۷۰ درصد مواد اولیه لوازم خانگی بزرگ در اختیار دولت است/ گرانی ۱۸ درصدی مواد اولیه
اخبار لوازم خانگی

۷۰ درصد مواد اولیه لوازم خانگی بزرگ در اختیار دولت است/ گرانی ۱۸ درصدی مواد اولیه – ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در خصوص افزایش هزینه های تولید ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در خصوص افزایش هزینه های تولید گفت: ۷۰ درصد مواد اولیه تولید لوازم خانگی بزرگ در اختیار دولت است که کنترلی بر آن وجود ندارد. افزایش قیمت ۱۸ درصدی مواد اولیه تولید لوازم خانگی بزرگ طی ۴ ماهه گذشته گواه این ادعا است. با این حال از تولیدکننده خواسته می شود که افزایش قیمت نداشته باشد.

اکبر پازوکی در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» در خصوص افزایش قیمت و عدم حمایت از تولید ادامه داد : تولید از مواد اولیه نشات می گیرد و حمایت دولت می تواند منجر به کاهش قیمت تمام شده لوازم خانگی شود که در این صورت نه به ضرر مصرف کننده است و نه به ضرر تولید کننده.

 

اکبر پازوکی گفت:  ۷۰ درصد مواد اولیه لوازم خانگی بزرگ در اختیار دولت است و این سوال پیش می آید که چرا دولت قیمت این هفتاد درصد را کنترل نمی کند و یا چرا بازار لوازم خانگی طی 4 ماه گذشته رشد حدود 18 درصدی را تجربه کرده در صورتی این تغییر قیمتی در 70 درصد مواد اولیه روی داده در حالی که مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی به تولیدکنندگان داده نمی شود.

وی ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص امنیت اقتصادی و توسعه همکاری با دانش ینیان ها افزود: متاسفانه حمایت از تولید کنندگان لوازم خانگی به شکل درستی انجام نمی شود و در واقع هیچ امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران خارجی در همکاری با شرکت های داخلی تعریف نشده است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پایان گفت: تولید کنندگان لوازم خانگی با مشکلاتی مانند تامین نقدینگی روبه رو هستند و اصرار به قیمت گذاری دستوری نمی تواند چالش های تولید کننده و مصرف کننده را برطرف کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟