فریب خریداران لوازم خانگی برای تعویض قطعات
اخبار لوازم خانگی

فریب خریداران لوازم خانگی برای تعویض قطعات/ شماره مشتریان چگونه به دست شرکت‌های کلاهبردار می رسد؟ – ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کلاهبرداری در صنعت لوازم خانگی هم در نوع خود نو بر است. در این گزارش به ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کلاهبرداری در صنعت لوازم خانگی هم در نوع خود نو بر است. در این گزارش به موضوع فریب خریداران لوازم خانگی برای تعویض قطعات خواهیم پرداخت تا مشتریان برندهای لوازم خانگی ایرانی فریب شرکت های کلاهبردار و سودجو را نخورند.

 

 

طی روزهای گذشته برخی از مخاطبین ال کا ایران به واسطه تماس با تحریریه ال کا ایران پرده از فریب کاری برخی از شرکت های خدماتی لوازم خانگی برداشتند و خواستار اطلاع رسانی در این خصوص شده اند که ما نیز بنا به وظیفه ذاتی خود، پس از بررسی تمامی ابعاد این ماجرا؛ به طرح موضوع در این خصوص پرداختیم.

اگر شما نیز تجربه ای در این خصوص داشته اید، لطفا در بخش نظرات تجربیات خودرا با سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

 

دروغی به نام موعد تعویض قطعات محصول رسیده است

فریب خریداران لوازم خانگی برای تعویض قطعات

مدتی است روشی فریبکارانه برای کسب درآمد در حوزه لوازم خانگی باب شده و آنطور که بررسی های خبرنگار ال کا ایران نشان می دهد، این شکل از کلاهبرداری و سودجویی در حال فراگیر شدن است. البته تحقیقات ما نشان می دهد که این سبک از کلاهبرداری از حدود 5 سال پیش آغاز شده و حتی در موردی منجر به شکایت از یک شرکت و تعطیل شدن آن شده است.

فریب خریداران لوازم خانگی برای تعویض قطعات

در این روش که به نام فریب خریداران لوازم خانگی برای تعویض قطعات در حال گسترش قارچگونه است، با شماره خریدار تماس گرفته شده و از او پرسیده می شود که به عنوان مثال، فلان برند یخچال را چند ماه پیش خریداری کرده اید؟ تماس گیرنده پس از دریافت پاسخ بله، به او می گوید که ما از خدمات پس از فروش همان برند تماس گرفته ایم و موعد تعویض فلان قطعه از یخچال فریزر شماست.

مشکل بازگشت ارز صادرکنندگان

در همین رابطه یکی از مخاطبین ال کا ایران به خبرنگار ما گفت : حدود دو ماه پیش یک عدد یخچال فریزر ایرانی از یک برند معروف خریداری کردم. چند روز پیش با من تماس گرفته و گفتند که ما از خدمات پس از فروش همان برند تماس گرفته ایم، شما یخچال فریزر خریداری کرده اید و موعد تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال ساید شما فرا رسیده است.

وی ادامه داد : من هم به تماس گیرنده گفتم بیایید برای تعویض و آنها نیز آمدند. پس از تعویض فیلتر تصفیه، مبلغ 700 هزار تومان نیز از بنده دریافت کرده و از منزل ما خارج شدند. فردای آن روز متوجه شدم که یخچال در حال آب دادن است. با شماره خدمات پس از فروش شرکت تماس گرفته و مشکل را مطرح کردم.

فریب خریداران لوازم خانگی برای تعویض قطعات

خریدار فریب خورده ادامه داد : بخش خدمات شرکت به من گفت که ما برای تعویض نه با شما تماس گرفته و نه به خانه شما آمدیم که همانجا متوجه شدم که سرم کلاه رفته است. در نهایت اینکه خدمات مرکزی برند مذکور به خانه ما آمده و متوجه شد که فیلتر تصفیه به بدترین شکل ممکن تعویض و باعث آسیب رساندن به یخچال ساید نویی که خریده بودم، شده است. خدمات مرکزی نیز به من اعلام کرد که یخچال ساید شما خارج از مقررات گارانتی ما دست کاری شده و در نتیجه محصول شما از گارانتی خارج شده است.

خدمات پس از فروش هیچ برندی به صورت خودجوش با مشتریان تماس نخواهد گرفت

فریب خریداران لوازم خانگی برای تعویض قطعات

خریداران لوازم خانگی ایرانی باید بدانند که هیچ برندی برای تعویض قطعات محصول فروخته شده با خریدار تماس نمی گیرد. مشتریان باید آگاه باشند که هر موقع نیاز به موردی بود، به کارت گارانتی محصول خود که باید در کارتن محصول وجود داشته باشد، نگاه کرده و با شماره تماس های موجود در آن تماس بگیرند.

اطلاعات کامل شرکت های ایرانی و شماره خدمات مرکزی را در لینک زیر بخوانید:

لیست شماره تماس های خدمات پس از فروش برندها لوازم خانگی ایرانی

هرگونه تماس برای تعویض، بازدید و … از یک شماره ناشناس باید مورد بررسی قرار گرفته شده و با شرکت مادر در میان گذشته شود. خریداران لوازم خانگی ایرانی باید بدانند که تماس از بخش خدمات پس از فروش شرکت های معتبر لوازم خانگی ایرانی یا به دلیل ثبت اطلاعات شما برای فعال سازی گارانتی و اعزام نیرو برای نصب و راه اندازی محصول است و البته بعد از آن، تماس بعدی برای نظرسنجی در خصوص محصول و برخورد نصاب خواهد بود.

شماره تماس مشتریان چگونه به دست شرکت های کلاهبردار رسیده است؟

جدا از اینکه خریدار به عنوان یک مصرف کننده محصول ایرانی در عصر ارتباطات باید آگاه باشد و فریب افراد سودجو را نخورد، این موضوع ابعاد دیگری نیز دارد.

اولین پرسش از شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی است که چگونه شماره تماس و اطلاعات کامل مشتریانشان سر از شرکت های کلاهبردار و سودجو به اصطلاح خدماتی در می آورد؟!! مگر نه اینکه فرایند فروش محصول و ثبت اطلاعات مشتری یک فرایند مشخص است و چگونه در این فرایند مشخص، اطلاعات خریداران در اختیار همه قرار می گیرد.

اینکه بگوییم واحد صنفی (مغازه دارها) نیز اطلاعات مشتریان را دریافت می کنند و آنها می توانند شماره تماس ها را فروخته باشند، به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که حجم پایگاه داده ای که در اختیار شرکت های کلاهبردار اینچنینی قرار گرفته، خارج از توان واحد های صنفی بوده و بعید است هیچ مغازه داری این میزان از فروش و اطلاعات مشتریان را داشته باشد.

بازار لوازم خانگی

محصول یک برند معتبر ایرانی از هر جایی که خریداری شود، در نهایت برای راه اندازی، نصب و فعال سازی گارانتی، نیاز به تماس از مرکز خدمات مرکزی همان برند با مشتری داشته و در نهایت تمامی اطلاعات مشتری در پایگاه داده مشتریان همان برند ثبت می شود. باشگاه مشتریان و امثال این فعالیت ها نیز از منشاء همین پایگاه داده است.

حال این پرسش جدی مطرح است که چگونه این اطلاعات از شرکت های بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی به بیرون درز کرده و مورد سوء استفاده برخی از افراد سودجو و البته تحمیل ضرر و زیان به خریدار می شود.

به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که نظارت بیشتری توسط خود شرکت ها در این بخش صورت گرفته چرا که برخی منابع به خبرنگار ال کا ایران اطلاع داده اند که متاسفانه افرادی که دسترسی به این پایگاه داده ارزشمند در شرکت های تولیدکننده بزرگ لوازم خانگی ایرانی داشته، این پایگاه داده را از شرکت خارج و با اعداد و ارقام کم و زیاد در بیرون از شرکت به فروش می رسانند.

نظر شما چیست؟