میزان تولید در صنعت لوازم خانگی 
اخبار لوازم خانگی

تولید لوازم خانگی در کشور به ۲۵ میلیون دستگاه می رسد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: برنامه ریزی شده طی سه سال آینده، تولید لوازم خانگی ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: برنامه ریزی شده طی سه سال آینده، تولید لوازم خانگی در کشور به ۲۵ میلیون دستگاه برسد.

محمد مهدی برادران گفت: نظارت‌ها بر قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش شدت خواهد گرفت، اولویت ما مصرف کننده است و اگر لازم باشد به صورت قانونی اجازه واردات نمونه‌های خارجی را خواهیم داد.

وی گفت: عمق داخلی سازی از ۴۰ درصد به بالای ۷۹ درصد رسیده است.  اگر مردم این را بپذیرند که کالاهای تولید داخل بهتر از محصول قاچاق است سراغ خرید آن نخواهند رفت.

  معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: برنامه ریزی شده طی سه سال آینده، تولید لوازم خانگی در کشور به ۲۵ میلیون دستگاه برسد. محمد مهدی برادران گفت: نظارت‌ها بر قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش شدت خواهد گرفت، اولویت ما مصرف کننده است و اگر لازم باشد به صورت قانونی اجازه واردات نمونه‌های خارجی را خواهیم داد. وی گفت: عمق داخلی سازی از ۴۰ درصد به بالای ۷۹ درصد رسیده است.  اگر مردم این را بپذیرند که کالاهای تولید داخل بهتر از محصول قاچاق است سراغ خرید آن نخواهند رفت. میزان تولید لوازم خانگی در روزهای ابتدایی ممنوعیت واردات یعنی دو سال قبل ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه بود؛ اما با حمایت‌های انجام شده از جمله ممنوعیت واردات و قرار دادن بازار در اختیار تولیدکنندگان داخلی میزان تولید به حدود ۱۶ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۰ رسید.

میزان تولید لوازم خانگی در روزهای ابتدایی ممنوعیت واردات یعنی دو سال قبل ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه بود؛ اما با حمایت‌های انجام شده از جمله ممنوعیت واردات و قرار دادن بازار در اختیار تولیدکنندگان داخلی میزان تولید به حدود ۱۶ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۰ رسید./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟