آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما
آموزش

آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن یخچال فریزر از جمله کارایی است که نمی توان از انجام دادن آن شانه ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن یخچال فریزر از جمله کارایی است که نمی توان از انجام دادن آن شانه خالی کرد زیرا به طور مستقیم با مواد غذایی و سلامت افراد رابطه دارد. اگر قصد انجام این کار را دارید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید، تنها کافی است تا انتهای مطلب آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما با ما همراه باشید.

در این مطلب می خوانید:

  • فریزر را چند بار تمیز کنیم
  • چند وقت یکبار باید یخچال را خاموش کرد
  • تميز كردن يخچال با سركه
بیشتر بخوانید:

لوازم خانگی پاکشوما ساخت کجاست ؟

برای تمیز کردن یخچال پاکشوما از کجا شروع کنیم؟

آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما

آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما شامل مراحل مختلفی می شود که برای هر دو مدل این تولید کننده (P230 و P190) کاربردی بوده که به صورت گام به گام در ادامه گفته شده است:

گام اول: خارج کردن مواد غذایی

خارج کردن مواد غذایی و محتویات نخستین گام برای تمیز کردن یخچال پاکشوما است. برای این کار بهتر است تا تمامی مواد غذایی را بر روی کانتر قرار دهید که به هنگام قرار دادن دوباره زمان کمتری صرف کنید.

پیشنهاد می شود مواقعی برای تمیز کردن یخچال دست به کار شوید که مواد غذایی کمتری در یخچال قرار دارد. محتویات فاسد شدنی را در جای خنک بگذارید و یا آن ها را در قالب های یخ قرار دهید.

آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما

گام دوم: دور ریختن مواد فاسد از یخچال

موادی که فاسد شده اند یا تاریخ انقضا آن ها تمام شده است را حتما دور بریزید.  برای خلوت شدن یخچال می توانید از شر بطری یا شیشه های اضافی خلاص شوید.

توصیه می شود مواد غذایی فاسد شده را سریعا به کیسه زباله منتقل کنید و آن را از خانه خارج کنید تا گرفتار بوی بد در خانه نشوید.

آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما

گام سوم: خارج کردن و شستشوی قطعات و قفسه های یخچال

سوم مرحله در آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما مربوط به قفسه ها می شود. قطعات و قفسه های جداشونده یخچال پاکشوما را بیرون بیاورید و به آرامی آن ها را بشویید. توجه داشته باشید به هنگام شستشو بر روی قفسه ها خط نیندازید.

از طرفی برای شستشو به یکباره از آب گرم استفاده نکنید، می توانید قفسه ها را در دمای محیط قرار داده یا آن ها را با آب سرد بشویید.صابون یا مایع ظرفشویی گزینه مناسبی برای شستشو به حساب می آید. قرار دادن قفسه ها در ماشین ظرفشویی نیز توصیه نمی شود.

آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما

اگر گرفتار لکه های سخت شدید می توانید بعد از این که قفسه ها را در محیط قرار دهید آن ها را با آب و آمونیاک رقیق شده بشویید.حتما از دستکش استفاده کنید زیرا آمونیاک یک ماده شیمایی بوده و در هنگام استفاده از آن باید نهایت دقت را داشت.

آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما

گام چهارم: تمیز کردن داخل یخچال، درب، لاستیک دور درب ..

تمیز کردن یخچال با مواد شیمیایی توصیه نمی شود زیرا ترکیب طعم و بوی غذا با مواد شوینده برای کسی خوشایند نیست. برای تمیز کردن قسمت های جدانشدنی و داخل یخچال پاکشوما می توانید به سراغ مواد طبیعی نظیر تميز كردن يخچال با سركه یا جوش شیرین بروید.

تميز كردن يخچال با سركه و جوش شیرین

تميز كردن يخچال با سركه و جوش شیرین ضرری برای شخص یا یخچال شما نداشته و بو را به مواد غذایی منتقل نمی کند. اگرچه محصولات پاکشوما به فناوری هایی مجهز شده که از ادغام بو مواد غذایی در یخچال جلوگیری می کند اما پیشنهاد می شود که از این دو ماده کمک بگیرید.

2 قاشق غذا خوری جوش شیرین و یک فنجان آب گرم را به دستمالی نرم آغشته کنید و یا می توانید از ترکیب یک فنجان سرکه سیب به همراه 3 فنجان آب گرم استفاده کنید. برای از بین بردن لکه های سخت، خمیر دندان می تواند به کمک شما بیاید. ترکیب یک دوم آب و یک دوم سرکه برای تمیز کردن واشر ها و لاستیک های دور درب پیشنهاد خوبی است. توجه داشته باشید بعد از اتمام کار حتما داخل و واشر های یخچال را با حوله یا دستمال نرم خشک کنید.

تميز كردن يخچال با سركه و جوش شیرین

گام پنجم: شستشوی ظروف و بطری های داخل یخچال

شیشه ها یا بطری های قابل شستشو را می توانید به راحتی بشویید فقط از مواد شوینده قوی استفاده نکنید زیرا همان ماجرای انتقال بو تکرار می شود. برای تمیز کردن درب یا قسمت بیرونی بطری ها می توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید.

گام ششم: قرار دادن قفسه ها و نظم دهی یخچال

تميز كردن يخچال با سركه و جوش شیرین

مرحله آخر از آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما جذاب ترین قسمت است زیرا بعد از تمیز کردن یخچال حالا نوبت به قرار دادن قفسه ها و چیدمان محتویات یخچال رسیده است. بعد از این که از خشک شدن داخل یخچال مطمئن شدید، قفسه ها را به آرامی در جای خود قرار دهید. قرار دادن مواد غذایی در جای مناسب یا به عبارت دیگر نظم دهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

می توانید هر بطری یا ظرف را به یک مواد غذایی اختصاص دهید و با قرار دادن برچسب نام و تاریخ بر روی آن ها به یخچال خود نظم بیشتری دهید. برای جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی می توانید موادی را که نیاز به پخته شدن ندارند را در طبقات بالا قرار دهید.

کشوهای یخچال پاکشوما برای قرار دادن میوه و سبزی تعبیه شده که می تواند با حفظ رطوبت آن ها از خراب شدن جلوگیری کند.

تميز كردن يخچال با سركه و جوش شیرین

فریزر را چند بار تمیز کنیم

یخچال یا فریزر را چند بار تمیز کنیم یکی از سوالاتی است که از سوی کاربران بارها پرسیده شده است. در پاسخ می توان گفت بهتر است یخچال یا فریزر را فصلی تمیز کنید. در صورتی که برای شما مقدور نیست حداقل سالی دو بار از بالا تا پایین تمیز کنید.

آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما

چند وقت یکبار باید یخچال را خاموش کرد

برای پاسخ به سوال چند وقت یکبار باید یخچال را خاموش کرد باید شرایط را در نظر گرفت. به عنوان مثال اگر قصد مسافرت طولانی یا مهاجرت دارید توصیه می شود یخچال را از برق بکشید اما برای تعطیلات حداکثر تا یک ماه نیازی به این کار نیست.

در صورتی که از ساید پاکشوما استفاده می کنید و مدت طولانی از آن استفاده نخواهید کرد به این نکات توجه کنید:

  • شیر آب یخچال را ببندید تا اسیر اتفاقات ناگهانی مثل نشت شلنگ آب و سوراخ شدن فیلتر آب یخچال نشوید.
  • باکس یخ را خالی کنید یا یخساز یخچال را خاموش کنید زیرا در صورت برق رفتگی با تجمع آب در آشپزخانه مواجه می شوید.

کلام آخر

شرکت پاکشوما یکی از تولید کنندگان قدیمی لوازم خانگی در ایران است که طی سال های اخیر دو مدل یخچال فریزر (یخچال و فریزر چهار درب P190) و (یخچال و فریزر کمبی پاکشوما مدل P230) را روانه بازار کرده و با توجه به این که بسیاری از خانه های ایرانی میزبان محصولات این شرکت هستند به آموزش تمیز کردن یخچال فریزر پاکشوما پرداخته ایم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟