تجربه لذت‌بخش عکاسی با گلکسی‌های‌S22 و S22+
فناوری

تجربه لذت‌بخش عکاسی با گلکسی‌های‌S22 و S22+

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،   پیشرفت‌ فناوری و نوآوری‌های چند سال اخیر صنعت تلفن همراه، گوشی‌های چند اینچی ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،   پیشرفت‌ فناوری و نوآوری‌های چند سال اخیر صنعت تلفن همراه، گوشی‌های چند اینچی را به دستگاهی محبوب برای ثبت خاطرات و تصاویر افراد تبدیل کرده است. دوربین گوشی‌های هوشمند حالا دیگر رقیبی قدرتمند برای دوربین‌های DSLR محسوب می‌شود و ابزارهای عکاسی حرفه‌ای را به سادگی در دسترس کاربران خود گذاشته است. اتفاقی که در سال 2022 و با معرفی پرچمداران گلکسی S22 سامسونگ به مرحله جدید و جذاب خود رسیده است. چرا که گوشی‌های جدید سری S22 به قابلیت‌های پیشرفته‌ای مجهز شده‌اند که می‌تواند هر کاربری را به یک عکاس حرفه‌ای در هر شرایط و موقعیتی بدل کند.

سامسونگ با معرفی گوشی‌های گلکسیS22  و S22+ دوربین‌هایی پیشرفته با پردازشگر هوشمند تصاویر را در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار داد تا فراتر از ثبت ساده عکس‌ها و ویدیوها رفته و قدرتی برای نمایش خلاقیت و بیان خود بیابند. دوربین هر دو گوشی S22 و S22+ دارای مشخصات یکسانی هستند. سه دوربین متفاوت در پشت و یک دوربین 10 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه قرار دارد. دوربین سه‌گانه هر دو مدل از ترکیب لنز‌های 50 مگاپیکسلی واید (f/1.8)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (f/2.2) و 10 مگاپیکسلی تله‌ (f/2.4) تشکیل شده که قابلیتی مانند زوم اپتیکال 3 برابری را در اختیار کاربر می‌گذارد.

تصاویر باکیفیت در نور کم

هنگامی که نور کافی در محیط وجود دارد، گرفتن یک عکس عالی بسیار آسان است. اما عکاسی در شب و نور کم می‌تواند کار را برای شما دشوار کند. یکی از ویژگی‌های نوآورانه گوشی‌های گلکسی سری S22 شب‌ نگاری یا همان Nightography است که به شما این اجازه را می‌دهد تا بدون نگرانی از افت کیفیت تصاویر زیبایی را در نور کم ثبت کنید. به لطف پیکسل‌های بزرگتر و سنسور پیشرفته هوش مصنوعی، دوربین‌گوشی‌های گلکسی سری S22 با ضبط چهار برابری داده‌ها نسبت به قبل می‌توانند تصویری واضح و روشن‌تر از همیشه به یادگار بگذارند.

برای فعال کردن این حالت بایستی این مراحل را انجام دهید :

  • در بخش لیست حالت‌های عکاسی(shooting modes) پس از انتخاب گزینه بیشتر(more) حالت شب را (Night) را فعال کنید.
  • روی دکمه شاتر دوربین ضربه بزنید و دستگاه خود را ثابت نگه دارید تا تصویربرداری کامل شود.

به خاطر داشته باشید به طور پیش فرض، تایمر حالت شب روی 2 ثانیه تنظیم شده است، به این معنی که هنگام ثبت عکس در حالت شب، سیستم چند ثانیه طول می‌کشد تا بهینه‌سازی شود و نتایج بهتری ارائه دهد. بنابراین بهتر است برای گرفتن عکس‌های باکیفیت‌تر در حالت شب، تایمر حالت شب را روی حداکثر تنظیم کنید. زیرا هرچه زمان‌ بیشتر باشد، شانس گرفتن عکس‌های بهتر بیشتر می‌شود.

فوکوس هوشمندانه روی سوژه‌ها

یکی از چالش‌های همیشگی ضبط فیلم نگه داشتن فوکوس دوربین بر روی سوژه در حال حرکت است. در چنین شرایطی، نه تنها ثابت نگه داشتن فوکوس دشوار می‌شود، بلکه تنظیم فاصله و عرض فریم نیز دشوار می‌شود. به لطف قابلیت قاب‌بندی خودکار (Auto Framing) در گوشی‌های گلکسیS22 و S22+ و با یک تنظیم ساده به راحتی می‌توانید گوشی خود را در جایی قرار داده و تصاویر واضح و شفافی ‌را از منظره پویای اطراف خود ثبت کنید. در حالت Auto Framing دوربین گوشی هر سوژه‌ای که وارد کادر می‌شود را شناسایی کرده و با تنظیم فوکوس آن را دنبال می‌کند. قابلیت قاب‌بندی خودکار پیشرفته توانایی شناسایی و ردیابی حداکثر 10 نفر را دارد.

برای استفاده از این قابلیت کافیست این مراحل را پی بگیرید :

  • به برنامه دوربین بروید، آن را باز کنید و سپس روی Video ضربه بزنید.
  • آیکون قاب‌بندی خودکار (Auto Framing) که شبیه یک هدف به نظر می‌رسد را انتخاب کنید. با فعال شدن این ویژگی، آیکون مربوطه به رنگ زرد در می‌آید.
  • گوشی خود را به اندازه کافی از سوژه خود دور کنید تا به وضوح دیده شوند. سپس روی Record ضربه بزنید تا فیلمبرداری شروع شود.

خداحافظی با تصاویر تار

تقریبا همه ما یک یا چند عکس تار و مبهم در آلبوم عکس‌های خانودگی‌مان داریم. حرکت سوژه‌ها، لرزش دستان و در نهایت تاری عکس‌ها مشکلی بود که بعدها با آمدن سیستم‌های لرزش‌گیر در دوربین‌های پیشرفته عکاسی حل شدند. اما ظهور این قابلیت در گوشی‌های هوشمند به معنی خداحافظی با عکس‌های تار برای همه بود. اکنون با قابلیت Super steady، یکی دیگر از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در گوشی‌های گلکسی S22 و گلکسی S22+، می‌توانید تصاویر با وضوح دوربین‌های حرفه‌ای ثبت کنید حتی اگر سوار خودروی خود هستید و سعی می‌کنید از یک جسم متحرک عکس بگیرید. گوشی‌های سری گلکسی S22 دارای تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال یا OIS هستند. سیستم پیشرفته OIS نه تنها به فیلم‌ها کمک می‌کند، بلکه هنگام کلیک کردن روی عکس‌ها در شرایط کم نور، تلفن را ثابت نگه می‌دارد.

برای استفاده از قابلیت Super Steady می‌توانید این مراحل را انجام دهید:

  • به برنامه دوربین بروید و سپس روی Video ضربه بزنید.
  • به منوی shooting optionsرفته و با انتخاب گزینه Super Steady این قابلیت را فعال کنید.
  • سپس برای شروع فیلمبرداری، روی Record ضربه بزنید. هنگامی که در حال ضبط هستید، تثبیت تصویر شی به طور خودکار فعال شده و عمل می‌کند.

به خاطر داشته باشید با فعال بودن Super Steady، وضوح تصویر شما به کیفیت تصویر 1080 می‌رسد. اگر 8K یا UHD (4K) را انتخاب کرده باشید، دوربین به طور خودکار به FHD تغییر وضعیت پیدا می‌کند.

ترکیب‌بندی هوشمندانه

یکی از عوامل موثر در زیبایی یک عکس انتخاب یک ترکیب‌بندی ایده‌آل است. ترکیب‌بندی به نحوه چیدمان عناصر مختلف در یک صحنه اشاره دارد. اما تا زمانی که بدون در نظر گرفتن ترکیب ‌بندی عکاسی کنید نتیجه کار شما هرگز از یک عکس معمولی فراتر نخواهد رفت.

حالت پیشنهاد کادربندی عکس یا (Shot Suggestions mode) یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی در گوشی‌های گلکسیS22   و گلکسی S22+است که با تجزیه و تحلیل صحنه بهترین ترکیب را به شما پیشنهاد می‌دهد. با فعال کردن این حالت دوربین بهترین قاب عکسی که می‌توانید ثبت کنید را پیشنهاد می‌دهد تا با انتخاب آن یک راهنمای حرفه‌ای روی صفحه خود داشته باشید.

برای فعال کردن این حالت شما باید :

  • ابتدا برنامه دوربین گوشی را باز کنید و به بخش تنظیمات(Settings) بروید.
  • در بخش تنظیمات روی گزینهShot Suggestions ضربه بزنید تا فعال شود.
  • سپس در منوی حالت‌های تصویربرداری، روی عکس ضربه بزنید. یک خط راهنما در صفحه نمایش ظاهر می‌شود.
  • خط راهنما را به سمت سوژه مورد نظرتان بگیرید تا دوربین ترکیب‌بندی را تشخیص دهد و ترکیب پیشنهادی در صفحه نمایش ظاهر شود. موقعیت و زاویه دوربین را متناسب با ترکیب‌بندی تنظیم کنید. هنگامی که دوربین گوشی با ترکیب ایده‌آل پیشنهادی تطبیق پیدا کرد خط راهنما به رنگ زرد تغییر می‌کند.
  • و بالاخره روی نماد دوربین (Camera) ضربه بزنید تا عکس بگیرید.

عکاسی با هوش مصنوعی

گلکسی S22 و S22+ از آخرین تکنولوژی هوش مصنوعی سامسونگ بهره می‌برد که سطح عکاسی‌تان را بالاتر می‌برد. قابلیت Stereo Depth Map هوش مصنوعی این گوشی‌ها، گرفتن عکس‌های با کیفیت در حالت پرتره را بسیار آسان‌تر کرده است. به کمک الگوریتم پیشرفته هوش مصنوعی، تصاویر سوژه‌های مورد نظرتان با بیشترین جزئیات ممکن ثبت می‌شود. مثلا در زمان عکاسی از حیوانات خانگی‌تان این قابلیت به کمک شما می‌آید تا جزئیاتی همچون موهای سوژه‌ را به شکل واضح و شفافی در تصاویر ثبت شده داشته باشید.

نکات معرفی شده به شما کمک می‌کند تا در فضاهای عمومی و در هر زمانی، زیباترین و واضح‌ترین عکس‌ها و ویدئوها را از دوستان و خانواده‌تان به یادگار بگذارید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • ارش | 23 دی 1401 در 12:44 ب.ظ

    دمتون گرم ،توضیحات عالی