قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم ؟
اخبار لوازم خانگی

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بعد از گرانی لوازم خانگی بازار تعمیر سکه شد و اکثر مشتریان ترجیح می دهند که ...

حسین محمدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بعد از گرانی لوازم خانگی بازار تعمیر سکه شد و اکثر مشتریان ترجیح می دهند که به جای پرداخت هزینه های سنگین برای خرید و جایگزین کردن وسایل خانه به سراغ تعمیر لوازم خانگی بروند اما مهمترین مساله برای درست کردن یک وسیله پیدا کردن قطعه است که در این بخش با پاسخ به سوال قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم ؟ این مشکل شما را حل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

بورس لوازم خانگی تهران کجاست؟
  • مرکز فروش قطعات لوازم خانگی در تهران
  • پخش قطعات لوازم خانگی آماده
  • مرکز فروش قطعات جاروبرقی در تهران
  • پرفروش ترین قطعات لوازم خانگی
  • قطعات لوازم خانگی خارجی
  • وارد کننده قطعات لوازم خانگی
  • نمایندگی قطعات لوازم خانگی
  • شرکت پخش قطعات لوازم خانگی

مرکز فروش قطعات لوازم خانگی در تهران کجاست؟

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم ؟

قطعا در دوران رکود و تورم، تعمیر و استفاده بهینه از لوازم خانگی و منصوبات منزل در صدر توجه مردم قرار می گیرد. به همین دلیل است که بسیاری به دنبال پاسخ سوال قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم ؟ هستند.در حال حاضر واردات لوازم خانگی خارجی ممنوع شده است و برخی از کارخانه های تولید کننده لوازم خانگی نیز تعطیل شده و یا پس از راه اندازی مجدد، شروع به تولید محصولات جدید نموده اند که در نتیجه  قطعات مدل های قدیمی را موجود ندارند. در این میان با کمی جستجو می توانید به راحتی قطعات مورد نیاز برای نونوار کردن لوازم خانگی خودتان را در سطح شهر به قیمت مناسب پیدا و حتی بصورت سفارشی تهیه نمایید. با هم مروری داریم بر بازار تامین قطعات یدکی و مرکز فروش قطعات لوازم خانگی در تهران 

بیشتر بخوانید:

بررسی جزئیات گارانتی لوازم خانگی را به کارشناسان بسپارید

لوازم خانگی منازل به صورت روزانه مورد استفاده هستند. بنابراین همواره در معرض فرسایش بوده و بسیاری از قطعات آن ها نیز شکننده و امکان آسیب دیدن آنها بالا است. بسیاری از تولید کنندگان بزرگ معمولا تا 10 سال پس از توقف تولید محصول، تامین قطعات آن را تعهد می کنند. این مدت برای لوازم خانگی وارداتی 5 سال است اما در بازار قطعات یدکی به راحتی می توانید قطعات لوازم خانگی خارجی تولید شده در دهه 40 و 50 و یا لوازم خانگی خارجی که نماینده رسمی آن در ایران موجود نیست را بیابید و فقط باید آدرس مرکز فروش قطعات لوازم خانگی در تهران یا پخش قطعات لوازم خانگی آماده را بدانید.

یخچال و فریزر

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم

 مطلب قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم یک راهنمای کامل برای ارتباط با نمایندگی قطعات لوازم خانگی یا مراکز فروش قطعات لوازم خانگی خارجی و ایرانی است که تمامی جزییات در آن ذکر شده و حتی برای مدل های قدیمی دیگر نگرانی وجود دارد و به راحتی می توانید کالای مورد نظر خود را تعمیر کنید.

بورس اصلی قطعات سرد کننده از جمله یخچال و فریزر و کولرهای گازی در خیابان محمد باقر بید مشکی ( اکثرا با نام قدیم فخر آباد آن را می شناسند ) قرار دارد. این خیابان در سمت غرب میدان ابن سینا ( دروازه شمیران سابق ) واقع شده و برای رفتن به این مرکز پخش قطعات لوازم خانگی آماده می توانید از خط 4 مترو استفاده و در ایستگاه دروازه شمیران پیاده شوید و یا از خیابان انقلاب زیر پل روشندلان و یا از میدان بهارستان با کمی پیاده روی به این مکان برسید.

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم

در این مکان قطعات یخچال و فریزر از جمله انواع دستگیره، جایخی، جا میوه ای و درب جا میوه ای، طبقات یخچال و فریزر، درب داخلی فریزر، محفظه کنترل، کلید خاموش شدن چراغ بعد از بستن درب، درب طبقات و کشوهای فریزر تو دری و قطعاتی مانند درب جا کره ای و جا تخم مرغی، انواع فیلتر یخچال، چراغ و قاب چراغ داخل یخچال، جایخی، پارو برای یخ زدایی، گسکت ( نوار دور درب یخچال) را بیابید. در این محل قطعات انواع کولرهای گازی از جمله کنترل و … نیز پیدا می شود.

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم

برخی از قطعات نیز به صورت سفارشی تولید می شوند. به عنوان مثال لاستیک دور درب. بعد از ارائه داغی و یا اندازه گیری دقیق ابعاد،  در عرض چند دقیقه برایتان برش خورده و قطعات با حرارت به هم چسبانیده و تحویل می گردد.

مشتری اصلی هم سمساری ها یا مغازه های دست دوم فروشی هستند که با تعویض قطعات ظاهری معمولا این یخچال ها را به عنوان نمایشگاهی ( ویترینی ) می فروشند. کارگاه هایی برای صافکاری و نقاشی کامل بدنه هم در همین حوالی خواهید یافت. حتی می توانید قطعات یخچال ارج تولید شده در دهه 60 را به راحتی پیدا کنید.

لباسشویی و ظرفشویی

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم

در پاسخ به سوال قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم می توان گفت بورس اصلی قطعات ماشین های لباسشویی و ظرفشویی و مواد مصرفی آن ها پاساژ شهدا واقع در میدان شهدا ( ژاله سابق) و خیابان 17 شهریور (از میدان شهدا به سمت شمال روبروی باشگاه برق) است. در اینجا قطعات نو و استوک انواع ماشین های لباسشویی را می توانید خریداری کنید.

قطعا پرفروش ترین قطعات لوازم خانگی در بخش لباسشویی لاستیک دور درب است. تقریبا تمامی لاستیک های دور درب برای انواع ماشین لباسشویی تولید دهه 40 تا به امروز در این مکان پیدا می شود. هر چند برخی با بسته بندی با سلفون های ضخیم چند رنگ و نوشته ساخت ایتالیا، این قطعات را می فروشند اما برچسب سفید که برند و مدل های سازگار بر روی آن چاپ شده  برای تمام برندها اعم از اروپایی، آسیایی و ،آمریکایی مشابه است. البته جنس ها متفاوت بوده و براساس درجه بندی، قیمت ها تغییر می کند اما کیفیت خوبی دارند و به راحتی چند سال کار می کنند. هر چند تعویض این قطعه نسبتا آسان است اما توصیه می کنیم پس از خرید، تعویض آن را به سرویس کار محلی بسپارید.

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم

تسمه یکی دیگر از پر مصرف ترین و پرفروش ترین قطعات لوازم خانگی است. تسمه ماشین لباسشویی شبیه به تسمه کولر است اما مقاوم بیشتری نسبت به روغن و حرارت دارد و گران تر است. فولی و فلکه که انتقال قدرت از موتور به دیگ را انجام می دهند نیز ساخت داخل بوده و  انواع فیلتر آب، واشر، شلنگ آب سرد و آب گرم و شلنگ تخلیه از قطعات عمومی هستند که برای انواع ماشین لباسشویی کاربرد دارند.

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم

توجه کنید شلنگ آب گرم باید تحمل حرارت بالای آب را داشته باشد. بنابراین از شلنگ آب گرم برای آب سرد می توان استفاده کرد اما بر عکس خیر. پمپ آب و موتور هم از قطعات عمومی به شمار می روند اما المنت گرم کننده آب برای انواع لباسشویی متفاوت و برای مدل های ناموجود بصورت سفارشی تولید می گردد. در کنار لوازم یدکی اصلی و همچنین قطعات تولید داخل در این مکان از دیگ تا درب و قطعات الکترونیک و حتی بدنه انواع لباسشویی و ظرفشویی به صورت استوک و یا اوراقی موجود است.

قطعات لوازم خانگی کوچک و آشپزخانه

قطعات لوازم خانگی کوچک و آشپزخانه

در مطلب قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم تنها تمرکز بر روی لوازم خانگی بزرگ نیست و تلاش شده تا به قطعات لوازم خانگی خارجی و ایرانی کوچک نیز بپردازیم. قطعا همه ما نام ساختمان آلومینیوم  را شنیده ایم. این ساختمان به عنوان برادر ساختمان پلاسکو هم شناخته می شود و هر دو آن ها تقریبا همزمان در سال 1341 افتتاح شده اند. هر دو ساختمان توسط حبیب الله القانیان ساخته شد. وی مالک کارخانجات یخچال و پروفیل ایران ( جنرال استیل ) شرکت پلاسکو کار ( تولید کننده انواع ظروف ملامین ) پلاستیران ( تولید کننده مصنوعات پلاستیکی) هم بود.

نمای ساختمان آلومینیوم به رنگ کرم قهوه ای بود و بر روی ساختمان، تبلیغات جنرال استیل به چشم می خورد. در دهه 60 و زمان بر چیدن، تبلیغات نمای ساختمان جمع آوری و چند سال پیش نمای آن به رنگ سفید درآمد.

قطعات لوازم خانگی کوچک و آشپزخانه

این ساختمان دارای دو یال شمالی به سمت خیابان جمهوری و یال جنوبی در قسمت جنوبی ساختمان است. بالاترین طبقه آن رستوران است و در طبقه اول که شامل دو یال و محوطه بین دویال می شود، فروشگاه های ساعت و صوتی و تصویری قرار گرفته اند.

مرکز فروش قطعات جاروبرقی در تهران

قطعات لوازم خانگی کوچک و آشپزخانه

بسیاری از کاربران آدرس مرکز فروش قطعات جاروبرقی در تهران را جستجو کرده اند که در واقع در ساختمان آلومینیوم است.زیر زمین بورس قطعات جارو برقی و طبقات سوم و ششم بورس قطعات لوازم آشپزخانه و لوازم خانگی کوچک مانند اتو، پنکه، سشوار و جارو برقی و … است.  در وسط طبقه همکف نمایشگاه و فروشگاه لوازم خانگی شهاب قرار گرفته است. هر چند فروش قطعات لوازم خانگی به این دو طبقه محدود نمی شود اما تمام مغازه های این دو طبقه به فروش و تعمیر لوازم خانگی اختصاص یافته اند.

در ورودی ساختمان میز اطلاعات وجود دارد. فقط کافیست بگویید هدف شما از مراجعه چیست تا به شما بگویند به کجا مراجعه کنید.  سه عدد آسانسور بزرگ و دو راه پله دسترسی شما را به طبقات میسر می سازد. در اینجا قطعات بدنه و یدکی همه نوع لوازم خانگی از جمله داخلی و قطعات لوازم خانگی خارجی وجود دارد البته برخی با قیمت های سرسام آور پیدا می شود.

قطعات لوازم خانگی کوچک و آشپزخانه

در این مغازه ها در عرض چند دقیقه ایراد لوازم خانگی شما مشخص و تعیین قیمت می گردد. وارد کننده قطعات لوازم خانگی یا نمایندگی قطعات لوازم خانگی بسیاری از برندهای لوازم خانگی ایرانی و خارجی در این ساختمان وجود دارد و احتمال اینکه دست خالی برگردید کم است. در این ساختمان کسی به شما بابت قطعات فاکتور نمی دهد بنابراین در مورد برندهای مشهور مانند پارس خزر نیاز است قطعات مورد نیاز را از نمایندگی نزدیک منزل تهیه نمایید.  قطعات انواع مایکروفر و چرخ گوشت و آب میوه گیری، چای ساز، قهوه ساز، اتو و … به راحتی در این مکان قابل تهیه است چه دستگاه های قدیمی چه جدید!

چرخ خیاطی و اتوپرس

خیابان جمهوری سه راه جمهوری و خیابان خیام تقاطع 15 خرداد معروف به چهار راه گلوبندک دو مرکز عمده فروش چرخ خیاطی و سایر لوازم وابسته هستند. البته چهارراه گلوبندک بیشتر برای پیدا کردن قطعات چرخ خیاطی خانگی مناسب است.  در اینجا انواع چرخ خیاطی نو و دست دوم بیشتر وارداتی و انواع وسایل دوخت و دوز خانگی و اتو عرضه می شود و تعداد زیادی تعمیرگاه چرخ خیاطی به ویژه در بخش جنوبی خیابان خیام ضلع غربی متمرکز شده اند.

لوازم صوتی و تصویری

قطعات لوازم خانگی کوچک و آشپزخانه

مهمترین مرکز فروش و تعمیر لوازم صوتی و تصویری ضلع شمالی میدان امام خمینی ( ره ) و پشت ساختمان نوساز بلدیه ( شهرداری ) معروف به راسته پشت شهرداری است.  پاساژ فتوت بورس منبع تغذیه ( برد تغذیه ) بوده  و کنترل، انواع برد،  قطعات و سرولوم،  سرکانال و حلقه سرکانال،  قطعات بدنه ( البته دست دوم )، انواع بلند گو و تسمه، انواع رادیو ضبط، گرامافون، سوزن گرام و قطعات مکانیکی، بلندگو و … در این راسته قرار گرفته اند.

البته برای قطعات الکترونیکی می توانید به خیابان جمهوری حدفاصل خیابان سی تیر و پل حافظ نیز مراجعه نمایید. در مورد دستگاه های آنتیک لامپی علاوه بر بالاترین طبقه پاساژ لباف می توانید به طبقه زیر زمین پاساژ نادری مراجعه کنید.

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم

مراکز تعمیر رادیو، گرام و همچنین تلویزیون های لامپی و قدیمی در این مکان وجود دارد. پاساژ نادری رویروی ورودی پاساژ چارسو از سمت خیابان جمهوری و در شرق پل حافظ قرار گرفته که هزینه تعمیرات به دلیل کم بودن این مراکز و کمیاب بودن قطعات بالا است.

معمولا افرادی که حاضرند هزینه بالای تعمیرات نوسازی این اجناس را پرداخت کنند مشتری این مراکز هستند. معمولا در این مرکز کل قطعات بازشده بدنه کاملا مرمت و لاگ الکل می شود. در صورت فقدان و یا صدمه شدید فیبر پشت با استفاده از فیبر و اره مویی درب پشت مشابه درب قدیمی تهیه و با استفاده از شابلون برند قدیمی بر روی آن چاپ می شود. در صورت نیاز پارچه روی بلندگو با پارچه مشابه و در صورت فقدان با رنگ و طرح نزدیک به طرح اصلی جایگزین می شوند.  شیشه موج در صورت شکستگی تعویض و سر ولوم و کلید ها نیز در صورت نیاز جایگزین شده و لامپ های نیم سوز و سوخته  در صورت نیاز تعویض می گردد.

علاوه بر انواع رادیو گرام مبله و یا پرتابل، تلویزیون های بسیار قدیمی لامپی در این مکان به صورت کامل بازسازی می گردد البته معمولا بعد از بازسازی به عنوان دکوری از این اجناس قدیمی نگهداری می گردد. نمونه هایی هم برای فروش در این مکان عرضه می شود .

اجاق گاز، بخاری، آبگرمکن و پکیج

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم ؟

بورس لوازم یدکی وسایل گرمایشی منزل خیابان کارگر جنوبی حدفاصل خیابان انقلاب اسلامی و حمهوری اسلامی است. البته کار تعمیرات هم در این محل انجام می شود. در این محل انواع شیشه جلوی فر گاز، دستگیره فر گاز، انواع سرشعله، ترموکوبل، سر ولوم گاز و قطعات بخاری گازی زمینی و دیواری و پکیج یافت می شود .

کولرهای آبی

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم ؟

مرکز فروش قطعات کولرهای آبی و البته قطعات بخاری خیابان سعدی جنوبی از خیابان امیر کبیر تا ناصر خسرو است. هر چند قطعات این محصولات پر مصرف در تمامی سطح شهر یافت می شود اما برخی از قطعات مانند شیشه جلوی انواع بخاری گازی را به راحتی در خیابان کارگر جنوبی و یا در اینجا می توانید بیابید.

آب و فاضلاب

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم ؟

قطعا در سال های اخیر تنوع شیرآلات و سایر ملزومات وابسته بسیار زیاد شده و مانند گذشته تعمیر شیرآلات در حد تعویض مغزی و واشر و در نهایت سرشیر خلاصه نمی شود. از طرفی به دلیل ست بودن شیرالات آپارتمان ها از نظر برند و مدل تقریبا اکثر مردم تمایل دارند شیرالات معیوب با همان مدل تعویض گردد.

برخی از قطعات مانند درپوش فاضلاب منازل، فواره، مه پاش، کنتور فرعی آب به راحتی در سطح شهر یافت نمی شود. بورس این لوازم خیابان خیام حد فاصل چهار راه گلوبندک تا ضلع شمال پارک شهر و کوچه غورخانه است. در این محدوده تمامی برندهای شیر آلات و کاتریچ و اتصالات آنها انواع روشوئی، سیفون و درب چاهک را می توانید بیابید.  البته برای خرید پمپ و قطعات یدکی آن باید به خیابان سعدی حدفاصل چهار راه استقلال ( مخبرالدوله ) تا امیر کبیر مراجعه کنید.

تجهیزات روشنایی منزل

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم ؟

برای خرید لوستر و انواع چراغ روشنایی و قطعات یدکی لوستر مانند قطعات کریستالی و بلور که احتمال صدمه دریدن آن ها بالا است و همچنین حباب انواع چراغ های داخل و بیرون منزل ( چراغ های باغی و یا سردرب منازل ) به لاله زار شمالی حد فاصل خیابان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مراجعه کنید.

برای خرید انواع فیوز و کنتور، انواع ترانس و استارت مهتابی،  قطعات درب باز کن اعم از صوتی و تصویری و تجهیزات برق فشار قوی و سیم و کابل به لاله زار جنوبی حدفاصل خیابان جمهوری اسلامی تا میدان امام خمینی ( ره ) مراجعه نمایید. در این مکان انواع ترانس برق و استابلایزر و محافظ برق لوازم خانگی نیز به وفور موجود است.

دوربین های حفاظتی مدار بسته

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم ؟

بورس این تجهیزات خیابان جمهوری اسلامی بوده که به صورت پراکنده از تقاطع سی تیر تا ولیعصر پراکنده هستند. پاساژ نادری روبروی پاساژ چهارسو و ساختمان شماره دو علاءالدین نبش شیخ هادی و مغازه های اطراف آن ها بورس فروش تجهیزات و قطعات یدکی این صنف است.

سماور برقی و گازی و نفتی

قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم ؟

بورس فروش انواع چراغ خوراک پزی نفتی و انواع سماور و  تعمیرات و قطعات یدکی سماور میدان بهارستان تا سازمان برنامه و روبروی مجلس شورای اسلامی است. در این مکان انواع قطعات باکالیتی شامل دسته انواع ظروف و دسته انواع سماور و کتری یافت می شود و می توانید برای آب کاری سماور و لحیم کاری و رفع نشتی سماور و یا خرید سماور نو به این محدوده مراجعه کنید.

  انواع قفل و یراق و دستگیره و قطعات کابینت آشپزخانه

دستگیره و قطعات کابینت آشپزخانه

بورس این قطعات چهار راه حسن آباد و مغازه های اطراف است. با توجه به تنوع بالای مدل و برندهای دستگیره های درب منازل و یراق الات کابینت آشپزخانه، در مغازه های سطح شهر تنوع بسیار محدودی در دسترس شماست اما قطعا نمونه مشابه دستگیره های منزل یا دستگیره درب کابینت را با کمی گشت و گذار و به قیمت مناسب در این محدوده می توانید خریداری نمایید .

سخن پایانی

هدف از ارائه مطلب قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم این است که مشتری برای تعمیر لوازم خانگی خود دچار سردرگمی نشوند و بتوانند در سریع ترین زمان ممکن محصول خود را تهیه کنند. اگرچه این مطلب بیشتر برای تعمیرکاران لوازم خانگی کاربردی است اما اگر فنی هستید و یا این که تمایل دارید خودتان قطعه مربوطه را تهیه کنید می توانید از این مطلب کمک بگیرید.

مطلب قطعات لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم در واقع یک راهنمای کامل مرکز فروش قطعات لوازم خانگی در تهران حساب می شود که تمامی اطلاعات و جزییات در آن آورده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟