گلکسی Z Fold4 و Z Flip4 سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

داستان طراحی سری گلکسی Z Fold4 و Z Flip4 سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جهان، همواره در حال تغییر است و کاربران حالا سریع‌تر از همیشه با این تغییرات ...

یاسمن داودیان | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جهان، همواره در حال تغییر است و کاربران حالا سریع‌تر از همیشه با این تغییرات سازگار می‌شوند. مفاهیمی همچون نوآوری و نبوغ دائم بازتعریف می‌شود و ترندها در یک چشم به هم زدن می‌آیند و می‌روند. به همین دلیل دیگر نمی‌توان تنها با اتکا به جدید بودن یک محصول، انتظار استقبال و رضایت کاربران از آن را داشت. گوشی گلکسی Z Fold4 و Z Flip4 سامسونگ مراحل توسعه دقیقی را پشت سر گذاشته‌اند تا طراحی خود را تا حد کمال اصلاح کنند.

شرکت سامسونگ این موضوع را درک کرده است و تمام تلاش و مهارت خود را برای کامل کردن اجزای محصولات خود به کار گرفته است. این شرکت توجهی باورنکردنی بر روی کوچک‌ترین جزئیات زیبایی‌شناختی محصولات خود دارد و برای رسیدن به این هدف تمامی تمرکز خود را معطوف آن کرده است. نتیجه چنین توجه دقیقی، ارائه دو محصول گلگسی Z Flip4 و Z Fold4‌ سامسونگ با طراحی اصیل و منحصربه‌فردی است که از طریق تطابق واقعیت با پتانسیل کاربران بدست آمده است.

هردو گوشی گلگسی Z Flip4 و Z Fold4 سامسونگ مراحل توسعه دقیقی را پشت سر گذاشته‌اند تا طراحی خود را تا حد کمال اصلاح کنند.

درخشان و متعادل

در طراحی گلکسی Z Fold4 و Z Flip4 سامسونگ با تمرکز روی ماهیت دستگاه‌ها تلاش شده تا تجربه‌ای بی‌نظیر، همه‌جانبه و تمام صفحه ارائه شود. لبه‌های صاف و لولاهای باریک‌تر منجر به تولید طرح‌هایی با برش‌های منظم‌تر، صاف‌تر و فشرده‌تر شده است که در نهایت باعث راحت‌تر قرار گرفتن آن‌ها در دستان کاربران می‌شود. نسبت صفحه نمایش گلکسی Z Fold4 نیز، با در نظر گرفتن مهم‌ترین جنبه‌های استفاده روزمره، بهینه شده است تا قابلیت استفاده، جیبی بودن و تجربه‌های سه بعدی صفحه نمایش اصلی را بهبود بخشد.

ظریف و درخشان

روکش شیشه‌ای پشت در جدیدترین گوشی‌‌های تاشوی سامسونگ به شکلی طراحی شده که رنگ دستگاه بسیار غنی به چشم بیاید و به لطف هاله‌های رنگ متفاوت داخل شیشه، این رنگ طبیعی‌تر دیده خواهد شد.

همچنین فریم‌های فلزی براق، هارمونی خوبی با شیشه مات برقرار کرده‌ و به طور کلی باعث شده‌اند که فرم دستگاه ساده و مختصر شود. در گوشی گلکسی Z Flip4، طراحان سامسونگ به منظور برجسته کردن و ارتقا تجربه دوربین و در عین حفظ راحتی گوشی، حالتی موسوم به تزئین زیبای فلزی (metal décor) را اضافه کرده‌اند که ترکیب یکپارچه‌ای از صفحه نمایش و دوربین ایجاد می‌کند. برای گلکسی Z Fold4، تزئینات دوربین و شیشه پشتی در کنار هم قرار می‌گیرند تا طراحی دستگاه را تکمیل و طراحی افقی دوربین دستگاه را برجسته کنند.

موج جدیدی از رنگ‌ها

به منظور دادن حق انتخاب بیشتر به کاربران و داشتن تجربه بهتر در استفاده از دستگاه‌ خود، این دو محصول جدید در طیف وسیعی از رنگ‌های شیک و انرژی‌‌بخش ارائه شده است.

رنگ شاخص این سری، نسخه‌ای از بنفش به نام Bora است که در گوشی گلکسی Z Flip4 میراث رنگ سری‌های گلکسی را مجسم می‌کند در حالی که رنگ روشن و ظریف صورتی-طلایی به شما انتخاب خنثی‌تری می‌دهد. در این سری از رنگ‌های جدید همچنین رنگ ملایم آبی و رنگ ساده و دلنشین گرافیتی (خاکستری) معرفی شده‌اند.

رنگ‌های گلکسی Z Flip4 علاوه بر این که دو ویژگی تازگی و آشنایی را برای دستگاه به ارمغان می‌آورند، به‌روز‌ترین رنگ‌ها را نیز منعکس می‌کنند.

برای گلکسی Z Fold4، کاربران می‌توانند از میان رنگ‌های زیبا و الهام‌گرفته از طبیعت خاکستری، سایه گرم و خنثی بژ و سایه نمادین فانتوم بلک انتخاب کنند که روح اصلی سری گلکسی را در خود دارد. هر نمونه رنگی با دقت ترکیب شده است تا کاربر تجربیات عمیق‌تر و چشمگیرتری داشته باشد.

وسعت دنیای کاربری

نکته مهم در طراحی گلگسی Z Flip4 و گلکسی Z Fold4 پیشرفت‌‌هایی هستند که تجربه منحصربه‌فرد گوشی‌های تاشوی نسل بعدی را ارتقا می‌دهند.

کاربرد منحصربه‌فرد

پنل Flex mode گلگسی Z Flip4 با یک پد لمسی ارائه می‌شود که از طیف گسترده‌ای از حرکات پشتیبانی می‌کند. این پنل با پشتیبانی کردن از حرکاتی مانند بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی و ورق زدن صفحات، به کاربران اجازه می‌دهد تا سریع‌تر و راحت‌تر از قبل از دستگاه خود استفاده کنند.

علاوه بر این نمایشگر کاور گلگسی Z Flip4 تجربه‌های غنی‌تری را برای کاربر فراهم می‌کند. ویجت‌های بیشتری از جمله تقویم، SmartThings Scene و Direct Call اکنون در نمایشگر کاور پشتیبانی می‌شود و با کشیدن انگشت روی نمایشگر کاور، طیف وسیعی از ویژگی‌ها از جمله کنترل‌های صدا و روشنایی، وای فای، بلوتوث و حالت هواپیما نمایان می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند به طور مستقیم از طریق نمایشگر کاور به پیام‌های خود، نه تنها با استفاده از پیام‌های از پیش تعیین شده بلکه با استفاده از قابلیت تبدیل گفتار به متن و حتی ایموجی‌ها، پاسخ دهند.

روند گرفتن سلفی با نمایشگر کاور Z Flip4 نیز به منظور ارائه تجربیات جدید، برای کاربران بهبود یافته است. برخلاف مدل‌های قبلی، که در آن‌ها در حالت نیمه باز Quick Shot غیرفعال می‌شد، در این مدل کاربران می‌توانند حتی زمانی که دستگاه تا یک زاویه مشخصی باز می‌شود، از دوربین خود استفاده کنند و امکان گرفتن سلفی در زاویه‌ها و فاصله‌های مختلف را فراهم کنند.

کاربران همچنین می توانند از حالت پیش نمایش عکس‌های به روز شده بر روی نمایشگر کاور استفاده کنند که نسبت واقعی تصاویر را منعکس کرده و همچنین در حالت عمودی تجربه تصاویر سلفی بهتر حتی در حال حرکت را برای شما فراهم می‌کند.

مولتی‌تسکینگ شگفت‌انگیز

 

قابلیت تسک‌بار (Taskbar) گلکسی Z Fold4 بهره‌وری و کارایی ارائه شده توسط یک صفحه نمایش بزرگ را بسیار ارتقا داده است. طراحی به هم پیوسته تسک‌بار، نمایش بصری بهتری ایجاد کرده است و کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه‌های پرکاربرد خود تسک‌بار مخصوص خود را ایجاد کرده تا به طور یکپارچه بین آن‌ها جابجا شوند.

همچنین کاربران می‌توانند تنها با لمس دکمه All Apps که در سمت چپ تسک‌بار قرار دارد، از دسترسی فوری به همه برنامه‌های خود لذت ببرند.

گلکسی Z Fold4 به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر بتواند از هر اینچ صفحه نمایش عریض خود برای ارائه بهترین قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ بهره ببرد. کاربران می‌توانند به سرعت و با استفاده از روش کشیدن و رها کردن، Multi-window را فعال کنند یا یک جفت برنامه مورد علاقه خود را در تسک‌بار ذخیره کنند. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از رابط مربوطه یا صرفا با اشاره، صفحه را به چند پنجره تقسیم کنند و این حالت هم می‌تواند به شکل پنجره‌های کنار هم و یا پاپ‌آپ، بسته به سلیقه و نیاز کاربر باشد.

برای تجربه‌های دقیق‌تر عکاسی، در حالت بزرگ‌نمایی 20 برابری در Capture View با دوربین اصلی، یک پیش‌نمایش بزرگ‌تر در سمت چپ صفحه فعال می‌شود که نمای پانوراما از تصویر را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، زمانی که کاربر در حال فعال کردن قابلیت پیش ‌نمایش صفحه کاور است، کافیست دکمه سلفی را در گوشه سمت چپ بالای صفحه فشار دهد تا از کنترل کامل دوربین گلکسی Z Fold4، درست از روی صفحه نمایش، برای تجربه‌های سلفی بهتر لذت ببرد.

جذابیت برای کاربران از طریق رنگ‌ها با استفاده از Bespoke

با استفاده از گلکسی Z Flip4، کاربران آزادی بیشتری نسبت به همیشه در هنگام سفارشی‌سازی طراحی دستگاه خود دارند. رنگ‌های نسخه قابل سفارشی‌سازی گلکسی Z Flip4 Bespoke شامل پنج گزینه هاله‌های براق (زرد، سفید، دریایی، خاکی و قرمز) و سه رنگ فریم (نقره ای، طلایی و مشکی) است که کاربران می‌توانند با ترکیب و مطابقت با آنها طراحی مخصوص دستگاه خود را انجام دهند.

کاورهایی برای تمامی طول روز

کاور چرمی گلکسی Z Flip4 با الهام از راحتی و حس خاص کیف‌های چرمی، طراحی شده و نتیجه بسیار شیک است. علاوه بر این، کاور سیلیکونی با بند و حلقه، به کاربر امکان می‌دهد گوشی خود را با هر مد یا سلیقه‌ای هماهنگ کند.

به منظور مطابقت با طراحی ارتقا یافته گلکسی Z Fold4، کاور Standing با قاب قلم کاربردی S Pen و همینطور کاور سیلیکونی بند دار که در نسل اول گوشی‌های تاشو Z Flip محبوبیت بالایی پیدا کرده بود، بازطراحی شده‌اند. برای کسانی که به دنبال راحتی و همچنین استایل شیک در انتخاب قاب خود هستند، کاور Standing براق، که کاملاً مکمل صفحه نمایش بزرگ دستگاه است و روکش چرمی، برای حس خاص بودن، از جمله قاب‌های متنوع پیشنهاد شده توسط گلکسی Z Fold4 هستند.

در جمع‌ها متمایز باشید 

گزینه‌های ساعت نمایشگر کاور گلکسی Z Flip4 اکنون در سبک‌های مختلفی ارائه می‌شوند که کاربر می‌تواند از آن‌ها برای بیان حالات و احساسات روزمره خود استفاده کند، همانطور که ممکن است لباس‌هایش را با خلق و خوی خود مطابقت دهد. انتخاب‌های موجود برای صفحه ساعت دستگاه بسیار متنوع‌تر از هر زمان دیگری است. کاربر می‌تواند از ساده‌ترین طرح‌ها گرفته تا انواع طرح‌های گرافیکی، یک طرح متناسب با سبک‌ زندگی و علایق خود انتخاب کند.

کاربران همچنین می‌توانند از بین تصاویر، گیف‌ها و ویدیوها برای پس‌زمینه نمایشگر کاور خود تصویری انتخاب کنند و حتی می‌توانند نمایشگر کاور خود را با تم گلکسی خود تطبیق دهند تا تجربه‌های هماهنگ و منسجم‌تری از دستگاه داشته باشند.

گلگسی Z Flip4 و Z Fold4 در فرایند طراحی خود فراتر از مفهوم جدید بودن، از نوآوری‌های بسیار زیادی در این مسیر استفاده کرده‌اند تا کاربران بتوانند به طور کامل آن‌ها را با سبک زندگی خود تطبیق دهند و در هر لحظه احساسات واقعی خود را بیان کنند.

گلکسی Z Fold4 و Z Flip4 سامسونگ، بازتابنده تعهد و تلاش همیشگی این شرکت برای ارتقا تجربه کاربران در حوزه‌ کاملا جدید سری تاشو است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟