اخبار لوازم خانگی

سنسور با فناوری الکترونیک چاپی جایگزین کلیدهای برجسته در لوازم خانگی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی قره خانی عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه نانو درباره یکی از ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی قره خانی عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه نانو درباره یکی از محصولات تولیدی در این شرکت گفت: بسیاری از تجهیزات الکترونیکی دارای کلیدهایی برای خاموش و روشن و… هستند که هر یک از اینها بعد از مدتی دچار مشکلاتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در همین راستا در صدد بر آمدیم تا برای به روز شدن تجهیزات، سنسورهای تاچ کاربردی در صنایع مختلف را تولید کنیم، گفت: این محصول که با فناوری الکترونیک چاپی تولید شده منعطف است و روی هر تجهیزاتی به کار برده می‌شود.

قره خانی با بیان اینکه این دستگاه توسط سازنده تجهیزاتی مانند لوازم خانگی، خودرو و … قابل استفاده است، گفت: این پنل یا سنسورهایی که تولید کرده ایم به ضخامت ۲۰۰ میکرون یا ۲ دهم میلیمتر است.

وی با بیان اینکه نصب این سنسور به عنوان پنل در هر دستگاهی می‌تواند طراحی دستگاه را جذاب‌تر کند، گفت: این سنسورها نسل جدیدی هستند که روی هر تجهیزاتی به کار برده می‌شوند.

به گفته عضو هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان، استفاده از این سنسور مشکلات کلیدهای روی هر دستگاهی از جمله عدم شستشو، خرابی و … را ندارد و می‌تواند نسل جدیدی از تجهیزات را به بازار روانه کند.

وی با بیان اینکه این سنسورها در حال عبور از مرحله تجاری سازی هستند، گفت: این فناوری برای اولین بار است که در کشور ما تبدیل به محصول شده و دانش فنی آن بدست آمده است.

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان با اشاره به مزیت این سنسورهای ساخته شده گفت: تا پیش از این سنسورها روی سطوح صاف قابل استفاده بودند اما اکنون توانستیم چنین فناوری را روی سطوح غیرصاف و انحنا دار پیاده سازی کنیم؛ در واقع این سنسور به نوعی سنسور منعطف است.

به گفته وی، پیش از این آلمانی‌ها در این زمینه ورود کردند و نمونه‌های آنها در محصولات ایرانی پیاده سازی نشده است.

قره خانی گفت: این تکنولوژی روی هر سطحی پیاده سازی می‌شود که قابلیت لمسی بودن را به به یک تجهیز می‌دهد.

به گفته قره خانی این فناوری علاوه بر لوازم خانگی، خودرو، تجهیزات پزشکی و دکوراسیون خانگی قابل استفاده است.

وی با اشاره به قراردادی که برای ساخت این سنسورها منعقد شده گفت: اخیراً قراردادی با یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی منعقد کرده ایم./مهر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟