اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این روزها اگر به بازار لوازم خانگی سری بزنید از انبوه برندها و مدل های ...

حسین محمدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این روزها اگر به بازار لوازم خانگی سری بزنید از انبوه برندها و مدل های لباسشویی شگفت زده می شوید و قطعا در مورد انتخاب لباسشویی دچار سردر گمی خواهید شد. در مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی می خواهیم با بررسی تمامی موارد به شما کمک کنیم تا کمتر با مشکل مواجه شوید و برای خرید خانه و جهیزیه مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

 

در این بخش می خوانید:

  • راهنمای خرید ماشین لباسشویی ایرانی
  • راهنمای خرید ماشین لباسشویی سامسونگ
  • راهنمای خرید ماشین لباسشویی ال جی
  • راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش
  • راهنمای خرید ماشین لباسشویی دوو
  • رده بندی برندهای ماشین لباسشویی
  • نکات ماشین لباسشویی
  • بهترین ماشین لباسشویی

نکات ماشین لباسشویی که پیش از خرید باید بدانید!

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

قیمت ماشین لباسشویی در بازار چندان ارزان نیست و برای این که بعدا درگیر تعمیر محصول خود نشوید پیشنهاد می شود که دانستن نکات ماشین لباسشویی  که پیش از خرید باید بدانید را جدی بگیرید.

نکات لباسشویی که باید بدانید شامل موارد زیر می شود:

  • از یک محافظ برق استاندارد مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید با این کار موتور لباسشویی خود را در برابر نوسانات برق و آسیب های ناشی از قطع و وصل برق تا حد زیادی محافظت می کنید.
  • از ظرفیت کامل لباسشویی استفاده کنید تا هزینه شستشو اعم از آب و برق و پودر کاهش یابد .
  • در مورد پودر ماشین تحقیق کنید. پودرهای دارای سختی گیر اب و آنزیم بهترین عملکرد را دارند هر چند کمی گرانتر هستند.
  • شستشو را به زمان مصرف بالای برق موکول نکنید در صورت داشتن تایمر تاخیر برای ساعت 2 نیمه شب برنامه ریزی کنید و صبح به محض بیدار شدن لباس ها را خارج و پهن کنید.
  • حتی المقدور از سفید کننده ها استفاده نکنید. معمولا باعث کاهش عمر لاستیک دور درب می گردد، به خصوص برای لباسشویی های وارداتی که قطعات آن ها کمیاب و گران است. بعد از شستشو لاستیک دور درب راخشک و نیم ساعت درب لباسشویی را نیمه باز بگذارید تا لاستیک دور درب کاملا خشک شود.
  • محفظه جا پودر اکثر لباسشویی های جدید قابل جدا شدن هستند، می توانید آن را خارج و با آب ولرم شستشو دهید. اگر برای شما خارج کردن محفظه سخت و یا جاپودر ی لباسشویی شما ثابت است آن را با پارچه نم دار تمیز کنید.
  • حداقل هرماه یکبار فیلتر پایین مخزن لباسشویی را خارج کنید و محتویات آن را تخلیه و شستشو دهید. از خشک کردم واشر دور یلتر غافل نشوید. حداقل ده سانتی متر پشت لباسشویی بادیوار فاصله داشته باشد تا در صورت سوراخ شدن شلنگ آب های گرم و سرد و یا فاضلاب به درون لباسشویی نفوذ نکنند و تهویه لازم جهت خنک شدن موتور وجود داشته باشد.
  • از ترازبودن لباسشویی مطمئن شوید چرخ سمت راست جلو برای تراز کردن لباسشویی کاربرد دارد و با چرخش به چپ و راست ارتفاع آن کم و زیاد می گردد.
  • لباسشویی های جدید دارای عیب یاب خود کار هستند و معمولا اشکالات را به صورت کدهای دو و سه رقمی لاتین و در برخی مدل ها همراه با آلارم گزارش می دهند. در دفترچه راهنما می تونید علت خطا مثلا باز بودن درب لباسشویی، فشار پایین آب، قرار گرفتن لباس بیش از ظرفیت و … رابیابید.  برخی از کدها مخصوص سرویس کاران است بنابراین در زمان تماس شما با خدمات پس از فروش اعلام این کد می تواند به تشخیص عیب توسط تکنسین شرکت کمک شایانی کند. در برخی از لباسشویی ها مانند ال  جی ممکن است سرویس کار از شما بخواهد گوشی را به لباسشویی نزدیک و آن را روشن کنید تا از صدا متوجه خرابی شود.
  • سرویس دوره ای سالیانه می تواند  از بروز مشکلات اساسی و پرهزینه برای لباسشویی شما جلوگیری نماید .

مصرف انرژی در لباسشویی چه قدر مهم است؟

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

این روزها کمتر کسی به دنبال ماشین لباسشویی های درب از بالا است و اکثرا تمایل به خرید لباسشویی درب از جلو دارند. با توجه به واقعی شدن قیمت برق قطعا الویت اول انتخاب لباسشویی با گرید مصرف بهینه برق است. َ A++++  بهترین گرید در مصرف برق است با کم شدن ستاره ها حرف A  و در رده های پایین تر B و C و D و E  وF  وG باید شاهد مصرف انرژی بیشتری باشیم.

کدام موتور لباسشویی بهتر است ؟ تسمه ای یا دایرکت درایو!

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

دو نوع موتور در لباسشویی ها مورد استفاده است، موتورهای تسمه ای که در لباسشویی های قدیمی و ارزان قیمت قرار می گرفت و دومی  موتورهای اتصال مستقیم به مخزن یا دایرکت درایو Direct Drive.

البته لباسشویی های دایرکت درایو هم انواع مختلفی دارد مدلهای Inverter  که مصرف کمتری دارند و مدلهای بدون جاروبک و جرقه یا فناوری BLDC که عمر بسیار بالایی دارند.

معمولا موتورهای BLDC دارای 10 تا 12 سال گارانتی بی قید و شرط هستند و عمرمفید آن ها تا 40 سال تخمین زده می شود. این لباسشویی ها در هنگام کار حداقل لرزش را دارند. بنابراین مانند لباسشویی های قدیمی نیازی به وجود سیستم تعلیق فنری و بلوک های سیمانی برای پایداری نیست.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

به دلیل حذف محفظه موتور در زیر دیگ لباسشویی و ایجاد فضای مفید امکان تعبیه دیگ های بزرگتر با قطر نزدیک به عرض لباسشویی و حتی قرار گرفتن درب لباسشویی کمی بالاتر از مرکز دایره دیگ وجود دارد.

بدین ترتیب امکان اضافه کردن لباس در حین شستشو بدون مشکل ریختن آب به بیرون وجود دارد. در مدلهای قدیمی بخشی از توان موتور به دلیل در گیری پولی موتور و فلکه با تسمه از بین می رفت و به دلیل همین فشار وارده از طرف تسمه بلبرینگ های ثابت نگه دارنده دیگ بعد از چند سال دچار فرسایش می شدند.

در موتورهای دایرکت درایو این مشکل وجود ندارد. این موتورها قطر زیاد اما ضخامت کمی دارند. بنابراین برخلاف گذشته که بیشتر لباسشویی ها 5 و 6 کیلویی موجود بودند. امروزه بیشتر مدل ها در ابعاد 8 و 9 کیلویی تولید می شوند.

در نتیجه لباسشویی های دایرکت درایو اینورتر با موتور BLDC بهترین راندمان و بیشترین طول عمر را دارند اما قیمت این لباسشویی ها در مواقعی بیش از دوبرابر لباسشویی های تسمه ای است.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

نکته دیگر در خرید لباسشویی ورودی مجرای آب سرد و گرم می باشد. در این مدل ها  المنت گرم کننده دمای آب در طول شستشو روشن نمی شود و یا مدت کار ـن ها بسیار کوتاه است.

باتوجه به گرانی برق نسبت به هزینه گاز سعی کنید حتما مدل های دارای ورودی آب گرم و سرد را انتخاب کنید و محل نصب لباسشویی کمترین فاصله ممکن را با آبگرمکن و یا پکیج منزل داشته باشد.

دیگر مسئله مهم مربوط به خرید لباسشویی های باظرفیت بالاتر می شود. سعی کنید مدل های با ظرفیت بالا دارای قابلیت تنظیم ظرفیت متناسب به وزن لباس باشند. در مدل های قدیمی کلید مخصوص تنظیم وزن لباس به یک دوم و در مدلهای بالاتر از 6 کیلو امکان تنظیم روی وزن 3 و 5 و 7 کیلو گم وجود داشت. در مدل های پیشرفته این عملیات به صورت هوشمند صورت می گیرد.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

از دیگر پارامترهای مهم در خرید لباسشویی دور موتور لباسشویی است. معمولا دور موتور از 800 تا 1600 دور در دقیقه متغیر است. لباسشویی های ارزان معمولا دارای دور موتور تا 1000 دور و مدل های قیمت متوسط،  1200 و مدل های گران قیمت تر 1400 دور یا بالاتر دارند.دور موتور بالاتر باعث می شود لباس ها پس از شستشو حداقل رطوبت را داشته و در عرض چند دقیقه خشک شوند .

برخی از لباسشویی ها دارای تایمر تاخیری هستند ومی توان شستشوی لباس را به ساعات شب منتقل کرد زیرا تعرفه برق در این زمان یک سوم زمان پیک مصرف است. ضمنا برخی از لباسشویی ها امکان تنظیم کارکرد در ساعات شب را با حداقل صدا دارند.

رده بندی برندهای ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

برای تعیین بهترین ماشین لباسشویی یا رده بندی برندهای ماشین لباسشویی راه های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها تحقیق در مورد برند، امکانات و کیفیت محصول، پرس و جو از سایر کاربران، اطمینان از گارانتی و خدمات پس از فروش و  … می شود.

در همین رابطه بخوانید:

مشخصات و قیمت پرفروش ترین ماشین لباسشویی های بازار + جدول و ویدیو

پیش از این مطلبی با عنوان پرفروش ترین ماشین لباسشویی های بازار در سایت ال کا ایران تهیه شده که در این مطلب به راحتی می توانید بهترین ماشین لباسشویی مورد نظر خود را پیدا کنید و در واقع  رده بندی برندهای ماشین لباسشویی موجود در ایران را از جهات مختلف می توانید مشاهده کنید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی ایرانی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

بعد از خروج شرکت های خارجی از بازار ایران، فضا برای عرضه اندام برندهای لوازم خانگی ایرانی فراهم شد و در میان این شرکت ها تلاش کردند تا خلا برندهای خارجی را پر کنند. برندهای معتبر و فعال در بخش ماشین لباسشویی شامل پاکشوما، جی پلاس، ایکس ویژن، اسنوا، دوو  و … می شود که می توانید به مدل های آن ها مراجعه کنید. در خصوص راهنمای خرید ماشین لباسشویی ایرانی می توان گفت که در ابتدا باید برندهای معتبر و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش گسترده را پیدا کنید و سپس براساس نیاز های خود نظیر بودجه مدل مورد نظر را پیدا کرده و در نهایت در مورد آن از سایر کاربران پرس و جو کنید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای خرید ماشین لباسشویی ایرانی هستید می توانید به مطلب پر فروش ترین ماشین لباسشویی های بازار سر بزنید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی دوو

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

تمامی مواردی که در بالا گفته شد برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی دوو  صدق می کند. توجه داشته باشید که شرکت دوو در بازار ایران فعالیت می کند و متعلق به گروه انتخاب است و در نتیجه محصولات آن با گارانتی انتخاب الکترونیک عرضه می شود. پس نگرانی بابت دریافت خدمات پس از فروش ندارد

راهنمای خرید ماشین لباسشویی خارجی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

شرکت های خارجی نظیر ال جی، سامسونگ، بوش و … در سال های گذشته فعالیت گسترده ای در بازار لوازم خانگی داشتند اما بعد از ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشورمان، این شرکت ها دیگر در ایران نمایندگی دارند. با توجه به این که در گذشته ماشین لباسشویی های سه برند سامسونگ، ال جی، بوش به وفور در بازار ایران پیدا می شد طبیعی است که مشتریان در مورد راهنمای خرید ماشین لباسشویی سامسونگ ، راهنمای خرید ماشین لباسشویی ال جی یا راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش سوال داشته باشند.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی سامسونگ ، ال جی ، بوش و …

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که پیش از انتخاب باید بدانید!

در خصوص راهنمای خرید ماشین لباسشویی سامسونگ یا به طور کلی برندهای خارجی دیگر مانند بوش و ال جی می توان گفت که خرید این برندها در شرایط حال حاضر به صلاح نیست زیرا اولا به صورت قاچاق وارد می شوند و از اصل بودن کالا نمی توان مطئن بود و دوم این که بدون گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟