شهر لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

نارضایتی مشتریان شهر لوازم خانگی از خدمات این مدیامارکت ایرانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نظرات مخاطبان و مشتریان شهر لوازم خانگی نشان می دهد که این مدیا مارکت ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نظرات مخاطبان و مشتریان شهر لوازم خانگی نشان می دهد که این مدیا مارکت ایرانی آنگونه که باید در امر خدمات رسانی به مشتریان خود موفق نبوده است. نارضایتی مشتریان شهر لوازم خانگی دلایل مختلفی داشته اما آنچه که تجربه خریداران از این مدیا مارکت می‌گوید، عدم تحویل به موقع محصول خریداری شده از شهر لوازم خانگی است.

نارضایتی خریداران شهر لوازم خانگی از تاخیر زیاد در ارسال

پیش‌تر ال کا ایران گزارشی در خصوص معرفی شهر لوازم خانگی داشته و از مخاطبان خود خواسته بود تا تجربه خرید از این مدیا مارکت ایرانی را با دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارند. نظرات مخاطبان در خصوص تجربه خرید از شهر لوازم خانگی خیلی هم جالب نبود اما منصفانه بگوییم که این مجموعه به تازگی فعالیت خودرا در این سطح آغاز کرده و دیکته نانوشته نیز غلط ندارد.

آنطور که مخاطبان ال کا ایران در بخش نظرات، تجربه خرید خودرا با دیگر مخاطبان به اشتراک گذشته اند نشان می دهد که نارضایتی مشتریان شهر لوازم خانگی به دلیل تاخیر دیرهنگام در ارسال کالا است.

همانطور که در تصویر بالا (اسکرین شات بخشی از نظرات مخاطبان ال کا ایران) مشاهده می کنید، خریداران از وضعیت ارسال کالاهای خریداری شده و پشتیبانی این مدیا مارکت از محصولات فروخته شده ناراضی بوده تا جایی یکی از مشتریان شهر لوازم خانگی می گوید «ارسال کالاهاشون افتضاح ۲۵ روزه خرید کردیم هنوز نفرستادن پاسخگو هم نیستن. بالای ۱۰ بار زنگ زدم فقط میگن پیگیری میکنیم دروغ دروغ دروغ».

نظرات دنبال کنندگان اینستاگرام شهر لوازم خانگی چیست؟

نظرات اینستاگرام شهر لوازم خانگی

برای اینکه یک نقد منصفانه داشته باشیم سری به شبکه های اجتماعی شهر لوازم خانگی زدیم تا نظرات مشتریان شهر لوازم خانگی را در اینستاگرام شهر لوازم خانگی دنبال کنیم. پیش از هرچیز رفتار نقد پذیرانه شهر لوازم خانگی قابل تقدیر است چرا که با این حجم از مشتریان ناراضی که به صفحه اینستاگرام این مدیا مارکت ایرانی هجوم برده اند، ادمین های صفحه در حال پاسخگویی به مشتریان بوده و بخش نظرات بسته نشده است. رفتار غیر حرفه ای که برخی از شرکت های ایرانی در صنایع مختلف، برای فرار از انتقاد مشتریان خود انجام می دهند.

پس از بررسی اینستاگرام شهر لوازم خانگی متوجه شدیم که آنچه که مخاطبان ال کا ایران گفته اند با نظرات سایر مشتریان شهر لوازم خانگی مطابقت دارد. تاخیر زیاد در تحویل کالا صدای مشتریان شهر لوازم خانگی را در آورده و آنطور که نظرات کاربران نشان می دهد، هیچکسی پاسخگوی آنان نیست.

همانطور که تصویر بالا مشاهده می کنید مشتریان ناراضی شهر لوازم خانگی از تاخیر بیش از حد کالاهای خریداری شده ناراضی بوده و معتقدند که شهر لوازم خانگی در این مورد عملکرد بسیار ضعیفی داشته است.

در همین رابطه یکی از مشتریان ناراضی شهر لوازم خانگی می گوید « یعنی اشتباه ترین کار خرید از فروشگاه (شهر لوازم خانگی) شماست. خرید ها هیچکدوم به موقع تحویل ما نشد. تو یه فاکتور دو قلم کالا خرید کردیم یکیش با ده روز تاخیر اومده اونیکیو که اصلا نیاوردن هیچکسم پاسخگو نیست. پیگیری هم میکنیم میگن تماس میگیریم . بماند که کل جمعه تو خونه منتظر تحویل بودیم چون زنگ زده بودن جمعه میاریم. جمعه هم که خبری نشد»

دلیل تاخیر بیش از حد در ارسال کالا توسط شهر لوازم خانگی چیست؟

بیلبرد شهر لوازم خانگی

واقعیت اینجاست که پاسخ این پرسش را باید مدیران شهر لوازم خانگی بدهند. ال کا ایران تلاش کرد که با مدیران شهر لوازم خانگی در این خصوص صحبت کند اما موفق نشد.

اول آنکه به هیچ وجه هیچ تاخیری پذیرفته نیست، چرا ؟ مگر نه اینکه شهر لوازم خانگی مرتبط با مجموعه شهر فرش است؟ چطور در شهر فرش پس از خرید همان لحظه محصول ارسال می شود اما در شهر لوازم خانگی نه؟ آیا سوء مدیریت باعث بروز این مشکلات است؟ آیا کالا در انبارهای شهر لوازم خانگی موجود نیست؟ اگر نه برای چه اقدام به فروش کالا می کنند؟ مگر قرار است هزینه های خودرا از جیب مشتری در بیاورند؟

اما علت این تاخیر ها می تواند به گسترش دامنه مشتریان شهر لوازم خانگی هم مرتبط باشد. یعنی تبلیغات گسترده شهر لوازم خانگی در خصوص قیمت، شرایط اقساطی شهر لوازم خانگی و … باعث شده تا مشتریان بیشتری به این مجموعه مراجعه کنند. احتمالا افزایش حجم خرید مشتریان نیز می تواند باعث بروز این مشکل باشد که باز هم توجیهی برای تاخیر در ارسال لوازم خانگی خریداری شده از شهر لوازم خانگی وجود ندارد. مدیران این مجموعه باید اینگونه بحران ها را پیش بینی و چاره ای برای آن بیندیشند.

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران» توسعه مدیا مارکت ها در سایر کشورهای توسعه یافته جهان در حال گسترش است اما این توسعه زمانی رخ خواهد داد که جلب رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. متاسفانه طی سال های گذشته چه در صنعت لوازم خانگی و تولید کالاهای ایرانی و چه در سایر کسب و کارهایی که از دل این صنعت بیرون آمده، انحصار باعث شده تا توجهی به رضایت مشتری نشود.

ممنوعیت واردات لوازم خانگی خریدار را مجبور به خرید کالای داخلی کرده که البته آمارهای قاچاق لوازم خانگی نشان می دهد هنور میل خریدار به خرید کالای خارجی بیشتر است، در نتیجه فروش بیش از پیش لوازم خانگی ایرانی یک موفقیت واقعی برای تولیدکننده نیست. وضعیت شهر لوازم خانگی هم نشان از همان آسیب ها می دهد و مدیران این مجموعه باید هرچه سریعتر فکری به حال مشکلات پیش آمده بکنند.

ال کا ایران این حق را برای مجموعه شهر لوازم خانگی قائل است تا جوابیه این مجموعه را در خصوص “گزارش علت تاخیر ارسال کالا” را در انتهای همین خبر منتشر کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • نوشین | 24 فروردین 1402 در 10:36 ق.ظ

    سلام من در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ از شهر لوازم خانگی یک عدد یخچال خریدم که بعد از خرید متوجه شدم که ۲ میلیون گرونتر خریدم چون نمایندگی اون مارک هنوز افزایش قیمک نداده بود ولی شهر لوازم خانگی افزایش قیمت داده بود ضمنا با توصیه فروشندگان شهر لوازم خانگی یه مارکی و خریدم که آشنایی باهاش نداشنم وخیلی بی کیفیت و بد هستش