صنایع استیل ایران، سی اند اس، درسا، دالتون، چینی زرین و ناب استیل در بازار فعالیت دارند.

بهترین سرویس قاشق و چنگال ایرانی

برند های مختلفی در ایران در زمینه تولید سرویس های قاشق و چنگال فعالیت می کنند اما بر اساس نظر خریداران تنها چهار برند بیشترین میزان رضایت را داشته است. کاربرانی که سرویس های قاشق و چنگال را استفاده نمودند بر این باورند که اگر به دنبال قاشق چنگال ارزان هستید بهتر است به جای برند های خارجی از تولیدکنندگان ایرانی خریداری کنید. اگر چه محصولات ایرانی نسبت به سرویس قاشق چنگال ایتالیایی و آلمانی قیمت پایین تری دارد اما از کیفیت معقولی برخودار است.

در پاسخ به این سوال که سرویس قاشق چنگال ایرانی چه مارکی خوبه می توان برند های ناب استیل، سی اند اس، چینی زرین و صنایع استیل ایران را معرفی نمود. در ادامه درباره قیمت سرویس های قاشق و چنگال ایرانی صحبت خواهیم کرد.

 بهترین مارک سرویس قاشق چنگال خارجی

همانطور که گفته شد برند هایی از کشور های مختلف در بازار ایران محصولات خود را عرضه می کردند البته به دلیل تحریم ها فعالیت برخی از این برند ها به دلیل شریط تحریم محدود شده است. سرویس قاشق چنگال آلمانی، انگلیسی، چینی، ژاپنی، ایتالیایی و …. در بازار ایران یافت می شود در ادامه بهترین مارک سرویس قاشق چنگال خارجی را معرفی خواهیم کرد.

 

بهترین مارک قاشق و چنگال آلمانی / قیمت سرویس قاشق و چنگال آلمانی

برند های آلمانی زیادی همانند ام جی اس، پالرمو، مونیخ، سولایتر و دبلیو ام اف در ایران فعالیت می کنند و محصولات خود را به فروش می رسانند. به راحتی می توان گفت که این محصولات همگی با کیفیت هستند اما قیمت سرویس قاشق و چنگال آلمانی بسایر بالا بوده و  تنها عده ای خاصی از مردم به سراغ خرید این سرویس ها می روند. این افراد به دنبال بهترین مارک قاشق و چنگال آلمانی میگردند و یا می خواهند بدانند قاشق چنگال مونیخ خوبه . این قسمت مخصوص این دسته از افراد بوده تا بتوانند خرید بهتری داشته باشند. طبق بررسی های ما در بازار، مارک ام جی اس و مونیخ جزو بهترین مارک قاشق و چنگال آلمانی محسوب می شود.

سرویس قاشق چنگال ایتالیایی

بسیاری از افراد به دنبال سرویس قاشق چنگال ایتالیایی هستند و سرویس قاشق و چنگال دسینی را انتخاب می کنند. بر اساس اخبار و گزارشات موجود، ظاهرا لوازم خانگی دسینی موجود در ایران یک برند ایتالیایی بوده که توسط یک شرکت ایرانی خریداری شده است. برخی دیگر بر این باورند که دسینی یک برند ایرانی است که برای خود یک نام ایتالیایی برگزیده در نتیجه نمی توان به قطعیت این برند را یک برند ایتالیایی معرفی کرد.

سرویس قاشق و چنگال 30 نفره شامل چیست؟

راهنمای خرید قاشق و چنگال

خیلی ها می پرسند که سرویس قاشق و چنگال 30 نفره شامل چیست و یا سرویس قاشق و چنگال 24 نفره شامل چیست. در ادامه به صورت کامل به این سوالات پاسخ خواهیم داد. یک ست 30 نفره قاشق و چنگال شامل 30 عدد قاشق غذا خوری، 30 عدد چنگال غذا خوری، 30 عدد کارد غذا خوری، 30 عدد قاشق مرباخوری، 30 عدد کارد میوه خوری، 30 عدد چنگال میوه خوری، 30 عدد قاشق چای خوری، 30 عدد قاشق شربت خوری، 30 عدد قاشق بستنی خوری، 30 عدد قاشق سوپ خوری، قاشق سرو خورشت، کارد ماهی، چنگال ماهی، کارد استیک، کارد سرو کیک، 3 کفگیر برنج، 4 ملاقه سوپ، ملاقه سس، قاشق و چنگال سالاد، گیره قند و شیرینی، قاشق عسل و قاشق شکر است. البته سرویس هایی با ظرفیت کمتر همه این موارد را شامل نمی شود و تنها موارد ضروری را در بر می گیرد.

جعبه قاشق و چنگال

راهنمای خرید قاشق و چنگال

جعبه قاشق و چنگال در دو مدل طراحی شده است. یکی از آنها مدل چمدانی یا سامسونتی بوده که معمولا روکش چرم، جیر و یا نظیر آن دارند. نوع دیگر مدل کنسولی یا میزی بوده، این مدل شبیه به میز کوچکی است که پایه کوتاه دارد.

مدل چمدانی و کنسولی تفاوت زیادی باهم ندارد اما برخی از خانم ها معتقدند که مدل کنسولی شیک تر از سرویس قاشق و چنگال چمدانی است. این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد البته باید فضای خانه خود را نیز در نظر داشته باشید. در ادامه به تفاوت این دو مدل می پردازیم تا کاملا با آنها اشنا شوید. یکی از تفاوت بارز آنها این است که استفاده از مدل کنسولی راحت تر بوده زیرا در یکجا ثابت قرار می گیرد و نیاز به جا به جایی آن نیست. اما این مدل فضای زیادی را اشغال می کند و ممکن است برای هر خانه ای مناسب نباشد.

سوال دیگر که مطرح است این بوده که جای کنسول قاشق چنگال کجاست ؟ معمولا جعبه های قاشق و چنگال داخل ویترین، بر روی سرویس غذا خوری و یا میز غذا خوری قرار می گیرد که البته تمامی این موارد به نوع سلیقه شما بستگی دارد.

نحوه استفاده از انواع قاشق و چنگال

راهنمای خرید قاشق و چنگال

در سرویس قاشق و چنگال همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از قاشق و چنگال ها با شکل و کاربرد های متفاوتی وجود دارد. هر کدام از آنها کارایی متنوعی دارد و در موارد خاص استفاده می شود. به عبارت دیگر طراحی هر کدام از آنها به گونه بوده که برای وعده های غذایی مختلف مانند خوردن شام، صبحانه، عصرانه و یا میوه مناسب است. به همین دلیل نحوه استفاده از انواع قاشق و چنگال با یکدیگر تفاوت دارد. در ادامه شناخت انواع قاشق ها و کاربرد اجزای سرویس قاشق چنگال را شرح خواهیم داد.

کاربرد اجزای سرویس قاشق چنگال / شناخت انواع قاشق ها

یکی از موضوعات مهم در زندگی روزمره مخصوصا اگر اهل برگزاری و شرکت در مهمانی های مختلف هستید، این است که با انواع چاقو و قاشق ها آشنا باشید. به همین دلیل به شما کاربرد اجزای سرویس قاشق چنگال را معرفی خواهیم کرد همچنین به شما خواهیم گفت قاشق کج در سرویس قاشق چنگال چه کاربردی دارد.

در جدول و عکس زیر انواع قاشق و کارد را به همراه تصویر معرفی کرده ایم اگر سوالی درباره این بخش دارید حتما در قسمت نظرات مطرح کنید.

راهنمای خرید قاشق و چنگال

راهنمای خرید قاشق و چنگال

قیمت سرویس قاشق چنگال

موضوع قیمت سرویس قاشق چنگال همیشه برای افراد مهم بوده و هست به همین دلیل در این بخش قیمت برخی از پرفروش ترین سرویس های قاشق و چنگال را خواهیم گفت.

در این جدول زیر می توانید قیمت مواردی که ذکر شده است را مشاهده خواهید کرد.

  • قیمت سرویس قاشق چنگال آلمانی
  • قیمت سرویس قاشق چنگال یونیک
  • قیمت سرویس قاشق چنگال رومیزی یونیک
  • سرویس قاشق چنگال یونیک با استند
  • قیمت سرویس 24 نفره قاشق چنگال یونیک
قیمتظرفیتنام سرویس قاشق و چنگال
565 هزار تومان6 نفرهسرویس قاشق و چنگال ناب استیل مدل Palermo مات
1 میلیون و 200 هزار تومان6 نفرهسرویس قاشق و چنگال ام جی اس مدل

DONA(GE)001

220 هزار تومان4 نفرهسرویس قاشق و چنگال ایکیا مدل Mopsig
450 هزار تومان6 نفرهسرویس قاشق و چنگال زولینگن مدل نورتون
2 میلیون و 569 هزار تومان12 نفرهسرویس قاشق چنگال درسا مدل دانیو
539 هزار تومان6 نفرهسرویس قاشق و چنگال ناب استیل مدل Venice
740 هزار تومان6 نفرهسرویس قاشق چنگال و کارد ایکیا مدل Fornuft
2 میلیون و 280 هزار تومان24 نفرهسرویس قاشق و چنگال مارک یونیک مدل ماینس
256 هزار تومان6 نفرهقاشق و چنگال صنایع استیل ایران مدل مونزا براق
1 میلیون و 671 هزار تومان6 نفرهسرویس  صنایع استیل ایران مدل آنتیک میلان
2 میلیون و 280 هزار تومان24 نفرهسرویس قاشق و چنگال مارک یونیک مدل دونا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • قاشق چنگال | 24 دی 1401 در 10:20 ق.ظ

    سلام .. به نظر من برند ام جی اس بهترین مارک آلمانی موجود است البته یکم گرونه ولی واقعا کیفیت خوبی داره … ممنون از سایت خوب تون.