اخبار لوازم خانگی

افزایش سقف خرید قسطی لوازم خانگی بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش سقف خرید قسطی لوازم خانگی بازنشستگان  تا ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش سقف خرید قسطی لوازم خانگی بازنشستگان  تا رقم ۵۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد.

محمد اسکندری در حاشیه برگزاری هفدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و در آیین تجلیل از بازنشستگان برگزیده ملی که صبح امروز در سالن مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع معیشت بازنشستگان از مواردی است که مورد توجه صندوق بازنشستگی قرار داشته و دارد و در قالب قانون بودجه و اعتبارات تخصیص داده شده از سوی سازمان برنامه و بودجه باید به این موضوع توجه شود.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان هیچ دخل و تصرفی ندارد، گفت: این بخش براساس قانون بودجه و از طریق سازمان برنامه و بودجه اجرا می‌شود؛ البته ما امیدواریم به معوقات بازنشستگان و احکام آنها نیز توجه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید مجدد بر اینکه معیشت دغدغه همیشگی ما یعنی صندوق قرار دارد، افزود: اگرچه حقوق بازنشستگان در ابتدای سال افزایش پیدا می‌کند اما با توجه به عدم افزایش بر اساس تورم همیشه مشکلاتی در این بخش وجود دارد و هرچقدر ما می‌دویم به تورم نمی‌رسیم و این یک ایراد جدی در کشور ما است.

اسکندری با بیان اینکه تورم ریشه و عوامل متعددی را دارد، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه صندوق بازنشستگی بوده است تخصیص اعتبارات جهت تامین کالاها و لوازم خانگی به صورت اقساطی ویژه بازنشستگان صندوق بازنشستگی است که امسال نیز این تسهیلات افزایش یافته است

وی با اشاره به افزایش اعتبارات خرید اقساطی لوازم خانگی به رقم 50 میلیون تومان در سال جاری گفت: این تسهیلات با کارمزد 6 درصد ارائه خواهد شد که امسال آن را گسترش داده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین به بحث وام ازدواج فرزندان بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در این وام نیز یک بار برای همه عزیزان وام پرداخت شده است که در آینده نزدیک بنا داریم همه کسانی که در نوبت قرار دارند مجددا این وام را دریافت کنند.

اسکندری همچنین در خصوص گلایه برخی از بازنشستگان نسبت به قطع یارانه نقدی‌شان تصریح کرد: ما هم همین موضوع را پیگیری کرده‌ایم و درخواستی را از سازمان مربوطه داریم تا یک دسترسی را به مرکز ما بدهند تا در این باب پاسخگو باشیم اما در کل این موضوع نیز در حوزه اختیارات صندوق بازنشستگی قرار ندارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قانون بازنشستگی در کشور با مشکلاتی همراه است، گفت: برخی از آیتم‌هایی که باید در قانون بازنشستگی اصلاح شود مربوط است به سن بازنشستگی و برخی از پارامترها که باید این قوانین مشخص شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه سن 51 سالگی سن مناسبی برای بازنشستگی نیست، گفت: این دوره اول شکوفایی در حوزه مدیریتی است و می‌توان از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد و با توجه به اینکه برخی از سیاست‌های جمعیتی در حال حاضر اصلاح شده به تبع باید سیاست ها و قوانین بازنشستگی نیز مورد اصلاح و بازنگری قرار بگیرد که البته ما برخی از این اصلاحات و پارامترها را در قالب پیش‌نویس طرحی در اختیار سرپرست وزارت رفاه قرار داده‌ایم./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • اریوبرزن | 10 مرداد 1401 در 1:03 ق.ظ

    این چجورخبر نشردادنه؟؟ چراکامل ودرست تیتر نمیزنید؟؟لطفا قیدشودبازنشستگان کشوری عزیزدرودانه های رئیسی قانون شکن که ازصندوق تامین اجتماعی برمیداره میده به اقایان !! ماکه راضی نیستیم وهرروز دههابارازخدامیخواهیم دشمنان مردم ایران وبازنشستگان تامین اجتماعی رانیست ونابودبفرمایدامین یاربالعالمین