ساندبار فوق باریک HW-S800B سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

طراحی و ساخت ساندبار فوق باریک HW-S800B سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سامسونگ در روزهای ابتدایی فروردین ماه امسال همزمان با رونمایی از تلویزیون‌های ...

یاسمن داودیان | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سامسونگ در روزهای ابتدایی فروردین ماه امسال همزمان با رونمایی از تلویزیون‌های جدید Neo QLED 8K، دو مدل از تازه‌ترین ساندبارهای خود را معرفی کرد. در این میان ساندبار فوق باریک HW-S800B سامسونگ با طراحی و عملکردی کم‌نظیر ضمن ارائه صدایی غنی و فراگیر با هر فضا و دکوراسیونی به خوبی هماهنگ و سازگار می‌شود. ساندبار HW-S800B از یک سیستم صوتی 3.1.2 کاناله با قابلیت‌هایی همچون Q-Symphony، Dolby Atmos بی‌سیم، SpaceFit Sound و… بهره می‌برد که همگی آنها در بدنه‌ای با ارتفاع و ضخامتی کمتر از ۴۰ میلی‌متر جای گرفته‌اند.

ساخت این ساندبار با طراحی فوق باریک از جمله چالش‌هایی بود که تیم سازنده با آن روبرو بودند. اِما سوزا بلانس، عضو آزمایشگاه صوتی سامسونگ در مورد چالش‌های ساخت HW-S800B می‌گوید : «اغلب ساندبارهای باریک موجود در بازار که با ابعاد کوچکی عرضه شده‌اند، معمولا در طراحی جای ساب‌ووفر در ساندبار مشکل دارند و همین ایراد منجر به نامفهوم شدن صداها، مخصوصا صدای صحبت می‌شود. چالش اصلی ما این بود که با رفع این اشکال، صدای صحبت را هم بصورت واضح به گوش فرد برسانیم. این کار نیازمند طراحی ویژه انتقال‌دهنده سیگنال در ساندبار به شکلی بود که مانع اختلال فرکانس در تولید صدای ساب‌ووفر شود».

تمامی ساندبارهای سامسونگ پیش از تولید و عرضه، مراحل نهایی تنظیم را در آزمایشگاه صوتی سامسونگ در شهر کالیفرنیا پشت سر می‌گذرانند. این آزمایشگاه از سطح بالای علمی برخوردار است به گونه‌ای که سال 2019 از میان ۱۰ مقاله برتر به انتخاب انجمن مهندسی صوت (AES)، 3 مقاله از تولیدات آزمایشگاه صوتی سامسونگ بود. سامسونگ به کمک این مجموعه‌ها و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و نوآوری در ساندبارهای خود تلاش می‌کند تا تجربه‌ صوتی کاربران را هر سال به سطحی بالاتر برساند.

ساندبار HW-S800B از جمله دستاوردهای آزمایشگاه صوتی سامسونگ است که برای نخستین بار از قابلیت Dolby Atmos بی‌سیم بهره می‌برد. در این قابلیت از طریق شبکه وای‌فای و اتصال به تلویزیون‌های هوشمند سری 2022 سامسونگ صدایی فراگیر و سه‌بعدی در خانه‌ها طنین‌انداز می‌شود. با پشتیبانی این ساندبار از قابلیت DTS Virtual:X نیز این موضوع بیشتر از قبل تقویت شده است.

به لطف اتصال بی‌سیم، دیگر تصاویر وجود کابل‌ها و سیم‌های بلند اطراف تلویزیون به خاطره‌ها می‌پیوند و همه اتصال‌ها در خلوت‌ترین و زیباترین حالت برقرار می‌شود.

سیستم صوتی ساندبار HW-S800B به گونه‌ای طراحی شده که به کمک یک ساب‌ووفر، ۳ کانال راست و چپ و ۲ کانال بالایی شنوندگان را از تمامی جهت‌ها محاصره می‌کند تا صداها در هر نقطه‌ای از خانه به بهترین شکل ممکن منتقل شود.

ساب‌ووفر این ساندبار از نوع بی‌سیم است که با ابعادی باریک و سبک طراحی شده تا در هر فضایی به بهترین شکل جای بگیرد. عضو تیم آزمایشگاه صوتی سامسونگ در مورد ساب‌ووفر ساندبار HW-S800B می‌گوید : «اکثر ساب‌ووفرها دارای درگاهی برای قوی‌تر کردن صدای آن هستند. اما در HW-S800B به دلیل باریک بودن خروجی ساب‌ووفر امکان ایجاد چنین درگاهی وجود نداشت. همچنین متوجه شدیم که باریکی می‌تواند منجر به حرکت شدید هوا داخل آن و در نتیجه اختلال در صدای خروجی و کاهش صدای باس شود. برای رفع این محدودیت به جای درگاه از یک خروجی هوای ویژه و ووفر بلند 6.5 اینچی استفاده کردیم می‌تواند به اندازه یک ووفر بزرگ، هوا را جابجا کند».

این ساندبار فوق‌باریک سامسونگ همچنین به فناوری پیشرفته Q-Symphony نیز مجهز شده است. در قابلیت Q-Symphony با ترکیب صدای ساندبار و تلویزیون، کیفیت صدا به بالاترین سطح خود می‌رسد. در فناوری Q-Symphony با هماهنگی تلویزیون و ساندبار صدا از بلندگوهای هر دو دستگاه پخش می‌شود تا صدایی واقعی‌تر و غنی‌تر به گوش تماشاگران برسد. این فناوری در تلویزیون‌ها و ساندبارهای سری 2022 سامسونگ تقویت شده، به گونه‌ای که با استفاده از تمامی بلندگوهای تلویزیون در همه جهت‌ها می‌تواند ارکستری هماهنگ و گسترده از صداهای پرطنین را ارسال کند.

سوزان بلانس در مورد اجرای تست‌های آزمایشی ساندبار HW-S800B در آزمایشگاه صوتی سامسونگ می‌گوید : «در سامسونگ، ما از نزدیک با شنوندگان ماهر خود در تست‌های شنیداری مختلف و دقیق کار می‌کنیم که آنها نظرات خود را در مورد محصولات و مقایسه بین مدل‌های قبلی به ما ارائه می‌دهند. HW-S800B نیز از این قاعده مستثنی نبود و ضمن ارائه عملکردی رضایت‌بخش در عین حال توانست با ساندبارهای بسیار بزرگتر نیز رقابت کند».

ساندبارهای سری 2022 سامسونگ با طراحی مناسب خود علاوه بر ارائه تجربه کاربری راحت و آسان، واقعی‌ترین و فراگیرترین حالت از صدای محتواها را به گوش کاربران می‌رسانند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟