سامسونگ از نسل جدید راهکارهای حافظه رونمایی کرد
اخبار لوازم خانگی

سامسونگ از نسل جدید راهکارهای حافظه رونمایی کرد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ الکترونیکس، پیشتاز فناوری‌های پیشرفته حافظه، در نشست جهانی ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ الکترونیکس، پیشتاز فناوری‌های پیشرفته حافظه، در نشست جهانی حافظه‌های فلش 2022 در کالیفرنیای آمریکا  از نسل جدید راهکارهای حافظه رونمایی کرد. سامسونگ در برنامه‌ای با عنوان «نوآوری‌های حافظه در عصر ابرداده» به چهار پیشرفت اصلی در بازار ابرداده از جمله انتقال، ذخیره‌سازی، پردازش و مدیریت داده‌ها اشاره کرده و پیشرفته‌ترین راهکارهای خود را در هر بخش معرفی کرد.

حافظه پتابایتی: حداکثر کردن کاربری سرور

برای حداکثر کردن بهره‌وری مرکز داده در جهانی به شدت داده‌محور، سامسونگ از نسل جدید فناوری حافظه‌های موسوم به «حافظه پتابایتی» رونمایی کرد. این راهکار جدید به یک واحد سرور امکان می‌دهد تا یک پتابایت داده را در خود ذخیره کند و به این ترتیب تولیدکنندگان سرور می‌توانند ظرفیت ذخیره‌سازی خود را با حداقل تعداد سرورها در یک طبقه، بالا ببرند. کارآیی بیشتر سرورها به کاهش مصرف انرژی هم کمک خواهد کرد.

حافظه سمانتیک SSD: حافظه‌ای بهینه برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

سامسونگ اعلام کرد حافظه سمانتیک SSD این شرکت مزایای ذخیره‌سازی و حافظه DRAM را با هم ترکیب می‌کند. حافظه سمانتیک SSD با استفاده از فناوری بهم پیوسته «لینک محاسبات سریع (CXL)» و یک کش DRAM داخلی می‌تواند در هر دو بخش سرعت خواندن تصادفی و تاخیر، در محاسبات هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، بهره‌وری را تا 20 برابر افزایش دهد. حافظه‌های سمانتیک SSD سامسونگ سرعت خواندن و نوشتن داده‌های کوچک را تا حد بسیار زیادی افزایش داده و بهترین گزینه برای بالا بردن بار کاری حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند که نیازمند پردازش بسیار سریع مجموعه داده‌های کوچکتر است.

تله‌متری: افزایش قابلیت اتکا در مدیریت مرکز داده

با افزایش پذیرفته شدن حافظه‌های SSD در مراکز داده، فناوری مدیریت این حافظه‌ها با بالاترین میزان کارآیی، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. فناوری تله‌متری سامسونگ، از اجزای اصلی SSDهای مشتری مانند فلش NAND و DRAM و همچنین کنترل‌گرهای SSD و فریمورها، متاداده‌های قابل خوانش توسط انسان تولید می‌کند. بر اساس این مجموعه بزرگ از اطلاعات تله‌متری، مراکز داده‌ای می‌توانند هر گونه مشکل احتمالی را شناسایی و قبل از اتفاق افتادن، آنها را حل کنند و به این ترتیب قابلیت اتکا و بهره‌وری عملیاتی بالاتر می‌رود.

بروزرسانی پیشرفت‌های قبلی

سامسونگ درباره بروزرسانی‌های مهم برای محصولات قبلی و حافظه گوشی و همچنین SSDهای پیشرفته نیز اطلاع رسانی کرد. اولین حافظه موبایل UFS 4.0 جهان که در ماه می توسط سامسونگ تولید شده بود قرار است ماه جاری وارد فاز تولید انبوه شود. این UFS 4.0 جدید یکی از اجزای بسیار مهم گوشی‌های پرچمداری خواهد بود که نیازمند قدرت بسیار بالا برای پردازش داده‌هایی مانند تصاویر با رزولوشن بالا، بازی‌های سنگین موبایلی و حتی در حوزه VR و AR هستند.

سامسونگ همچنین از عرضه دو SSD تجاری خود خبر داد. مدل PM1743 که جایزه نوآوری‌های برتر CES 2022 را به عنوان اولین حافظه PCIe 5.0 جهان از آن خود کرد و همچنین مدل PM1653 که اولین حافظه 24G SAS SSD بود. این شرکت همچنین برنامه طراحی و تولید مدل‌های تاثیرگذار SmartSSD و CXL DRAM را تشریح کرد که قرار است گلوگاه‌های کنونی در معماری حافظه و ذخیره‌سازی را از بین ببرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟